اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه میناب:

مسئولان در میناب بسته عمل ‌می‌کنند

خبرگزاری فارس: امام جمعه میناب گفت: در شهرستان‌هایی همانند میناب که مسئولان بسته عمل می‌کنند به خبرنگارانی شجاع و مدبر نیاز است.

مسئولان در میناب بسته عمل ‌می‌کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از میناب در شرق مرکز هرمزگان، حجت‌الاسلام والمسلمین میرزا حسین معتمدی فر عصر امروز در جمع هنرمندان، خبرنگاران، کتابداران و مدیران کانون‌ها و موسسات قرآنی با اشاره به فرمایشی از رهبر معظم انقلاب اسلامی، اظهار داشت: جوانان ایران در همه عرصه‌ها بلند همت هستند و اجازه نخواهد داد دشمنان در کشور اقدامی انجام دهند.

وی از ماه رمضان به عنوان ماه بازگشت به خویشتن و فصلی برای کوک کردن تار وجودی انسان یاد کرد و ادامه داد: در فرصت ماه رمضان باید به خود تلنگر زد.

معتمدی فر در ادامه با تشریح اوضاع عصر امام حسن مجتبی (ع) و بیان این که در آن زمان تمام هجمه تبلیغاتی و تبلیغات مسموم دشمنان علیه امام دوم شیعیان بود گفت: هجوم فعلی دشمنان نیز علیه نظام اسلامی است و این وجه مشترک عصر کنونی با زمان امام حسن مجتبی (ع) است.

امام جمعه میناب در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اهمیت هنر بیان کرد: هنر تنها چیزی است که می‌تواند در مقابل جریان انبیا ایستادگی کند.

وی گفت: یک هنرمند اگر از هنر خود به صورت ناصحیح و نادرست استفاده کند زمینه انحراف جامعه را فراهم می‌کند.

معتمدی فر افزود: کار هنر و هنرمند به گونه‌ای است که مرزها را بدون مجوز در می‌نوردد و بر همه اقشار تاثیر می‌گذارد.

رئیس شورای فرهنگ عمومی میناب در ادامه از هنر به عنوان زبان مشترک همه انسان‌ها نام برد و افزود: از آنجایی که هنرمند، شخصیت و نقشی الگویی دارد و نیز می‌تواند درد مردم را به نحو شایسته‌ای بیان کند دارای اهمیت است.

وی همچنین با اشاره به شخصیت برخی هنرمندان معروف و مطرح در سینمای کشور گفت: هنرمندان باید برای طی درجات عالی تمام تلاش خود را به کار ببندند.

معتمدی فر با بیان این که خلا معنوی انسان‌ها باید توسط هنرمند متعهد و پایبند به اصول پر شود ابراز داشت: ماندگاری هر کار و فعالیتی در گرو داشتن رنگ و صبغه دینی است.

امام جمعه میناب همچنین افزود: هنرمند نباید تمام هدفش کسب شهرت باشد چرا که اگر اثری خوب و پرمحتوا باشد، جاودانگی را به همراه می‌آورد.

معتمدی فر با ذکر این مطلب که در امور هنری خط و مشی‌های دینی باید به خوبی رعایت شود افزود: اباهه‌گری از مسایلی است که نباید در هنر و اندیشه هنرمند ورود کند.

وی با بیان این که در شهرستان میناب کارهای زمین مانده فراوانی وجود دارد، از شاعران و هنرمندان خواست تا این امور را به قلم و تصویر بکشند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی میناب در ادامه این نشست بر احیا قصه‌های ایرانی و بومی منطقه تاکید کرد و گفت: میناب همانند سایر نقاط کشور قهرمانان بومی فراوانی دارد که هنوز گمنام و ناشناخته مانده‌اند و باید اصحاب فرهنگ و هنر به آن بپردازند.

وی گفت: هنرمندان عرصه هنرهای تجسمی باید با پرداختن به روایات ائمه معصومین (ع) آن را در جامعه پیاده کنند.

امام جمعه میناب در ادامه این نشست، شغل خبرنگاری را حرفه‌ای سخت و طاقت فرسا معرفی کرد و عنوان کرد: خبرنگار باید به روز باشد و با سرعت عمل از حوادثی که اتفاق می‌افتد در کوتاه‌ترین زمان ممکن گزارش تهیه و مخابره کند.

معتمدی فر اظهار داشت: اصحاب رسانه باید ضمن این که قدرت تحلیل داشته باشند، امین بوده و به بیان واقعیت‌ها بپردازند.

وی در ادامه گفت: در مناطقی مثل میناب که مسئولان آن بسته عمل می‌کنند و آن گونه که شایسته مردم است اهل کار نیستند، خبرنگار به عنوان نماینده افکار عمومی فردی شجاع و بی باک باشد.

امام جمعه میناب ضمن تاکید بر تامین نیازهای اساسی قشر هنرمند و خبرنگار گفت: فعالان در امور مختلف فرهنگی و هنری قشری آبرومند هستند و نباید برای حداقل‌ها در مضیقه و مشکل باشند.

معتمدی فر با بیان این که بیش از 180 تعریف از فرهنگ و کار فرهنگی ارائه شده گفت: ماهیت فرهنگ دارای پیچیدگی خاص است که همین سبب مظلومیت آن شده است.

رئیس شورای فرهنگ عمومی میناب از فرهنگ به عنوان سلاح پنهان نام برد و ادامه داد: بی اطلاعی مسئولان از ماهیت فرهنگ، نبود تعریف جامع از فرهنگ و معنا کردن دلخواه آن توسط دولت‌ها و نیز متکی بودن به درآمدهای نفتی از آسیب‌هایی است که متوجه فرهنگ کشور است.

معتمدی فر با بیان این که ائمه جمعه روسای شورای فرهنگ عمومی هستند ابراز داشت: رسالت اصلی ائمه جمعه حمایت، نظارت و ایجاد زمینه دلگرمی برای اقشار مختلف هنری است.

امام جمعه میناب با اشاره به این که هنرمندان در جذب آحاد جامعه به ویژه قشر جوان به سمت مساجد و اماکن دینی نقش مهم و غیر قابل انکاری دارند، خواستار تعامل بیشتر جامعه هنری و اصحاب رسانه با دفتر امام جمعه در این شهرستان شد.

در این نشست که به همت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و در دفتر امام جمعه میناب برگزار شد عده‌ای از هنرمندان و اصحاب فرهنگ و هنر شهرستان میناب به بیان نظرات، دیدگاه‌ها و مشکلات فرا روی خود در این شهرستان پرداختند.

انتهای پیام/ع10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول