اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون دانشگاه علوم‌پزشکی جیرفت:

کشور نباید دچار رشد منفی جمعیت شود

خبرگزاری فارس: معاون بهداشتی دانشگاه علوم‌پزشکی جیرفت گفت: نباید آن قدر رشد جمعیت را کنترل کنیم که دچار رشد جمعیت منفی و سالمندی شویم.

کشور نباید دچار رشد منفی جمعیت شود

ابراهیم محمدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در جیرفت با بیان اینکه همه ساله از 18 فروردین ماه هفته سلامت آغاز می‌شود، اظهار داشت: امسال بعد از 13 سال سازمان جهانی بهداشت مجددا" هفته سلامت و سال 2012 میلادی را به عنوان سال سلامت و سالمندی نامگذاری کرده است.

وی با اشاره به اینکه شعار این هفته زندگی سالم و طول عمر بیشتر است، افزود: وقتی سازمان جهانی بهداشت یک سال را به عنوان سالمندی نامگذاری می‌کند با شعار زندگی سالم و طول عمر بیشتر، هدفش جلب توجه مسئولان دنیا به این مسئله است.

محمدی تصریح کرد: این نامگذاری بیانگر این است که جامعه جهانی در حال پیرشدن است و زندگی ماشینی و صنعتی موجب کاهش رشد جمعیت و از طرف دیگر گسترش بهداشت و درمان موجب افزایش امید به زندگی شده که نتیجه آن پیشرفت جامعه جهانی به سوی پیرشدن است.

وی با بیان اینکه یک سوم عمر انسان در دوره سالمندی می‌گذرد، خاطرنشان کرد: در طول تاریخ بشری هیچ‌گاه به اندازه زمان کنونی جمعیت جهانی پیر نبوده است که از مهم‌ترین دلایل آن رشد منفی جمعیت در اکثر کشورهای دنیا است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم‌پزشکی جیرفت گفت: در سال 1335 شمسی سه درصد از جمعیت کشور ما پیر بود و در دهه 1335 شمسی تا 1345 رشد جمعیت ایران به 3.2 درصد رسید و با این رشد جمعیت، توسط وزارت بهداشت اقدامات پیشگیرانه کنترل جمعیت انجام شد.

وی افزود: تا سال 1357 شمسی با کنترل جمعیت توسط وزارت بهداشت رشد جمعیت در ایران به 1.2 درصد رسید.

محمدی بیان داشت: با ظهور انقلاب اسلامی ایران تقریبا کنترل جمعیت در کشور از بین رفت و تا سال 1365 رشد جمعیت به 3.6 درصد رسید که مسئولان کشور به این نتیجه رسیدند که کنترل جمعیت صورت بگیرد و نتیجه این شد که رشد جمعیت ایران امروز به 1.2 تا 1.6 رسیده است.

وی اظهار داشت: اگر رشد جمعیت در ایران به همین صورت پیش رود، ممکن است رشد جمعیت در ایران منفی و سالمندان ما در سال 1429 یعنی حدود سه، چهار دهه دیگر در کشور ما بر گروه کودک و نوجوان پیشی می‌گیرد و در این سال حدود 20 درصد از جمعیت ایران سالمند است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم‌پزشکی جیرفت گفت: با توجه به اینکه تنها کشور شیعه در دنیا هستیم نباید  آن قدر رشد جمعیت را کنترل کنیم که دچار رشد جمعیت منفی شویم.

انتهای پیام/غ10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول