اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

هفته جاری

نمایشگاه صنایع‌دستی در سنندج گشایش می‌یابد

خبرگزاری فارس: معاون صنایع‌دستی استان کردستان از برگزاری نمایشگاه صنایع‌دستی در گرامیداشت ایام مبارک رمضان از 10 تا 19 مرداماه جاری در سنندج خبر داد.

نمایشگاه صنایع‌دستی در سنندج گشایش می‌یابد

فرهاد حامدی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج، اظهار کرد: به مناسبت ماه مبارک رمضان و در راستای  اجرای بند 119 آئین‌نامه اجرایی بودجه کل کشور تمامی ارگان‌های دولتی موظفند که یک دهم درصد از بودجه عمرانی خود را صرف خرید کالاهای صنایع‌دستی کنند که اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان کردستان با همکاری اتحادیه صنایع‌دستی استان و در راستای تحقق این آئین‌نامه اقدام به برگزاری نمایشگاه تخصصی صنایع‌دستی سراسر کشور کرده است.

وی افزود: این نمایشگاه  که شامل انواع صنایع‌دستی و سوغات و غذاهای محلی سراسر کشور است از تاریخ 10 لغایت 19 مردادماه در پارک کودک سنندج به مدت 10 روز برپا خواهد شد. 

* آموزش 500 هنرجو در عمارت مشیر دیوان سنندج

حامدی همچنین از آموزش 500 هنرجوی صنایع‌دستی و هنرهای سنتی در کارگاه آموزشی هنرهای سنتی عمارت مشیر دیوان خبر داد و گفت: کارگاه هنرهای سنتی میراث فرهنگی از سال 76 فعالیت خود را آغاز کرده و تاکنون تعداد 500 هنرجو در این کارگاه آموزش هنرهای سنتی را دیده‌اند.

حامدی هدف از برگزاری و آموزش در این کارگاه‌ها را توسعه و ترویج و مستندسازی رشته‌های صنایع‌دستی از جمله هنر نازک‌کاری و معرق و منبت و شناساندن این هنر زیبا به تمامی مردم استان و کشور عنوان کرد.

به گفته وی، در این کارگاه که در عمارت مشیر دیوان واقع شده، تعداد هفت رشته صنایع‌دستی اعم از نازک‌کاری، معرق‌کاری، منبت‌کاری، گره‌چینی، سازسازی، اروسی‌سازی و پیکره تراشی در کمترین زمان ممکن به هنرجویان آموزش داده می‌شود.

حامدی در ادامه گفت: هنرجویان این کارگاه آموزشی در اکثر نمایشگاه‌های استانی و کشوری حضوری فعال داشته و هنر خود را در این مکان‌ها به نمایش گذاشته‌اند.

انتهای پیام/صا20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول