اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر پایگاه انتقال خون استان مرکزی:

استان مرکزی سهم بسزایی در تأمین خون در کشور دارد

خبرگزاری فارس: مدیر پایگاه انتقال خون استان مرکزی گفت: استان مرکزی سهم بسزایی در تأمین خون مورد نیاز بیماران سایر استان‌ها دارد.

استان مرکزی سهم بسزایی در تأمین خون در کشور دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک قربان دیری ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: استان مرکزی به عنوان یکی از استان‌های برتر کشور در بحث اهداء خون مطرح است و هر ساله بخش قابل توجهی از خون مورد نیاز سایر استان‌ها از طریق این استان تأمین می‌شود.

وی تصریح کرد: در سال گذشته 43 هزار واحد خون توسط اهداءکنندگان در این استان اهداء شد که در سه ماهه نخست سال جاری شاهد افزایش اهداء خون توسط اهداء کنندگان بودیم.

 

مدیر پایگاه انتقال خون استان مرکزی با اشاره به اهمیت اهدای خون گفت: فرهنگ اهداء خون باید به درستی در بین شهروندان نهادینه شود، متأسفانه امروز استقبال بانوان از اهداء خون بسیار پایین است که در این زمینه نیازمند فرهنگ‌سازی هستیم.

دیری ادامه داد: با پیشرفت‌های بسیار خوبی که در بحث خون و خونگیری حاصل شده است، امروز دیگر خون به صورت تزریقی به بیماران تزریق نمی‌شود، بلکه خون اهدایی توسط مردم به فرآورده‌های خونی تبدیل می‌شود و هر فرآورده برای بیماری خاص استفاده می‌شود.

 

وی گفت: یکی از اقدامات ارزشمند استان مرکزی در بحث تبدیل خون به فرآورده‌های خونی به‌کارگیری دستگاه تریما (تولید پلاکت) در استان است که این دستگاه دو ماه به صورت آزمایشی مورد استفاده قرار گرفت و هم‌اکنون به صورت رسمی از آن استفاده می‌شود.

مدیر پایگاه انتقال خون استان مرکزی بیان داشت: با استفاده از این دستگاه از اهداءکننده تنها پلاکت گرفته می‌شود و در این روش اهداءکننده بیش از 12 بار در سال می‌تواند اهدای خون داشته باشد و با هر بار اهداء ظرف 24 ساعت پلاکت اهداء شده جایگزین می‌شود.

دیری ابراز داشت: یک واحد پلاکت این دستگاه برابر 10 واحد پلاکت پالایشگاهی است که توانسته بسیاری از مشکلات پلاکتی را در بیمارستان‌های سرطانی برطرف کند.

به گفته وی در سال گذشته بخش قابل توجهی از فرآورده‌های خونی این استان به استان سیستان و بلوچستان، بندرعباس، خوزستان، مازندران، تهران و فارس ارسال شده است.

انتهای پیام/ی20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول