اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در هفته دولت

نخستین کشتی تجاری بندر آستارا پهلو می‌گیرد

خبرگزاری فارس: مدیرکل بنادر و دریانوردی گیلان از پهلوگیری نخستین کشتی تجاری بندر چند منظوره آستارا در هفته دولت امسال خبر داد.

نخستین کشتی تجاری بندر آستارا پهلو می‌گیرد

فرهاد منتصرکوهساری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در انزلی بندر چندمنظوره آستارا را هدیه‌ دولت برای توسعه زیرساخت‌های اقتصادی دانست و اظهار کرد: احداث بندر چندمنظوره آستارا از مصوبات ارزشمند سفر دور نخست سفر هیئت دولت به گیلان بوده که عملیات اجرایی ساخت آن با تلاش مضاعف اداره کل بنادر و دریانوردی گیلان از سال 88 آغاز شد.

وی ادامه داد: این بندر در مزایده با حضور 13 شرکت فعال در یک قرارداد 40 ساله به شرکت خدمات دریایی و بندری کاوه (برنده مزایده) در 29 اسفند سال 87 تحویل داده شد و از همان ابتدا اداره کل بنادر و دریانوردی گیلان با تاسی از منویات رهبر معظم انقلاب مبنی بر سال همت و کار مضاعف با هدف توسعه پایدار با بهره‌مندی از کارشناسان مجرب و کارآزموده بومی برای اعتمادسازی از حمایت و پشتوانه دولت کریمه کار خود را به صورت شبانه‌روزی آغاز کرد.

به گفته مدیر کل بنادر و دریانوردی گیلان، این اداره کل از زمان آغاز عملیات اجرایی پروژه در اردیبهشت‌ ماه 88 با یک برنامه منظم و منسجم و حمایت مداوم از بخش خصوصی در راستای اصل 44 قانون اساسی از بخش خصوصی حمایت کرد و با وجود تحقق تعهدات در زمان تعیین شده بعضٱ در برخی فرایندها از تعهدات خود پیشگام بود و در زمینه ساخت زیرساخت‌های بندری اقدام کرد.

وی افزود: طبق تعامل بین وزارت راه و شهرسازی، سازمان بنادر و دریانوردی، استانداری گیلان و مجموعه مدیریت و پرسنل اداره کل بنادر و دریانوردی گیلان موجب شده تا فعالیت‌های ساخت بندر چند منظوره تجاری آستارا با برنامه زمان‌بندی شده و پیشرفت مناسب در راستای توسعه اقتصادی استان دنبال شود.

منتصرکوهساری با بیان اینکه این اداره کل هرساله با تاسی از فرمایشات مقام معظم رهبری برای پیشبرد امور و در راستای توسعه اقتصادی استان و منطقه، گام برمی‌دارد گفت: در سال‌های اخیر حمایت‌های دولت به ویژه وزیر راه و شهرسازی و مدیر عامل سازمان بنادر و استاندار و نیز مجموعه پرسنل خلاق و توانمند این اداره کل موجب شده که اداره کل بنادر و دریانوردی گیلان به عنوان دستگاه پیشرو در سند چشم‌انداز 1404 شناخته شود.

وی، میزان سرمایه‌گذاری اداره کل بنادر و دریانوردی گیلان در پروژه‌ در حال اجرای بندر چند منظوره آستارا در یک سال اخیر را 153 میلیارد تومان عنوان کرد و یادآور شد: این مهم از افتخارات کسب شده برای رسیدن به چشم‌انداز بوده که در تاریخ فعالیت‌های این اداره کل بی‌نظیر است.

این مسئول، با اشاره به فعالیت‌های صورت گرفته توسط اداره کل در بندر تجاری آستارا خاطرنشان کرد: فاز نخست بندر تجاری آستارا در بخش حمل و بارگیری کالا، در هفته دولت سال جاری مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

وی با تصریح بر اینکه ظرفیت واقعی این بندر سالانه 2.5 میلیون تن و ظرفیت اسمی آن 3.5 میلیون تن است، ابراز داشت: این بندر می‌تواند برای کالای عمومی و سوختی و مسافری خدمات ارائه دهد.

منتصرکوهساری، مساحت این بندر را 55 هکتار نامید و تصریح کرد: از طریق بندر تجاری آستارا به صورت مستقیم برای 250 نفر و غیرمستقیم 2 هزار نفر اشتغال ایجاد می‌شود.

به گفته این مسئول میزان سرمایه‌گذاری در این بندر 400 میلیارد ریال است که از منابع سازمان بنادر و بخش خصوصی استفاده می‌شود.

مدیر کل بنادر و دریانوردی گیلان با اشاره به اینکه بندر آستارا در دو فاز و به مدت پنج سال آماده بهره‌برداری می‌شود، متذکر شد: فاز نخست آن شامل احداث یک پست اسکله به طول 130 متر و آماده‌سازی محوطه به مساحت حدود سه هکتار برای بارانداز کالا است.

وی، اصلاح موج‌شکن‌های شمالی و جنوبی و دایک و انجام لایروبی و نصب باسکول‌ها، محصور کردن محوطه، تجهیزات ناوبری، مرکز مخابرات، ساخت اسکله برای مرزبانی، نیروی دریایی و تامین تجهیزات، خرید برق فشار قوی و نصب تاورهای روشنایی و اجرای تاسیسات را از دیگر ویژگی‌ها بندر آستارا ذکر کرد.

منتصرکوهساری از پهلوگیری نخستین کشتی تجاری بندر آستارا در هفته دولت امسال خبر داد.

انتهای پیام/ن10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول