اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم مشهد در مجلس:

ساختارهای مدیریتی مشهد با رشد جمعیت این شهر تناسب ندارد

خبرگزاری فارس: نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی گفت: ساختارهای مدیریتی مشهد متناسب با افزایش جمعیت این شهر، رشد نکرده است.

ساختارهای مدیریتی مشهد با رشد جمعیت این شهر تناسب ندارد

سیدامیرحسین قاضی‌زاده، امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مشهد اظهار کرد: بعد از هجرت امام رضا(ع) به ایران، ام‌القری اهل بیت نیز تغییر کرد و در حال حاضر بالغ بر 4 هزار امام‌زاده، در ایران به عنوان مشعل‌های فروزان هدایت، مدفون هستند.

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: شهر مشهد نیز هم‌چنان وظیفه خطیر تمدنی خود را ادامه می‌دهد و امروز مهم‌ترین رسالت این شهر، معرفی فرهنگ اهل‌بیت به جهان اسلام است.

وی تاکید کرد: بنابر فرمایش پیامبر اکرم، مشهد قطعه‌ای از بهشت است و در نزد سیاست‌مداران نیز مشهد باید دارای چنین جایگاهی باشد، از ابتدای انقلاب تاکنون جمعیت مشهد تقریباً 6 برابر رشد داشته است و وسعت آن نیز 10 برابر شده اما متاسفانه ساختارهای مدیریتی در این شهر رشد چندانی نداشته و این مسئله نیازمند یک آسیب‌شناسی جدی است.

نماینده منتخب مردم مشهد در مجلس نهم شورای اسلامی خاطرنشان کرد: موضوع اشتغال جوانان، یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های مشهد است زیرا عمده مشاغل پایدار نیستند و دارای ارزش افزوده بسیار پایینی هستند.

قاضی‌زاده تاکید کرد: مسئله حاشیه‌نشینی در اطراف مشهد تنها با واگذاری زمین حل نمی‌شود، چون حاشیه‌نشینی یک معلول است و باید مسئولان شهری مشهد به دنبال علت اساسی آن باشند.

وی وضعیت ترافیک مشهد را یکی دیگر از معضلات اساسی این شهر عنوان کرد و ادامه داد: مسئله ترافیک به ‌ویژه در اطراف حرم مطهر نیازمند یک راهکار اساسی است و البته خود بافت فرسوده اطراف حرم مطهر را نیز باید هر چه سریع‌تر تعیین تکلیف کرد.

قاضی‌زاده گفت: مسئله حریم مشهد نیز باید حل شود، زیرا یک شهر براساس ضوابط غیر قانونی در کنار مشهد ایجاد شده و حریم مشهد را بلاتکلیف کرده است.

انتهای پیام/خ20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول