اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر عامل صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی استان مرکزی:

سقف سرمایه صندوق حمایت از توسعه تا 500 میلیارد ریال افزایش می‌یابد

خبرگزاری فارس: مدیر عامل صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی استان مرکزی از تدوین طرح افزایش سرمایه صندوق تا سقف 500 میلیارد ریال خبر داد.

سقف سرمایه صندوق حمایت از توسعه تا 500 میلیارد ریال افزایش می‌یابد

محمدرضا خالقی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اراک اظهار داشت: در حال حاضر میزان سرمایه صندوق حدود 32 میلیارد و 832 میلیون ریال است که افزایش این سرمایه در دستور کار قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی در زمینه ارتقاء نرخ رشد سرمایه‌گذاری در بخش کشاورزی،  تجمیع و مدیریت بهینه منابع خرد تولیدکنندگان کشاورزی و تخصیص منابع و تامین نیاز مالی تولیدکنندگان فعالیت دارد، تصریح کرد:

تدوین طرح افزایش سرمایه صندوق تا سقف 500 میلیارد ریال به منظور فراهم کردن عضویت بیشتر تشکل‌های بخش کشاورزی و بهره‌مندی از مزایای تسهیلاتی صندوق صورت گرفته است.

مدیر عامل صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی استان مرکزی گفت: با افزایش سرمایه صندوق شاهد افزایش اعطای تسهیلات به سهامداران صندوق با افزایش منابع مالی داخلی، افزایش امکان جذب کمک‌های فنی و اعتباری از سازمان جهاد کشاورزی و امکان پرداخت تسهیلات سرمایه‌ای با توجه به افزایش منابع صندوق نزد بانک‌ها، افزایش مبلغ تسهیلات دریافتی از بانک‌های عامل متناسب با سرمایه صندوق نزد بانک‌ها، امکان پرداخت تسهیلات بیشتر در مواجهه با بحران‌ها و در نهایت تلفیق منابع صندوق با اعتبارات دولتی برای انجام پروژه‌های سرمایه‌گذاری خواهیم بود.

خالقی با اشاره به پرداخت 132 میلیارد ریال اعتبارات آبیاری تحت فشار به متقاضیان اجرای طرح‌های آبیاری تحت فشار از محل اعتبارات شورای عالی آب سال گذشته اظهار کرد: با اجرای این عمل تاکنون در بیش از 3 هزار و 400 هکتار از اراضی استان انواع سیستم‌های نوین آبیاری اجرا شده است.

وی گفت: با توجه به اعلام آمادگی شرکت مادر تخصصی برای تأمین سرمایه بخش دولتی، این صندوق آمادگی فروش سهام و عضویت تشکل‌های فعال بخش کشاورزی استان را دارد که پیش‌بینی می‌شود با توجه به آمادگی بخش خصوصی در خرید سهام سرمایه صندوق تا پایان شهریور 91 به سقف یک‌صد میلیارد ریال برسد.

انتهای پیام/غ20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول