اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل راه آهن شرق:

سنگ آهن در ایستگاه بیشه‌در بارگیری می‌شود/ آماده‌سازی زیرساخت‌ها برای معادن

خبرگزاری فارس: مدیرکل راه آهن شرق از بارگیری سنگ آهن در ایستگاه بیشه‌در خبر داد.

سنگ آهن در ایستگاه بیشه‌در بارگیری می‌شود/ آماده‌سازی زیرساخت‌ها برای معادن

محمد پورفخری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یزد اظهار داشت: با توجه به استعدادهای بسیار خوب و پتانسیل بالای بار از قبیل وجود معادن مختلف در طول خط هزار کیلومتری اداره کل راه آهن شرق و سیاست‌های از پیش تعیین شده راه آهن در مورد استفاده بهینه از امکانات راه آهن برای ارائه خدمات بهتر به صاحبان صنایع، معادن و کالا همچنین جذب مشتریان جدید، در مورد شناسایی چشمه‌های بار و جذب مشتریان جدید در راستای افزایش تناژ بارگیری اقدامات بسیار خوبی صورت گرفته است.

وی افزود: با انجام مکاتبات متعدد و رایزنی‌های مدیریت و گروه بازاریابی و بازرگانی اداره کل راه آهن شرق با مدیرعامل معدن سنگ آهن چغارت و پیگیری‌های مستمر، مقرر شد به صورت مقدماتی 100 هزار تن تولیدات سنگ آهن معدن سنگ آهن چغارت توسط کامیون از معدن حمل و در ایستگاه راه آهن بیشه در دپو شود.

پورفخری خاطرنشان کرد: تولیدات یاد شده پس از دپو توسط هزار و 678 واگن لبه بلند، بارگیری و به مقصد بندرعباس حمل می شود.

وی ادامه داد: در حال حاضر کامیون‌ها در حال تخلیه سنگ آهن در محل دپو ایستگاه بیشه در هستند و نخستین محموله این معدن با 30 واگن بارگیری به بندر عباس حمل می‌شود.

مدیرکل راه آهن شرق همچنین در مورد برنامه‌های جذب مشتریان جدید در سال جاری اظهار داشت: با توجه به جلسه‌ای که به تازگی در فرمانداری بهاباد با حضور فرماندار و صاحبان معادن و کالای این شهرستان برگزار شد، فرماندار بهاباد ضمن استقبال از حضور راه آهن برای ارائه خدمات به صاحبان معادن در زمینه حمل محمولات معدنی، از صاحبان معادن برای همکاری بیشتر با راه آهن برای حمل محموله‌های معادن به مقاصد مختلف در سراسر شبکه ریلی کشور دعوت کرد.

وی ادامه داد: تعرفه‌های تشویقی راه آهن برای صاحبان صنایع و معادن و کالا در مورد حمل محمولات مختلف، فعالیت و بهره‌برداری معادن مختلف در این شهرستان باعث توسعه و رشد اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی همچنین اشتغال‌زایی جوانان و کاهش تصادفات جاده‌ای خواهد شد.

پور فخری همچنین اظهار امیدواری کرد: با توجه به ذخیره بالای سنگ آهن در معدن چاه گز در شهرستان بهاباد و شناسایی 33 نوع انواع سنگ معدنی از سوی صاحبان معادن و آغاز بهره‌برداری سنگ آهن چاه گزکه در آینده‌ای نزدیک به بهره‌برداری خواهد رسید، تولیدات معادن مذکور و سایر معادن موجود در منطقه از طریق ایستگاه‌های بهاباد، سه چاهون و جندق به مقاصد مختلف در شبکه ریلی کشور جابه‌جا شود.

وی با اشاره به عملکرد این اداره در سال جاری عنوان کرد: در چهار ماه گذشته یک میلیارد و 55 میلیون و 43 هزار و 110 تن کیلومتر بار حمل شده که سنگ آهن حمل شده در این مدت 528 هزار و 144 تن بوده که حدود سه برابر نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد داشته است.

پور فخری میزان حمل سیمان صادراتی به کشورهای آسیای میانه از ایستگاه تربت حیدریه را 56 هزار و 885 تن، میزان زغال سنگ حمل شده از معدن پروده طبس را 7 هزار و 480 تن اعلام کرد و گفت: در زمینه تناژ حمل شده سیمان صادراتی نسبت به مدت مشابه سال گذشته 39 درصد و ذغالسنگ نیز 20 درصد رشد داشتیم.

مدیرکل راه آهن شرق در مورد برنامه‌ریزی و پیش‌بینی‌های انجام شده توسط راه آهن کشور در زمینه تناژ بارگیری این اداره کل نیز گفت: تا پایان سال جاری یک میلیون و 954 هزار و 795 تن بارگیری پیش‌بینی شده که طبق این برنامه ریزی و پیش‌بینی‌های انجام شده، باید به طور میانگین ماهانه بالغ بر 180 هزار تن بار توسط ناوگان باری این اداره کل، بارگیری و حمل شود.

وی افزود: بر این اساس در چهار ماه گذشته 766 تن بارگیری داشتیم که نسبت به برنامه پیش بینی شده علاوه بر تحقق کامل برنامه، 17 درصد رشد و نسبت به مدت مشابه در چهار ماه سال گذشته 137درصد رشد داشتیم.

انتهای پیام/خ10/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول