اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دادستان سوادکوه در گفت‌وگو با فارس:

سنگ‌شکن‌ها از بستر رودخانه تالار جمع‌آوری شوند

خبرگزاری فارس: دادستان شهرستان سوادکوه با تاکید بر جمع‌‍آوری سنگ‌شکن‌ها از بستر رودخانه تالار سوادکوه، گفت: سنگ‌شکن‌ها باید به صورت مجتمع در مکان مشخص دور از رودخانه به فعالیت بپردازند.

سنگ‌شکن‌ها از بستر رودخانه تالار  جمع‌آوری شوند

احمد محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرستان سوادکوه با تاکید بر اینکه استقرار سنگ‌شکن‌های در بستر رودخانه تالار سوادکوه برخلاف قانون انجام شده است، اظهار داشت: بر اساس قانون سنگ‌شکن‌ها باید در فاصله 300 متری از رودخانه‌ها مستقر شوند که در سوادکوه شاهد استقرار آن در بستر رودخانه تالار در محدوده خطیرکوه و مناطق دیگر هستیم.

دادستان شهرستان سوادکوه با انتقاد از متولیان صنعتی برای اجازه استقرار سنگ‌شکن‌ها در بستر رودخانه، گفت: به بهانه مسائل اقتصادی نمی‌توان مجوز غیرقانونی داد.

وی اضافه کرد: اگر تنها 10 کامیون روزانه از بستر رودخانه عبور کنند و با فرض اینکه کارخانه‌های سنگ‌شکن هم تخلفی نکنند شاهد آلودگی‌های زیست محیطی می‌شویم.

محمدی با اشاره به اینکه محیط زیست دیگر قادر به کنترل سنگ‌شکن‌ها نیست، گفت: خالی‌کردن حوضچه‌های این کارخانجات در نیمه‌های شب و یا در زمانی که محیط زیست حضور ندارد، انجام می‌شود.

این مقام قضایی از زلال بودن آب رودخانه تالار سوادکوه در گذشته نه چندان دور خبر داد و خاطرنشان کرد: وجود کارخانجات سنگ‌شکن از مهم‌ترین دلیل آلودگی رودخانه تالار است.

وی به مقایسه فواید و مضرات اقتصادی وجود این سنگ‌شکن‌ها در سوادکوه اشاره کرد و گفت: تاثیر اقتصادی این کارخانجات آلاینده در سوادکوه بسیار پایین بوده است و در عوض علاوه بر آلودگی رودخانه، موجب صدمه به کشاورزی به عنوان قطب اقتصادی سوادکوه نیز شده است.

دادستان سوادکوه با تاکید بر اینکه احترام و عمل به قانون موجب پشتیبانی قانون از آنان می‌شود، افزود: فعالیت غیرقانونی در پوشش فعالیت اقتصادی قابل قبول نیست.

وی به راه حل مشکل وجود سنگ‌شکن‌ها در بستر رودخانه تالار سوادکوه اشاره کرد و افزود: همه سنگ‌شکن‌ها باید از بستر رودخانه تالار سوادکوه جمع آوری شوند و به صورت مجتمع در مکان مشخص دور از رودخانه به فعالیت بپردازند.

محمدی خاطرنشان کرد: جمع‌آوری سنگ‌شکن‌ها و تجمیع آن موجب بازگشت زلالی رودخانه به گذشته آن را فراهم می‌آورد.

دادستان سوادکوه همراهی و همکاری همه مسئولان متولی و ناظر را برای خروج سوادکوه از مشکل زیست محیطی سنگ‌شکن‌ها را ضروری ذکر کرد و یادآور شد: تصرف بستر رودخانه غیرقانونی است و قانونگذار برای حفظ حریم و بستر رودخانه قوانینی را به تصویب رساند.

وی افزود: حفظ نکردن بستر رودخانه و تصرف آن موجب بروز فجایعی مانند سیل نکا را به وجود می‌آورد.

محمدی تصرف بستر رودخانه و تبعات آن را فاجعه‌ای برای آینده شهرستان سوادکوه توصیف کرد.

انتهای پیام/ح20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول