اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت:

تمام معادن ذغال سنگ کشور فعال می‌شوند

خبرگزاری فارس: معاون معدنی وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: به‌زودی با راه‌اندازی واحدهای فرآوری جدید، تمام معادن ذغال سنگ کشور فعال می‌شوند.

تمام معادن ذغال سنگ کشور فعال می‌شوند

به گزارش خبرگزاری فارس از ساری، وجیه‌الله جعفری پیش‌ازظهر امروز در نشست هم‌اندیشی انجمن معدن خانه صنعت، معدن و تجارت مازندران در ساری گفت: معادن، مواد اولیه و پایه صنعت محسوب می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه باید حوزه اکتشاف به شکل حرفه‌ای و تخصصی با منابع مالی بیشتری دنبال شود، خاطرنشان کرد: در صورتی که عملیات اکتشاف معدنی به خوبی انجام گیرد از آن معادن بهره‌برداری بهتری می‌شود.

معاون معدنی وزیر صنعت، معدن و تجارت با یادآوری اینکه نظام مهندسی معدن به همین منظور تأسیس شد، خواستار توجه عمیق‌تر این نهاد نسبت به اکتشافات معدنی شد.

جعفری با تأکید بر اینکه اصول فنی در بخش معادن باید به طور دائمی پیاده و اجرایی شود، از تدوین طرح جامع اطلاع‌رسانی بخش معدنی برای فرهنگ‌سازی خبر داد.

این مسئول با اعلام اینکه در قانون جدید معادن برای معارضان محلی که یکی از چالش‌های اصلی معدن‌کاران است، قوانین سختگیرانه‌ای لحاظ شده، گفت: در این قانون که در اصل اصلاحیه قانون قبلی است آثار و برنامه‌های مثبتی نیز برای منابع طبیعی منظور شد.

وی با بیان اینکه در قانون جدید از معادنی که در محدوده‌های مرتعی قرار گرفتند می‌توان بهره‌برداری کرد، ادامه داد: به‌زودی با راه‌اندازی واحدهای فرآوری جدید، همه معادن ذغال سنگ کشور فعال می‌شوند.

جعفری از حل مشکل اخذ عوارض از سوی مدیریت امور اراضی سازمان‌های جهاد کشاورزی خبر داد.

به گزارش فارس، معاون معدنی وزیر صنعت پیرو درخواست انجمن معدن مازندران برای بخشودگی جرائم دیرکرد حقوق دولتی واحدهای زغال سنگ، معضل افزایش مبالغ قبوض آب‌بهای واحدهای معدنی شن و ماسه و همچنین نشست مشترک با مدیران منابع طبیعی کشور، قول پیگیری داد.

انتهای پیام/ن20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول