اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با هدف غنی‌سازی اوقات فراغت در فارس

420 هزار دانش‌آموز از پایگاه‌های تابستانی بهره‌مند می‌شوند

خبرگزاری فارس: رئیس اداره فرهنگی هنری اداره کل آموزش و پرورش فارس گفت: حدود 420 هزار دانش‌آموز از پایگاه‌های تابستانی آموزش و پرورش استفاده می‌کنند.

420 هزار دانش‌آموز از پایگاه‌های تابستانی بهره‌مند می‌شوند

اسماعیل عباسی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شیراز اظهار داشت: آموزش و پرورش هر سال در ایام تابستان برای غنی‌سازی اوقات فراغت دانش‌آموزان، کشف استعدادها و رشد و شکوفایی آنان برنامه‌های تابستانی متنوعی را اجرا می‌کند.

وی افزود: امسال نیز در فارس از اول تیر تا 15 شهریور‌ماه پایگاه‌های مختلفی در سراسر استان آغاز به کار کردند که با ثبت‌نام دانش‌آموزان و ورود آنها به این پایگاه‌ها، بهره‌مندی از برنامه‌ها میسر می‌شود.

عباسی ادامه داد: فعالیت‌هایی که در پایگاه‌های تابستانی اجرا می‌شود شامل موضوعات مختلفی است که از آن جمله می‌توان برنامه‌های گردشگری را نام برد که برای آشنایی دانش‌آموزان با آثار و بناهای تاریخی، زیارتگاه‌ها و تفرجگاه‌ها برگزار می‌شود.

فعالیت‌های ورزشی و کارگاه‌های آموزشی دیگر مواردی بود که وی ذیل عنوان فعالیت پایگاه‌ها به آن اشاره کرد و افزود: توانمند‌سازی دانش‌آموزان یکی از اصلی‌ترین اهداف این پایگاه‌های تابستانی است که بنابر رشته‌های مورد علاقه دانش‌آموزان صورت می‌گیرد.

رئیس اداره فرهنگی هنری آموزش و پرورش استان اضافه کرد: هدایت فعالیت‌های پژوهشی و کارهای تحقیقاتی دانش‌آموزان و انتخاب برترین پژوهش از طریق ارزیابی آنها در این پایگاه‌ها انجام می‌شود.

وی تصریح کرد: مباحث فرهنگی هنری و رشته‌هایی مانند خط، نقاشی، هنرهای دستی و تجسمی، سرود، تئاتر، فیلم کوتاه و نماهنگ‌سازی نیز در همین قالب انجام می‌شود.

عباسی تصریح کرد: بعد از اینکه کار پایگاه به مراحل پایانی رسید اردوی آموزشی برای دانش‌آموزان برگزار می‌شود و در اردوگاه نیز دانش‌آموزان با مسائل کار جمعی و فعالیت گروهی آشنا می‌شوند.

وی گفت: طرح "رفاقت در فراغت" که آموزش نحوه دوست‌یابی و ارتباط سالم را به دانش‌آموزان می‌آموزد و انس با قرآن و عترت دو محوری هستند که در پس تمام این برنامه‌ها دنبال می‌شوند.

عباسی افزود: سه دسته مرکز فعالیت‌های تابستانی در استان فارس وجود دارد که شامل 70 کانون برای دانش‌آموزان پسر و 47 کانون برای دختران است.

وی تصریح کرد: در بسیاری از فعالیت‌ها حضور و استقبال دانش‌آموزان دختر بیشتر از پسران است و برنامه‌ها توسط دختران با علاقه ویژه‌ای دنبال می‌شود.

عباسی ادامه داد: به خاطر اینکه در بعضی از مناطق کانون‌ها با محل سکونت دانش‌آموزان فاصله دوری دارد بعضی از مدارس نیز با عنوان پایگاه تابستانی و یا کانون آموزشگاهی در نظر گرفته شدند.

وی تصریح کرد: 250 کانون محله یا کانون آموزشگاهی پسرانه و 262 کانون آموزشگاهی دخترانه در این استان راه‌اندازی شده است.

این مقام مسئول اضافه کرد: 19 اردوگاه نیز در سراسر استان فارس برای همین منظور پیش‌بینی شده است.

وی ادامه داد: در کنار پایگاه‌های تابستانی کارهای دیگری نیز در سطح این استان انجام می‌شود که یک مورد آن طرح هجرت است.

به گفته این مسئول، در طرح هجرت که با همکاری سپاه پاسداران انقلاب و بسیج دانش‌آموزی برگزار می‌شود، دانش‌آموزان با کارهای عملی مورد علاقه از نزدیک آشنا شده و عرصه‌هایی برای پرورش استعداد آنها پیش‌بینی شده است.

رنگ‌آمیزی مدارس، نقاشی در و دیوار مدارس، تعمیر رایانه، میز، نیمکت و تقویت دروس به گفته وی از جمله اموری است که در طرح هجرت انجام می‌شود.

برگزاری جشنواره پیوند مدرسه و مسجد در شهریور‌ماه، گردهمایی هیئت‌های انصارالمهدی در ایام و لیالی قدر، استقرار 61 پایگاه پسرانه و 63 پایگاه دخترانه انتخاب رشته در سطح این استان، استقرار مراکز خدمات مشاوره‌ای، برپایی اردوهای معرفتی تربیتی تشکل‌های دانش‌آموزی، اردوی زیارتی مشهد مقدس برای 400 دانش‌آموز، برگزاری محافل انس با قرآن و طرح ملی حفظ قرآن کریم که 247 هزار نفر برای آن ثبت‌نام کرده‌اند از دیگر مواردی بود که وی در تشریح فعالیت‌های اداره فرهنگی هنری آموزش و پرورش به آن اشاره کرد.

انتهای پیام/ز10/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول