اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل موسسه خیریه توان‌بخشی فیاض‌بخش:

موسسه فیاض‌بخش مشهد بزرگ‌ترین مرکز توان‌بخشی حرکتی کشور است

خبرگزاری فارس: مدیرعامل موسسه خیریه توان‌بخشی فیاض‌بخش گفت: این موسسه بزرگ‌ترین مرکز توان‌بخشی حرکتی کشور است.

موسسه فیاض‌بخش مشهد بزرگ‌ترین مرکز توان‌بخشی حرکتی کشور است

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، یوسف کامیار در حاشیه بازدید از موسسه فیاض‌بخش در جمع خبرنگاران اظهار کرد: این مرکز به عنوان بزرگ‌ترین موسسه توان‌بخشی برای 520 نفر از معلولان مرد و زن خدمات ارائه می‌کند که از سنین شیرخوارگی تا کهن‌سالی قرار دارند.

وی با اشاره به اینکه 70 نفر قطع نخاع در حال استفاده از خدمات این موسسه هستند، تصریح کرد: ما برای افراد معلولی که ازدواج کرده‌اند نیز خدمات ارائه می‌کنیم.

کامیار یادآور شد: کلینیک دندان‌پزشکی این مرکز در منطقه نمونه است و تمام معلولان از پوشش این کلینیک برخوردار هستند.

مدیرعامل موسسه خیریه توان‌بخشی فیاض‌بخش با اشاره به اینکه 180 نفر از معلولان مرد و 130 نفر زن در این موسسه هستند، افزود: بیش از 140 نفر اطفال و 70 نفر محصل دختر و پسر در این مرکز هستند، هم‌چنین از این تعداد 15 نفر در این مرکز دانشجو می‌باشند.

وی خاطرنشان کرد: علاوه بر خدمات بهزیستی در این مرکز خدمات توان‌بخشی، پزشکی، پرستاری، پیراپزشکی و فیزیوتراپی نیز ارائه می‌شود، هم‌چنین در مورد تحصیل معلولان بسیار فعال برخورد می‌شود، این در حالی است که تاکنون در کشور نهادی به این شکل عمل نکرده است.

کامیار با اشاره به این مطلب که در اشتغال و درآمدزایی برای معلولان فعالیت داریم، گفت: در زمینه ورزش نیز بزرگ‌ترین سالن ورزشی در این مرکز قرار دارد که معلولان از آن بهره‌مند و در ظرفیت‌های خالی، دیگر افراد از آن استفاده می‌کنند.

مدیرعامل موسسه خیریه توان‌بخشی فیاض‌بخش افزود: به دلیل معلولیت ذهنی برخی از این افراد خدمات‌رسانی دندان‌پزشکی برای معلولان بسیار مشکل است که به کمک داروهای بیهوشی به درمان آنان می‌پردازیم.

وی با اشاره به تورم و گرانی‌ها در حوزه دندان‌پزشکی تاکید کرد: حدود 25 درصد از مصارف توسط مسئولان و 80 درصد توسط خیّرین تامین می‌شود که مسئولان در این ارتباط باید بیشتر مبادرت ورزند.

سومین بازارچه نیکوکاری 15 شهریور افتتاح می‌شود

کامیار تصریح کرد: 15 تا 19 شهریورماه با حضور خیران، کارآفرینان، صاحبان صنایع و مشاغل مختلف سومین بازارچه نیکوکاری در همین مرکز برگزار می‌شود.

مدیرعامل موسسه خیریه توان‌بخشی فیاض‌بخش ادامه داد: در سال 87 به عنوان نخستین فعالیت، نمایشگاه کوچکی به نام "مهر" با توانمندی اعضای این مرکز برگزار شد که استقبال بسیار خوبی از سوی مردم صورت گرفت.

وی اظهار کرد: در سال 89 و 90 این نمایشگاه به صورت گسترده‌تری با عنوان بازارچه نیکوکاری گشایش یافت که خلاقیت‌ها و استعدادهای معلولان به آگاهی مردم رسید و مورد استقبال نیز قرار گرفت.

کامیار مهم‌ترین هدف از برگزاری این بازارچه‌ها را ارائه و معرفی توانمندی‌ها و استعدادهای معلولان دانست.

وی هم‌چنین از رسانه‌ها و مخصوصاً صدا و سیما خواست بیش از پیش برای ترویج فرهنگ نیکوکاری و رفع ناهمگونی و معضلات جامعه تلاش کنند.

انتهای پیام/ش20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول