اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

همزمان با روز خبرنگار

استاندار اردبیل از دفتر خبرگزاری فارس در اردبیل بازدید کرد

خبرگزاری فارس: استاندار اردبیل به مناسبت روز خبرنگار از دفتر سرپرستی خبرگزاری فارس در استان اردبیل بازدید کرد.

استاندار اردبیل از دفتر خبرگزاری فارس در اردبیل بازدید کرد

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در این بازدید که ظهر امروز  انجام شد استاندار اردبیل با گرامیداشت روز خبرنگار و سالروز شهادت محمود صارمی اظهار داشت:‌ این بزرگترین افتخار برای خبرنگاران است که روز شهادت یک انسان با ارزش و با همت والا به نام روز خبرنگار نامیده شده است که این مفهوم با تلاش و کوشش اصحاب رسانه قرین شده و زینت یافته است.

 

بازدید استاندار اردبیل از دفتر خبرگزاری فارس

سید حسین صابری گفت: وقتی که از پلکان دفتر خبرگزاری فارس بالا می‌آمدم گویی به خانه خودم وارد می‌شدم چرا که هیچ تفاوتی بین خانه شخصی و همکاران خودم با خانواده‌ام قائل نیستم و این مجموعه را از نزدیک‌ترین همکاران و همراهان خود به حساب می‌آورم.

وی یادآور شد: امیدواریم این حضور علاقه و ارادت ما را به مجموعه خبرگزاری فارس نشان دهد و ثابت کند که ما علاقه وافر به فعالان این عرصه داریم.

استاندار اردبیل ادامه داد: برخی‌ها معتقدند خبرنگار سرباز خط مقدم جبهه است در حالی که ما یک گام جلوتر خبرنگاران را گروه شناسایی و تخریبی می‌دانیم که با حرکت خود سبب می‌شوند در پیشانی تمام فعالیت‌ها و حرکت‌های خبیثانه دشمن توطئه‌ها خنثی شده و از بین برود.

بازدید استاندار اردبیل از دفتر خبرگزاری فارس

 

صابری عنوان کرد: سختی کار خبرنگاران مشهود و معلوم است چرا که آنها باید در انتقال خبر به نحوی عمل کنند تا با انعکاس واقعیت‌ها زبان سخن‌چینان و برخی مدعیان دروغین را ببندند که از این رو شغل خبرنگاری سخت و زیان‌آور است که به رغم این سختی کار حضور خبرنگاران فارس در عرصه بسیار موثر و پر‌رنگ است.

این مسئول بیان داشت: هر چند بنده ادعای کار حرفه‌ای در حوزه خبر را ندارم اما بیش از 30 سال است با مجموعه‌های متعدد رسانه‌ای در کشور سرو کار دارم و از کم و کیف کار و فعالیت در این عرصه آگاهی دارم.

استاندار اردبیل افزود: در دو سالی که در این استان حضور دارم در مجموع فعالیت‌های رسانه‌ای را مثبت ارزیابی می‌کنم که هر چند برخی‌ها در درجه بالاتر و برخی‌ها پایین‌تر قرار دارند اما در مجموع فعالیت رسانه‌های استان به ویژه رسانه‌های الکترونیکی به دلیل حجم و گستردگی کار و انعکاس اخبار مطلوب و شایسته به نظر می‌رسد.

صابری بیان داشت: بر خلاف نشریات محلی که دامنه فعالیت آنها محدود است اما رسانه‌های حوزه الکترونیکی و به ویژه خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های خبری به دلیل گستردگی و فراخ بودن مخاطب در مراجعه برای دریافت اخبار و اطلاعات جدید جایگاه ارزشمندی دارد که ضروری به نظر می‌رسد در این حوزه اخبار با سرعت، کیفیت و صداقت کامل انعکاس یابد.

 

استاندار اردبیل در حال گفت و گو با مدیر خبرگزاری فارس در این استان

وی تصریح کرد: اخبار صحیح منتشر شده می‌تواند به رشد و تحول و توسعه استان کمک کند و تجربه نیز نشان داده است عامل موفقیت یک رسانه در مراحل مختلف پایبندی به همین اصول و اخلاق‌مداری است.

استاندار اردبیل توکل بر خداوند را اولین عامل در موفقیت یک رسانه فراگیر توصیف کرد و افزود: هر چند در نظام سرمایه‌داری تعامل با بنگاه‌های اقتصادی اصل است اما در نظام اسلامی ما توکل بر خداوند و انجام درست تکالیف شایسته‌ترین ثمره و نتیجه را به دنبال دارد.

صابری موضوع صداقت در گفتار و نوشتار را بسیار مهم توصیف کرد و ابراز داشت: ‌رعایت این عامل می‌تواند اثر‌گذاری یک رسانه را تضمین کرده و سلامت آن را تضمین کند.

وی سومین عنصر را امانتداری اعلام کرد و گفت:‌ خبرنگاران با تکیه بر امانتداری می‌توانند اخبار صحیح و تحلیل‌های درست را انجام داده و زمینه اعتماد عمومی را نیز فراهم آورد.

استاندار اردبیل تصریح کرد:‌ به روز بودن و انتشار به موقع اخبار از دیگر ویژگی رسانه است چر ا که کسی تمایل ندارد اخبار مانده و بیات شده را مطالعه کرده و از قافله اخبار و اطلاعات به روز عقب بماند.

صابری بیان داشت: هر چقدر خبرنگاران از اخبار دست دوم و سوم و انتشار اخبار کپی‌ شده پرهیز کنند به همان میزان توفیق رسانه خود را بالا برده و بر توانمندی و تاثیر‌گذاری می‌افزایند.

استاندار اردبیل در دفتر خبرگزاری فارس

 

این مسئول در پایان سخنان خود اظهار داشت:‌ در حوزه خبر‌رسانی کامل و جامع آنچه مهم است دور شدن خبرنگار از فضای جنجالی و دردسر‌ساز است و این به آن معنا نیست که خبرنگاران بله قربان‌گوی دیگران بوده و یا از انعکاس واقعیت‌ها پرهیز کنند.

انتهای پیام/غ10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول