اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با وجود ظرفیت‌های فراوان کشاورزی

فرهنگ کار در میان جوانان کهنوجی وجود ندارد

خبرگزاری فارس: امام جمعه کهنوج گفت: عدم فرهنگ کار در میان قشر جوان از جمله مشکلاتی است که با وجود ظرفیت فراوان کشاورزی در منطقه کهنوج به وجود آمده است.

فرهنگ کار در میان جوانان کهنوجی وجود ندارد

حجت‌الاسلام اکبر افشارمنش امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در کهنوج ماه مبارک رمضان را ماه نزول قرآن و راز و نیاز با خداوند خواند و اظهار داشت: خداوند در این ماه تسهیلات ویژه‌ای در سه بعد جبران گناه، خودسازی و تذهیب نفس و تمرین بندگی خدا برای بندگان خود فراهم کرده است.

وی افزود: منظور از بندگی خداوند، تسلیم بودن محض در مقابل پروردگار عالم در همه مراحل زندگانی است.

افشارمنش تصریح کرد: ریشه بسیاری از گناهانی که انسان مرتکب می‌شود، مسئله عدم علم نیست، بلکه به واسطه تضعیف اراده رخ می‌دهد.

وی ابراز داشت: به همین دلیل ماه مبارک رمضان دارای فرصت‌های زیادی از جمله در زمینه تقویت اراده است.

افشارمنش ماه رمضان را ماه رسیدگی به ایتام ذکر و عنوان کرد: یکی از فلسفه‌های روزه این است که انسان به یاد فقرا و مستمندان باشد و روحیه انفاق در وجود زنده شود تا بتواند به همنوع خود کمک کند.

امام جمعه کهنوج گفت: بنیاد مهدویت در زمینه اطعام فقرا در این ماه برنامه‌های خوبی دارد، اما نکته مهم این است که باید به قشر محروم به ویژه ایتام توجه بیشتری صورت گیرد.

افشارمنش در زمینه جنگ نرم دشمن خاطرنشان کرد: دشمن با جنگ نرم علیه جوانان و نوجوانان اقدام کرده است که با تقویت ایمان می‌توان به مقابله با آن پرداخت.

وی اذعان داشت: مسئولان نیز باید زمینه‌های تسهیل ازدواج و اشتغال و همچنین تفریحات سالم مانند ورزش و هنر و ... جوانان را فراهم کنند تا دشمنان را در توطئه‌های خود ناکام بگذارند.

افشارمنش مباحث قرآنی را در مقابله با تهاجم فرهنگی مؤثر دانست و بیان داشت: از آنجا که قرآن با فطرت انسان سازگاری دارد، تأثیر زیادی در راستای جلوگیری از معضلات و مشکلات می‌تواند، داشته باشد.

وی مهم‌ترین مشکل قشر جوان در شهرستان کهنوج را اشتغال بیان کرد و اظهار داشت: عدم فرهنگ کار در میان این قشر نیز از دیگر مشکلاتی است که با وجود ظرفیت فراوان کشاورزی در منطقه به وجود آمده است.

انتهای پیام/ش20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول