اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس بهزیستی کاشان:

قانون 3 درصد استخدام معلولان اجرا نمی‌شود

خبرگزاری فارس: رئیس اداره بهزیستی کاشان گفت: قانون سه درصد استخدام معلولان مصوبه سال 1383 مجلس شورای اسلامی توسط ارگان‌ها و دستگاه‌های شهرستان اجرا نمی‌شود.

قانون 3 درصد استخدام معلولان اجرا نمی‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از کاشان، امین عسگری صبح امروز در جمع خبرنگاران با تأکید بر اهمیت اجرای قانون سهم سه درصدی استخدام معلولان در ادارات دولتی اظهار داشت: تمامی دستگاه‌های دولتی و سازمان‌ها بر اساس قانون حمایت از معلولان موظف هستند که حداقل سه درصد از نیروی استخدامی خود را به معلولان اختصاص دهند اما این امر در عمل تحقق نیافته است.

وی از مسئولان شهرستان خواستار پیگیری اجرای قانون حمایت از معلولان برای اختصاص سه درصد از نیروی استخدامی ادارات به معلولان شد.

رئیس اداره بهزیستی کاشان در ادامه با اشاره به افزایش 60 درصدی مستمری‌بگیران زنان سرپرست خانوار بیان داشت: بر اساس قانون کار، 60 درصد مستمری زنان سرپرست خانوار افزایش یافته است اما این افزایش به طور کامل اجرا نشده است.

عسگری در ادامه فعالیت بهزیستی را نسبت به 33 سال قبل تخصصی‌تر دانست و افزود: امروز بهزیستی به جایگاهی رسیده که از پرداخت مستمری به توانمندسازی مددجویان خود رسیده است.

وی با اشاره به توانمندی‌های اختصاصی مددجویان ابراز داشت: مددجویان بهزیستی امروز به توانمندی‌های فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی رسیده‌اند.

عسگری، آموزش‌های کیفی‌سازی زنان سرپرست خانوار را نیز یادآور شد و گفت: آموزش‌هایی نظیر فرزندپروری با هدف کیفی‌سازی زندگی زنان سرپرست خانوار انجام می‌شود.

رئیس اداره بهزیستی کاشان با اشاره به فعالیت‌های حوزه اجتماعی بهزیستی کاشان عنوان کرد: در این بخش یک مؤسسه خیریه و چهار خانه کودک و نوجوان شامل خانه‌ بهار گیلان، بهار، بهشت و خانه قنایی برای رسیدگی به کودکان بی‌سرپرست و بدسرپرست کمک می‌کنند.

عسگری فعالیت‌های گسترده بهزیستی را در سه بخش امور اجتماعی، توانبخشی و پیشگیری اعلام کرد و گفت: بهزیستی در این سه بخش خدمات قابل توجهی را به جامعه هدف خود دارد.

رئیس اداره بهزیستی کاشان در بخش دیگری از سخنانش از عدم اجرای مناسب‌سازی اماکن عمومی در شهرستان کاشان ابراز تأسف کرد و گفت: عدم توجه مسئولان به امر مناسب‌سازی در اماکن عمومی شهرستان کاشان، معلولان این شهرستان را در ترددهای داخل شهرستان با مشکلات فراوانی روبه‌رو ساخته است.

عسگری یادآور شد: هم‌اکنون 70 مرکز زیرپوشش بهزیستی به صورت هیئت امنایی و خیریه‌ای اداره می‌شوند که حدود 600 نفر در این مراکز خود را وقف مددجویان بهزیستی کرده‌اند.

این مقام مسئول از واگذاری هزینه‌های ایاب و ذهاب معلولان به شهرداری ابراز نگرانی کرد و گفت: همه ساله اعتباراتی برای هزینه‌های ایاب و ذهاب معلولان تخصیص داده می‌شد که با واگذاری هزینه‌های ایاب و ذهاب به شهرداری 7 هزار نفر از مددجویان تحت پوشش بهزیستی کاشان متضرر می‌شوند.

انتهای پیام/ح20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول