اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی:

دولت سازندگی و اصلاحات گفتند کوتاه بیایید تا به شما امکانات بدهیم

خبرگزاری فارس: قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کشور گفت: دولت سازندگی و اصلاحات گفتند شما نسبت به برخی مسائل کوتاه بیایید تا به شما امکانات بدهیم.

دولت سازندگی و اصلاحات گفتند کوتاه بیایید تا به شما امکانات بدهیم

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، علی‌اصغر آبخضر در مراسم تودیع و معارفه رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان همدان اظهار داشت: در این شورا سندی داریم مبنی بر اینکه مقام معظم رهبری در زمانی که دبیرکل حزب جمهوری اسلامی بودند، در جلسات شورا شرکت می‌کردند و مبتکر اصلی این نهاد بودند.

وی با بیان اینکه در 12 مرداد سال 59، جمعی از علما خدمت امام راحل(ره) رسیدند و عنوان کردند که این تریبون مقدس باید مدیریت شود تا دیگر شاهد وقایعی مانند واقعه عاشورا که در اوایل انقلاب و در میدان آزادی رخ داد نباشیم، خاطرنشان کرد: در آن روز بنی‌صدر ملعون از آن تریبون برای به چالش کشیدن ارکان جمهوری اسلامی ایران استفاده ‌کرد و بر این اساس نیز امام راحل موافقت کردند که نهادی با نام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی و با مسئولیت برگزاری مراسم تشکیل شود.

قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کشور ادامه داد: پس از آن روز، در حدود سال‌های 60 تا 61 مسائل سیاسی مهمی به انقلاب حادث شد و به دنبال آن برخی از مسئولان آن زمان در جلسه‌ای که مقام معظم رهبری نیز حضور داشتند خواستار این شدند که وظایف شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی برعهده نهاد دیگری گذاشته شود که امروز نیز مواضع سیاسی این آقایان به صورت شفاف مشخص شده است.

 

* شورای هماهنگی تبلیغات، پل ارتباطی مردم، حاکمیت و نظام

وی با اشاره به استدلال رهبر معظم انقلاب در مواجهه به این درخواست، تصریح کرد: استدلال رهبری این بود که شورای هماهنگی، فرانهادی است و تمام دستگاه‌های فرهنگی و تبلیغی موظف هستند که به این نهاد کمک‌رسان باشند.

آبخضر شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی را نهادی پر خیر و برکت و دارای مسئولیت‌ها و وظایف سنگین قلمداد کرد و این شورا را پل ارتباطی مردم، حاکمیت و نظام جمهوری اسلامی دانست که باید هوشیاری، مشورت و همه جنبه‌هایی که برگزاری مراسم را بتواند هر چه باشکوه‌تر سازد، لحاظ کند.

وی ضمن تشریح وظایف شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی، بر لزوم  برگزاری هرچه باشکوه‌تر روز قدس و مناسبت‌های مهمی چون 22 بهمن به صورت ملی صحه گذاشت.

قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کشور تصریح کرد: طبق اساسنامه شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی، در هر زمان که یکی از ارکان نظام جمهوری اسلامی ایران به چالش کشیده شود این شورا وظیفه دارد مردم را برای حمایت از ارکان نظام فراخواند که در این راستا با احدی تعارف ندارد.

 

* خنثی‌سازی توطئه‌های دشمنان از طریق جذب پشتیبانی مردم میسر است

وی با بیان اینکه در سال 78 دشمن در یک توطئه همگانی نقشه سرنگونی نظام جمهوری اسلامی را کشید و تلاش ‌کرد که در 18 تیرماه آن سال، عمود خیمه انقلاب یعنی ولایت فقیه را به زیر بکشد، تصریح کرد: در آن شرایط شورا مردم را فراخواند و با حضور در صحنه آنها توطئه بزرگ 78 خنثی شد.

آبخضر، خنثی‌سازی توطئه‌های دشمنان از طریق جذب پشتیبانی مردم را افتخار بزرگی برای شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی دانست و افزود: همچنین در جنگ 33 روزه لبنان و جنگ 22 روزه غزه در چندین نوبت اقشار مختلف مردم را برای کمک‌رسانی پای کار آوردیم.

وی با اشاره به فتنه 88 به عنوان بزرگ‌ترین فتنه پس از انقلاب، تصریح کرد: در این زمان نیز به چهره اسلامی خدشه‌ای وارد شده بود و برای نظام قابل تحمل نبود که حاصل خون آن همه شهید و تلاش دلسوختگان نظام، آرمان‌های امام و دستاوردهای آن به این سادگی دچار خدشه شود و با فراخوان مردم و حضورشان در صحنه این فتنه نیز خنثی‌ شد.

قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کشور با بیان اینکه مردم، در حماسه 9 دی محکم و استوار در صحنه ایستادند، افزود: در مراسم 22 بهمن آن سال نیز به صورت پرشور حضور یافتند به نحوی که در صحنه 9 دی و 22 بهمن 4.5 میلیون نفر در تهران و 50 میلیون نفر در کشور در صحنه حاضر شدند.

 

* معارفه رئیس جدید شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان

وی با اشاره به معارفه حجت‌الاسلام سید حسن فاضلیان به عنوان رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان همدان نیز گفت: انتخاب ایشان برای این سمت بحث دیروز و امروز نیست بلکه از سال‌ها پیش مورد توجه است و در سال 84 نیز تا صدور حکم برای وی پیش رفتیم و در صدد بودیم که در همان سال زمینه معرفی ایشان فراهم شود اما در همین اثنا حجت‌الاسلام رمضانی بحث بازگشت خود به همدان را مطرح کردند و ما ناگزیر شدیم دست نگه داریم.

آبخضر با بیان اینکه در رابطه با اتفاقی که در زمینه شورای تبلیغات اسلامی استان (نبود رئیس طی یک سال اخیر) افتاده، کوتاهی از طرف شورا بوده و مغفول ماندن رشد شورا به دلیل رودربایستی و مسائل این‌چنینی بود.

وی با بیان اینکه در زمان انتخاب حجت‌الاسلام فاضلیان ذره‌ای گمان نمی‌کردیم که برای این انتخاب مخالف وجود داشته باشد، تصریح کرد: ما این موضوع را با آیت‌الله جنتی مطرح کردیم و ایشان نیز تأکید کردند که حتماً باید با امام جمعه همدان نیز مشورت شود.

قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کشور ادامه داد: بر اساس مشورت با آیت‌الله محمدی ایشان هم نظرات و دغدغه‌هایی داشتند و با تأکید بر آن که حجت‌الاسلام فاضلیان شخصیت برجسته‌ای دارند اما اشاره به این موضوع داشتند که مشغله و دغدغه‌شان نیز بسیار است و ممکن است به این کار نرسد.

وی عنوان کرد: بیانات امام جمعه همدان را با حجت‌الاسلام فاضلیان طرح کردیم و سنگینی مسئولیت را یادآور شدیم و بر این اساس نیز به امام جمعه قول دادیم که دغدغه ایشان را حتماً برطرف می‌کنیم.

 

* دولت سازندگی و اصلاحات گفتند شما نسبت به برخی مسائل کوتاه بیایید تا امکانات بدهیم

آبخضر با بیان اینکه نهاد شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی مسئولیت سنگینی دارد اما هیچ نهادی را پیدا نمی‌کنیم که امکانات کمتری از این نهاد داشته باشد، افزود: بدون پرده‌پوشی باید بگوییم که دولت سازندگی و اصلاحات گفتند که شما نسبت به برخی مسائل کوتاه بیایید تا به شما امکانات بدهیم اما اگر ده‌ها دولت به نحوی هم بیایند و چنین درخواستی داشته باشند که ما از وظایفمان کوتاه بیاییم که به ما یک ساختمان و چهار تا اتومبیل و... بدهند، ما می‌گوییم این‌ها مال خودتان! سرمایه اجتماعی ما مهم‌ترین اعتبار است و ما به آن افتخار می‌کنیم تا مردم هستند هیچ مشکلی ایجاد نمی‌شود.

وی یادآور شد: اکنون هم من از مسئولان استان همدان هیچ درخواستی ندارم و هر چه هست در این استان است و در همین جا نیز استفاده می‌شود.

قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کشور از نهادها و دستگاه‌های مختلف درخواست کرد تا شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان را کمک کنند تا دغدغه نماینده ولی فقیه در استان برطرف شود.

وی در پایان سخنان خود خاطرنشان کرد: ما نباید تصور کنیم که چالش با انقلاب اسلامی برطرف شده و دیگر با صهیونیست و امریکا تقابلی نداریم بلکه باید محکم‌تر و استوارتر از سال‌های اول انقلاب عمل کنیم.

انتهای پیام/صا10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول