اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شهردار آبادان خبر داد

ناهمخوانی اعتبارات قطره‌ای شهرداری آبادان با رشد جمعیت

خبرگزاری فارس: شهردار آبادان گفت: اعتبارات عمرانی اختصاص یافته به شهرداری آبادان امسال با کاهش 20 درصدی مواجه شده است که این میزان با رشد جمعیتی این شهر همخوانی ندارد.

ناهمخوانی اعتبارات قطره‌ای شهرداری آبادان با رشد جمعیت

به گزارش خبرگزاری فارس از آبادان، محمود‌رضا شیرازی ظهر امروز در جلسه شورای برنامه ریزی و اختصاص اعتبارات دستگاه‌های اجرایی این شهرستان، که در فرمانداری آبادان برگزار شد اظهار کرد: با توجه به سرانه اعتبار برای هر شهروند که رقمی معادل 150 هزار تومان است سرانه اعتبار عمرانی استان خوزستان به شهرستان آبادان 20 درصد کاهش داشته است.

وی ادامه داد: سرانه اعتبار عمرانی استان خوزستان در سال 90 برای هر شهروند آبادانی رقمی معادل 25 هزار تومان بوده که جمع این اعتبار به رقمی معادل 5 میلیارد تومان رسید و شکوفایی پروژه‌ها را در شهر به همراه داشت.

شهردار آبادان افزود: شهرداری در سال 90 از محل اعتبارات عمرانی جاری خود، سرانه هر شهروند را به 100 هزارتومان رساند که عمده این اعتبارات از محل آلایندگی پالایشگاه تأمین و صرف هزینه‌های جاری در شهر شد.

وی با اشاره به رشد معکوس جمعیت در آبادان گفت: چنانچه این اعتبارات قطره‌ای به شهرداری ادامه داشته باشد نگهداری جمعیت در منطقه، سخت و آمار رشد معکوس جمعیت افزایش بیشتری پیدا خواهد کرد.

شیرازی افزود: بیش از 80 درصد از جمعیت شهرستان در شهر آبادان سکونت دارند که این آمار از سرانه کشوری بالاتر است.

شهردار آبادان ادامه داد: همه مسئولان و نمایندگان مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی باید از شعار دادن خودداری کنند و به صورت جدی پیگیر اعتبارات اختصاصی برای پیشرفت بیشتر در شهر آبادان باشند.

انتهای پیام/خ20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول