اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون ادارات و کارخانجات ستاد احیای امر به معروف کشور:

فرهنگ‌سازی در امر تذکر لسانی نباید سلیقه‌ای باشد

خبرگزاری فارس: معاون ادارات و کارخانجات ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر در کشور با بیان اینکه در امر فرهنگ‌سازی تذکر لسانی نباید سلیقه‌ای برخورد شود، گفت: در مرحله معرفی درست فریضه امر به معروف و نهی از منکر عاجز بوده‌ایم.

فرهنگ‌سازی در امر تذکر لسانی نباید سلیقه‌ای باشد

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، حجت‌الاسلام جواد صادق‌زاده پیش از ظهر امروز در افتتاحیه اجرای طرح امر به معروف و نهی از منکر در شهرهای منتخب بهار، تویسرکان و کبودراهنگ، همدان را استانی بافضیلت و متدین دانست که در زمینه احیای امر به معروف و نهی از منکر توفیقات بسیاری را کسب کرده است.

وی با بیان اینکه در سال گذشته 49 شهرستان هدف طرح اجرای طرح امر به معروف و نهی از منکر قرار گرفت، تصریح کرد: این آمار در سال جاری به 110 شهرستان رسیده که هدف از این طرح نهادینه کردن فرهنگ تذکر لسانی است که طی سه مرحله اجرایی می‌شود.

معاون ادارات و کارخانجات ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر کشور با بیان اینکه امر نهادینه‌سازی فرهنگ تذکر لسانی منحصر در مرحله تبلیغی نیست، گفت: پس از مرحله تبلیغ، مرحله اجرای مباحث آموزشی به صورت عمومی و تخصصی است که بسیار حائز اهمیت است.

وی با تأکید بر اینکه در امر فرهنگ‌سازی تذکر لسانی نباید سلیقه‌ای برخورد کرد، گفت: در مرحله معرفی درست خود فریضه امر به معروف و نهی از منکر در جامعه عاجز بوده‌ایم که با این وصف نیاز به کار بسیار دارد.

صادق‌زاده بر لزوم بهره‌گیری از آموزش‌های دقیق، کاربردی و عملیاتی در زمینه تبیین تذکر لسانی، صحه گذاشت و این مهم را گامی ارزشمند در زمینه اعتلای این فریضه دانست.

وی با بیان اینکه به دلیل مسائل اقتصادی در سال جاری برخی از نهادهای اصل 17 حذف شدند، عنوان کرد: ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر حذف نشده و اعتبارات آن نیز امیدوار هستیم اختصاص یابد اما نباید تنها منتظر اختصاص اعتبارات باشیم بلکه باید اهداف خود را دنبال کنیم.

معاون ادارات و کارخانجات ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر کشور با اشاره به اجرای طرح "یادآوران" در برخی از شهرستان‌ها، اجرای این طرح را با همکاری آموزش و پرورش از استان همدان نیز خواستار شد.

وی در پایان سخنان خود با اشاره به ظرفیت استان همدان در زمینه وجود حوزه‌های علمیه و روحانیون به نقش کلیدی رسانه‌ها در تبیین امر تذکر لسانی اشاره کرد و همگامی همه ادارات و نهادهای این استان را در این زمینه خواستار شد.

در خاتمه این جلسه با نام امام حسن مجتبی(ع) طرح تذکر لسانی در سه شهرستان بهار، کبودراهنگ و تویسرکان اجرایی شد.

انتهای پیام/صا20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول