اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شهردار شهرکرد:

توسعه کتابخانه‌های عمومی پاسخ به نخستین‌ حقوق شهروندان است

خبرگزاری فارس: شهردار شهرکرد گفت: توجه به کتابخانه‌های عمومی پاسخگویی به نخستین حقوق شهروندان است.

توسعه کتابخانه‌های عمومی پاسخ به نخستین‌ حقوق شهروندان است

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، نورالله غلامیان ظهر امروز در دیدار با مدیرکل کتابخانه‌های عمومی این استان اظهار داشت: کتابخانه‌های عمومی نقش بسیار مهمی در توسعه فرهنگی جامعه دارند.

وی افزود: جذب شهروندان به‌خصوص جوانان به کتابخانه‌های عمومی و در نتیجه نهادینه کردن فرهنگ کتاب و کتابخوانی از جمله کارکردهای این نهاد است که تاثیر بسیار زیادی در ارتقای سطح فرهنگی جامعه دارد.

وی پرداختن به مقوله کتاب و کتابخوانی عمومی را ضرورتی هویتی عنوان کرد و افزود: زندگی متلاطم و پرهیاهوی شهری باید با آرامش کتابخوانی قرین شود و از این رو لازم است تا با فراهم کردن تجهیزات و امکانات در خور نیاز مراجعان، زمینه استفاده راحت‌تر را برای علاقمندان به کتاب فراهم کنیم.

غلامیان بیان داشت: شهرداری شهرکرد بر اساس روال گذشته، با کتابخانه‌های عمومی همکاری خواهد داشت و همواره به عنوان یک نهاد مدنی، گسترش فرهنگ مطالعه و کتابخوانی در بین شهروندان را از سیاست‌های لازم راهبردی و فرهنگی می‌داند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی چهارمحال و بختیاری نیز در ادامه این نشست، گفت: این اداره‌کل آمادگی دارد در راستای تعامل بیشتر بین سازمانی، پرسنل شهرداری را به صورت رایگان عضو کتابخانه‌های عمومی این استان کند تا به سهولت از خدمات نرم‌افزار پیام کتابخانه‌ها، نمایه نشریات، طرح کتاب من و مسابقات کتابخوانی استفاده کنند.

وی بر ضرورت نهادینه کردن فرهنگ کتابخوانی بین جوانان این استان تاکید کرد و افزود: در صورت گرایش بیشتر جوانان به سمت کتاب، زمینه انجام برخی امور غیراخلاقی در بین جوانان کمتر از گذشته خواهد شد.

بهروز صادقی تصریح کرد: کتاب یکی از موارد انتقال دانش و تفکر از نسلی به نسل دیگر است و باید در حفظ و نگهداری کتاب‌های موجود کوشا باشیم.

انتهای پیام/و20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول