اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در 72 ساعت گذشته

51 سارق جرایم خشن و زورگیر در مشهد دستگیر شدند

خبرگزاری فارس: رئیس پلیس آگاهی خراسان‌رضوی از دستگیری 51 زورگیر و سارقان جرایم خشن، کیف قاپ و سرقت به عنف در 72 ساعت گذشته در مشهد مقدس خبر داد.

51 سارق جرایم خشن و زورگیر در مشهد دستگیر شدند

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، حسین بیدمشکی صبح امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به اجرای طرح مبارزه با سارقان به عنف و جرایم خشن، اظهار داشت: در 48 ساعت گذشته این طرح اجرا شد که در نتیجه آن تعدادی سارق به جرم سرقت به عنف و کیف‌قاپی و جرایم خشن و زورگیری دستگیر شدند.

وی افزود:‌ البته بنا داریم هم‌چنان این طرح را ادامه دهیم لذا هر چند وقت این طرح را اجرا می کنیم.

رئیس پلیس آگاهی خراسان‌رضوی خاطرنشان کرد: در جرایم خشن و سرقت موبایل و کیف، سارق و مال‌باخته یکدیگر را می‌بینند و ارتباط چهره به چهره برقرار می‌کنند لذا امکان شناسایی سارق از سوی مال‌باخته بدین صورت فراهم می‌شود.

وی تصریح کرد: صبح امروز هم در این راستا 30 سارق که تعدادی هم کیف‌قاپ و زورگیر بودند را در محل اداره آگاهی خراسان‌رضوی به نمایش گذاشته و از مال‌باخته‌هایی که با شگرد این سارقان از آنها سرقت صورت گرفته را دعوت کردیم که خوش‌بختانه 11 نفر از بین 51 نفر توسط مردم شناسایی شدند.

بیدمشکی ادامه داد: نکته قابل توجه این است که اکثر سارقان در محله‌هایی از شهر چون قلعه‌ساختمان سکونت دارند در حالی که برای سرقت به محله‌های سطح بالای شهر چون امامت می‌آیند.

عمده کیف‌قاپی‌ها از خانم‌های مانتویی صورت می‌گیرد

وی در ارتباط با شیوه‌ها و شگردهای این سارقان گفت: در صحبت‌هایی که با متهمان انجام می‌شود، می‌بینیم که متاسفانه بیشتر سرقت‌های کیف از بانوان مانتویی و در محله‌های کم‌تردد صورت می‌گیرد که باید بانوان به این نکته توجه داشته باشند، هم‌چنین از خانم‌ها خواستاریم که کیف را در شانه سمت دیوار قرار دهند و در نهایت نیز مراقب موتورسیکلت‌های چند نفره باشند.

شهروندان در صورت مشاهده موتورسیکلت‌های معلوم‌الحال به پلیس اطلاع دهند

رئیس پلیس آگاهی خراسان‌رضوی اظهار داشت: از تمام شهروندان می‌خواهیم در صورت مشاهده موتورسیکلت‌سوارانی معلوم‌الحال که احتمال ارتکاب سرقت از سوی آنها است، با تماس با شماره 110 تماس پلیس را در جریان بگذارند تا ماموران نیروی انتظامی سریعاً موضوع را بررسی کرده و از سرقت‌هایی نیز پیش‌گیری کنند.

وی در ارتباط با تعداد سارقان دستگیر شده گفت: 15 نفر از سارقین دستگیر شده صرفاً مرتبط با کیف‌قاپی و روزگیری هستند، در مجموع 51 نفر در 72 ساعت گذشته توسط پلیس آگاهی دستگیر شدند که 11 نفر از این تعداد نیز صبح امروز توسط مردم شناسایی شدند.

رئیس پلیس آگاهی خراسان‌رضوی ادامه داد: هم‌چنین این 51 نفر شناسایی شده مرتبط با زورگیری، کیف‌قاپی، موبایل‌قاپی و جرایم خشن و سرقت به عنف هستند.

بیدمشکی در خاتمه با اشاره به آثار استفاده از مواد مخدر صنعتی توسط این سارقان گفت: با توجه به اینکه اکثر این مجرمین آلوده به مواد مخدر صنعتی هستند و پس از استعمال این مواد مخدر صنعتی مرتکب به جرم می‌شوند متوجه خسارات بدنی نیستند و متاسفانه سه نفر از شکات مرد که مورد سرقت قرار گرفتند توسط این سارقان مجروح شدند و یک خانم باردار نیز توسط این سارقان مجروح شده و در بیمارستان بستری شده است.

انتهای پیام/ح10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول