اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

غریبه‌ای در شهر

صبا هنوز تیم پروازی است

خبرگزاری فارس: سئوال اینجا است چرا با وجود تمام وعده‌ها، هنوز تمرینات صبا در قم انجام نمی‌شود و صبا تنها یک روز مانده به مسابقه همانند مدیران پروازی به قم می‌آید و همانند غریبه‌ها پس از پایان بازی نیز راهی تهران می‌شود؟

صبا هنوز تیم پروازی است

به گزارش خبرگزاری فارس از قم نهم تیر ماه سال 87 بود که نماینده سابق قم در مجلس شورای اسلامی خبری را اعلام کرد که برای ورزش قم از اهمیت قابل توجهی برخوردار بود؛ "انتقال قطعی تیم فوتبال صبا باطری به قم."

این خبر گر چه برای فوتبال دوستان پرشور قمی بسیار خوشحال‌کننده بود اما انتقال تیم فوتبال صبا به قم که همزمان شده بود با انتقال برخی دیگر از تیم‌های مستقر در تهران به شهرستان‌ها، با حرف و حدیث‌های فراوانی مواجه بود.

البته در نهایت تیم فوتبال صبا با حمایت مسئولان استان به قم پیوست و کار خود را در لیگ هشتم با نام صبای قم آغاز کرد و ورزشگاه تازه تاسیس یادگار امام قم با 15 هزار نفر گنجایش و با فراهم آوردن امکانات و زیرساخت‌های لازم به مسابقات تیم صبا اختصاص داده شد.

با انتقال صبا به قم، انتظار مردم فوتبال دوست قمی این بود که کم‌کم استعداد‌های فوتبال قم نیز شکفته شود و قم به دوران درخشان فوتبال خود برگردد و بازیکنان خوش آتیه قم با حضور در تیم فوتبال صبا برای شهرشان افتخارآفرینی کنند.

در طول چهار دوره گذشته لیگ برتر فوتبال کشور که صبا به عنوان تیم قم در این مسابقات شرکت کرد، همواره مسئولان از حضور بازیکنان بومی در این تیم خبر دادند که گر چه انتظارات فوتبال دوستان قم فراهم نشد اما تا حدودی کمی این وعده‌ها به حقیقت پیوست و در طول چهار فصل گذشته حدود شش بازیکن قمی به تیم صبا پیوستند و گه‌گاهی هم به آنها میدان داده شد که البته این قدر به این بازیکنان میدان داده نشد که استعداد خود را در میدان مسابقه به معرض دید علاقمندان بگذارند.

این در حالی است که اگر به این بازیکنان میدان داده می‌شد عملکرد بهتر از آنچه تاکنون دیده‌ایم از آنها مشاهده می‌کردیم و اگر آخرین بازی تیم صبا قم در لیگ دوازدهم را مرور کنیم، بازی مجتبی مبینی مدافع تیم قمی تیم صبا در مقابل مهاجمان میلیاردی پرسپولیس خود می‌تواند گویای همه چیز باشد.

به هر حال در مورد حضور بازیکنان بومی در تیم صبا انتظارات برآورده نشد و مربیان صبا اعتقاد زیادی به استفاده از این بازیکنان نداشتند و ترجیح دادند بازیکنان مورد نیاز خود را بیرون از قم جذب کنند.

باید توجه داشت حضور بازیکنان بومی در تیم صبا ضمن اینکه تعصب مردم شریف قم را نسبت به این تیم افزایش می‌دهد موجب حضور هر چه بیشتر هواداران و طرفداران فوتبال در ورزشگاه یادگار امام در زمان بازی‌های تیم صبا خواهد شد.

اما خواسته دیگر مردم فوتبال دوست استان انتقال تمرینات صبا به قم بود. خواسته‌ای به حق که باید در طول چهار فصل گذشته زیرساخت‌های لازم برای رسیدن به آن از سوی مسئولان فراهم می‌آمد زیرا انجام تمرینات تیم صبا در قم انگیزه مربیان و بازیکنان بومی را افزایش می‌دهد، البته مسئولان در این خصوص هم قول‌های فراوانی به ویژه پس از پایان لیگ یازدهم دادند.

استاندار وقت قم به عنوان رئیس مجمع باشگاه صبا اردیبهشت ماه سال جاری بر ضرورت انتقال کامل صبا به قم و انجام تمرینات این تیم در قم تاکید کرد و خواستار فراهم آوردن مقدمات و تمهیدات لازم برای امکان استقرار و حداقل تمرین تیم در قم شد.

در همین راستا سرپرست باشگاه صبا یکم خرداد ماه سال جاری اعلام کرد که کار انتقال تیم فوتبال صبا به شهر قم نهایی شده است و با نظر مثبت استاندار قم به عنوان رئیس مجمع باشگاه، ان‌شاءالله تمرینات صبا برای لیگ دوازدهم و لیگ قهرمانان آسیا در قم برگزار خواهد شد.

مجتبی رمضان‌بیگی گفته بود: برای انتقال تمرینات تیم فوتبال صبا به قم تمهیدات خوبی اندیشیده شده است و خوشبختانه با حمایت مسئولان استان زمین تمرین و همچنین استخر و سالن بدنسازی برای این تیم در نظر گرفته شد.

بنا بر گفته وی مجموعه ورزشی هلال احمر قم برای انجام برنامه‌های آماده‌سازی تیم فوتبال صبای قم طی قراردادی یک ساله در اختیار تیم صبا قرار گرفت تا صبا تمرینات آماده‌سازی خود را برای حضور در لیگ دوازدهم و لیگ قهرمانان آسیا در این زمین انجام دهد.

قطعا این اتفاق خبری خوب و خوشحال کننده برای مردم و فوتبال دوستان قمی بود چرا که آنان از این فصل مسابقات لیگ برتر فوتبال باشگاه‌های کشور می‌توانند تمرینات و برنامه‌های آماده‌سازی تیم را از نزدیک زیر نظر گرفته و با صبایی‌ها انس بیشتری بگیرند.

با اظهارات رمضان‌بیگی تمرینات تیم فوتبال صبا باید از ابتدای تیر ماه در قم و در مجموعه ورزشی هلال احمر برگزار می‌شد ولی با وجود گذشت یک ماه از آغاز دوازدهمین دوره لیگ برتر فوتبال کشور هنوز این موضوع تحقق نیافته و نشانه‌هایی هم از انتقال تیم صبا به قم وجود ندارد.

حال سئوال اینجا است چرا با وجود تمام وعده‌ها، هنوز تمرینات صبا در قم انجام نمی‌شود و صبا تنها یک روز مانده به مسابقه همانند مدیران پروازی به قم می‌آید و همانند غریبه‌ها پس از پایان بازی نیز راهی تهران می‌شود؟ آیا پس از گذشت چهار سال هنوز استان قم با وجود حمایت مسئولان ارشد استان از تیم صبا توانایی تیم‌داری را ندارد؟ آیا هزینه تیم‌داری در پایتخت از شهر قم پایین‌تر است؟

=============

گزارش: مهدی جعفری

=============

انتهای پیام/و10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول