اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس فرهنگستان علوم اسلامی:

شارحان نهج‌البلاغه در برابر آن اظهار عجز کردند

خبرگزاری فارس: رئیس فرهنگستان علوم اسلامی با اشاره به معارف غنی کتاب نهج‌البلاغه گفت: برخی از شرح‌دهندگان نهج البلاغه که از اهل سنت بوده‌اند در برابر معارف این کتاب اظهار عجز کردند.

شارحان نهج‌البلاغه در برابر آن اظهار عجز کردند

به گزارش خبرگزاری فارس از قم حجت‌الاسلام والمسلمین محمدمهدی میرباقری امروز در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه قم در جمع زائران و مجاوران بارگاه ملکوتی حضرت معصومه(س) سالروز شهادت مولای متقیان حضرت علی(ع) را تسلیت گفت و اظهار داشت: کتاب نهج البلاغه یادگاری بزرگ از این امام همام است که سخنان و رهنمودهای بسیار ارزشمندی در آن نهفته است.

وی در ادامه با اشاره به غنای کتاب نهج‌البلاغه از جنبه‌های مختلف تصریح کرد: بسیاری از شرح‌دهندگان نهج‌البلاغه به عجز خود معترف هستند.

رئیس فرهنگستان علوم اسلامی با اشاره به اینکه باطن نهج‌البلاغه گوشه‌ای از علم علی(ع) است یادآور شد: در نهج‌البلاغه اوصاف و ویژگی‌های متضاد حضرت گردآوری و تبیین شده است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه برخی از شرح‌دهندگان نهج‌البلاغه که از اهل سنت بوده‌اند نیز در برابر معارف این کتاب اظهار عجز کردند، بیان کرد: شجاعت، انفاق، کرامت و عبادت از جمله ویژگی‌های پیشوای نخست شیعیان به شمار می‌رود.

میرباقری با اشاره به اینکه گفته می‌شود حضرت علی(ع) در یک شب هزار رکعت نماز می‌خوانده است، افزود: این سخن به معنای تمام عبادت علی(ع) نیست.

وی با اشاره به اینکه شمشیر زدن علی(ع) در راه دفاع از اسلام از عبادات همه جن و انس برتر است اضافه کرد: امام سجاد فرمود «چه کسی می‌تواند مثل جدم عبادت کند؟».

استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به اینکه امام علی(ع) همه وجود خودش را وقف طاعت نبی مکرم اسلام کرده است گفت: نبی مکرم تاج همه کائنات است و علی(ع) تاج سر نبی اکرم است.

وی با اشاره به اینکه یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های علی(ع) زهد ایشان است خاطر نشان کرد: زاهد کسی است که در برابر شادی‌ها و غم‌های دنیا خود را نمی‌بازد و وقتی که انسان توانست از دنیا فارغ شود می‌تواند به عوالم دیگر راه یابد.

میرباقری با اشاره به در پیش بودن یک شب قدر دیگر اظهار کرد: در شب قدر فرشتگان فوج فوج پرونده اعمال بندگان را خدمت امام زمان(عج) می‌برند و ایشان در کمال آرامش همه پرونده‌ها را مورد بررسی قرار می‌دهند.

انتهای پیام/و20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول