اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون ادارات و کارخانجات ستاد احیای امر به معروف کشور خبر داد

فراگیری طرح تذکر لسانی یادآوران در مدارس کشور

خبرگزاری فارس: معاون ادارات و کارخانجات ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر کشور گفت: طرح تذکر لسانی یادآوران مدارس کشور در بازه‌های زمانی مشخص در آینده نزدیک اجرایی می‌شود.

فراگیری طرح تذکر لسانی یادآوران در مدارس کشور

حجت‌الاسلام جواد صادق‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تویسرکان، با اشاره به اینکه تذکر لسانی دستور صریح ذات اقدس الهی است، اظهار داشت: بر اساس آیات و روایات فوق تواتر در دین مبین اسلام تذکر لسانی دارای جایگاهی با کارکردی مفید و محکمی است چرا که جاری شدن این مهم در بدنه اجتماع و افکار عمومی رهایی‌بخش انسان‌ها در عرصه‌های متفاوت زندگی در مواجهه با هنجارشکنی‌ها و زشتی‌ها خواهد شد.

 

مسئولیت بالا رسالت امر به معروف و نهی از منکر را سنگین‌تر می‌کند

وی نقش مسئولان در اجرای تذکر لسانی را بسیار مهم و اثرگذار خواند و تصریح کرد: برای جریان‌بخشی این مهم در تمامی زوایای اجتماع همه اقشار جامعه باید با همت و تلاش مضاعف و مجهز به آگاهی‌های لازم ورود پیدا کنند و هر فرد در رده مسئولیتی بالایی باشد مأموریتش سنگین‌تر و سخت‌تر می‌شود.

معاون ادارات و کارخانجات ستاد احیای امر به معروف کشور با تأکید بر اینکه بر اساس آیه 104 سوره آل عمران گروهی باید برای انجام و اشاعه فریضه الهی امر به معروف و نهی از منکر در جامعه فعال باشند، خاطرنشان کرد: ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر به دستور مقام معظم رهبری در سال 72 در قالب شورای سیاستگذاری با تعیین ارکان و مسئولیت‌ها در همه کشور تشکیل و فعالیت خود را آغاز کرد.

وی با اشاره به اینکه طرح تذکر لسانی در سال 90 در 40 شهر کشور به اجرا درآمد، ابراز داشت: روز گذشته طرح تذکر لسانی در چارچوب یک طرح برنامه‌ریزی شده در 110 شهر کشور به صورت منسجم و هماهنگ با هدف رشد و تعالی جامعه و کاهش هنجارشکنی‌ها کلید خورد.

حجت‌الاسلام صادق‌زاده با اشاره به اینکه آموزش مراحل مختلف، چگونگی و چیستی انجام امر به معروف و نهی از منکر را یک امر ضروری و واجب دانست و تأکید کرد: یادگیری و آموزش راهکارهای علمی و تخصصی این مهم به تذکر دهندگان علاوه بر به حداقل رساندن مشکلات و کاستی‌ها نتایج مطلوبی خواهد داشت.

 

تأثیرپذیری تذکر لسانی مستلزم زمان است

وی با تأکید بر اینکه پیامبر اسلام (ص) برای امر به معروف و نهی از منکر یک نفر ساعات زیادی را وقت می‌گذاشت، افزود: انجام و تأثیرپذیری امور فرهنگی نظیر تذکر لسانی در سطوح مختلف اجتماع مستلزم صرف زمان است.

معاون ادارات و کارخانجات ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر کشور با استناد به فرامین رهبری که آثار تذکر لسانی از بمب اتم هم بیشتر است اذعان داشت: فعالان در عرصه تذکر لسانی در راستای توجیه و اقناع درست افکار عمومی و جاری‌سازی معروف‌ها و کاهش منکرات باید با به کارگیری شیوه‌های الهی و اسلامی دقیق و کارشناسی شده ورود پیدا کنند.

 

تذکر لسانی دژی محکم در برابر تفکر دشمن

وی با تأکید بر اینکه دشمن تلاش دارد تفکر و اندیشه خود را به ما غالب کند، تصریح کرد: دشمن می‌خواهد دین، ایمان و هویت ما را بگیرد ما نباید در مقابل دشمن تسلیم شویم و اجازه دهیم فرهنگ دشمن به خانه‌های ما نفوذ کند.

معاون ادارات و کارخانجات ستاد احیای امر به معروف کشور ادامه داد: همه باید با تبعیت از فرامین مقام معظم رهبری در یک عزم ملی و همگانی در این عرصه آگاهانه و مستمر حرکت کنیم چرا که جریان‌سازی امر به معروف و نهی از منکر در کشور مستحکم‌ترین دژ و کلیدی‌ترین راهکار در برابر حربه‌های نرم دشمنان به ویژه استکبار جهانی محسوب می‌شود.

 

آسیب‌شناسی زوایای طرح تذکر لسانی یک نیاز برای همگانی شدن

وی بیان داشت: بررسی و آسیب‌شناسی همه جوانب بازخوردهای تذکر لسانی در جامعه با حضور کارشناسان و متخصصان برای نهادینه‌سازی و گسترش و همگانی شدن آن در سطح کشور یک نیاز است.

حجت‌الاسلام صادق‌زاده از اجرای طرح تذکر لسانی "یادآوران" در مدارس شهرهای خوزستان، کرمان و بوشهر خبر داد و ابراز داشت: در آموزش و پرورش کارگروه‌هایی با حضور کارشناسان در حوزه‌های متفاوت دینی، روانشناسی، جامعه‌شناسی و... با واکاوی و تحلیل شیوه‌های کاربردی با توجه به رده سنی نسل جوان برای انتقال پنج رکن یک پیام در شناخت و اشاعه درست معروف و منکر برای عملیاتی شدن این مهم با هدف اثرپذیری بیشتر تشکیل می‌شود.

 

عملکرد آمران و ناهیان نقشی مهم در اقناع جوان دارد

وی فراگیری تذکر لسانی را در مدارس کشور از برنامه‌های دیگر ستاد در پروسه‌های مشخص در آینده نزدیک عنوان کرد و بیان داشت: به احتمال زیاد در سال جاری طرح تذکر لسانی در استان همدان با همت و تلاش مسئولان امر به دلیل مهیا بودن زمینه‌های بنیانی و لازم اجرایی خواهد شد.

حجت‌الاسلام صادق‌زاده، با بیان اینکه بنیان و اساس هر جامعه را جوانان تشکیل می‌دهند اظهار داشت: ضمیر و سرشت جوان آماده و پذیرای یادگیری و فهمیدن است در این برهه درست عمل کردن آمران به معروف و ناهیان از منکر نقشی راهبردی را در جذب یا دفع جوان ایفا می‌کند.

وی در پایان با تأکید بر اینکه لازمه نهادینه شدن این فریضه الهی در گستره وسیع به صورت عمیق فرهنگ‌سازی است، افزود: طرح تذکر لسانی در قالب برنامه جامع نظارتی و تحقیقاتی در دانشگاه‌ها در حال انجام است. 

انتهای پیام/صا10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول