اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان میراث فرهنگی همدان:

تعداد کمپینگ‌های همدان اندک است

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری همدان گفت: تعداد کمپینگ‌های همدان همچنان اندک است و باید مجدد کمپینگ‌های جدیدی ایجاد کنیم تا مسافرانی که به استان سفر می‌کنند بتوانند از امکانات رفاهی استفاده کنند.

تعداد کمپینگ‌های همدان اندک است

اسدالله بیات امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در همدان با اشاره به اینکه تعدادی کمپینگ در سطح استان در حال انجام است، افزود: کار احداث کمپینگ صالح‌آباد چندین ماه است که شروع شده و با اعتبار 120 میلیون تومان در حال اتمام کار است.

وی تصریح کرد: کمپینگ مجاور پارک ارم 90 درصد کارش تمام شده و کمپینگی نیز مجاور دانشگاه پیام نور با بیش از 90 درصد به اتمام رسیده که البته مردم خود قبل از اتمام کمپینگ‌ها از آنها استفاده می‌کنند.

رئیس سازمان میراث فرهنگ، صنایع‌ دستی و گردشگری استان همدان با اندک شمردن تعداد کمپینگ‌های سطح استان خاطرنشان کرد: باید مجدد کمپینگ‌های جدیدی ایجاد کنیم تا مسافرانی که به استان سفر می‌کنند بتوانند از مکان‌هایی با امکانات رفاهی استفاده کنند.

وی در خصوص تبدیل پارک ارم به کمپینگ مسافران اظهار کرد: اگر زمین لازم در پارک ارم در اختیار قرار بگیرد، یک کمپینگ مرکزی و اساسی برای همدان می‌توانیم داشته باشیم تا بتواند سرریز مسافری که به همدان می‌آید را جذب کند.

بیات اذعان کرد: اگر مدیریت شهری این باور را داشته باشد و قسمتی از پارک ارم را برای اختصاص به کمپینک مرکزی بزرگ مد نظر قرار دهد، ما می‌توانیم با کمک شهرداری کار ماندگاری برای مسافران و ساماندهی گردشگری داشته باشیم.

وی با اشاره به محور حیدره که جزو محورهای گردشگری به شمار می‌رود، ابراز داشت: با توجه به اینکه محور حیدره یکی از محورهای گردشگری همدان است، اواخر سال گذشته مطالعه آن به میراث فرهنگی محول شد که در این راستا مشاور مطالعه جامعی انجام داد.

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع ‌دستی و گردشگری استان همدان یادآور شد: مشاور طرح کاربری‌های مختلف را برای محور حیدره تعریف کرده و طرح و نقشه مربوطه را نیز انجام داده است.

وی بیان داشت: در دو جلسه کارگروه گردشگری، این طرح مورد بحث و بررسی قرار گرفت و تقریباً کلیات آن به تصویب رسید اما معایبی نیز دستگاه‌های مختلف داشتند که باید لحاظ شود و از این پس بر اساس این طرح باید فعالیت‌ها صورت گیرد و زیر نظر شهرداری و میراث انجام شود.

بیات با اشاره به پروژه شهر آفتاب نیز یادآور شد: این پروژه بعد از حیدره است که 100 هکتار به آن اختصاص یافته است و مطالعات آن انجام شده و با توجه به اینکه منطقه نمونه گردشگری شده است، باید بستر کار با همکاری دستگاه‌های مختلف فراهم شود.

وی در بخش پایانی سخنانش افزود: این پروژه سرمایه‌گذار دارد اما تا سرمایه‌گذار کارش را شروع کند، طرح نهایی آن داده شده است تا رفع نواقص شود.

انتهای پیام/غ20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول