اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاد حوزه و دانشگاه:

کنترل خشم و عصبانیت اوج انسانیت است

خبرگزاری فارس: استاد حوزه و دانشگاه گفت: کنترل خشم و عصبانیت از دیدگاه امام حسن(ع) اوج انسانیت است و همواره انسان‌ها را به این امر سفارش کرده که این از نشانه‌های فروتنی و بزرگ‌منشی آن امام است.

کنترل خشم و عصبانیت اوج انسانیت است

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، حجت‌الاسلام جعفر واضحی بعد از ظهر امروز در مراسم جشن میلاد امام‌ حسن مجتبی(ع) در شهرکرد با تبریک میلاد مسعود امام دوم شیعیان اظهار داشت: حضرت امام مجتبى(ع) در منش، رفتار و کردار نمونه روزگار بود.

وی افزود: تاریخ‌نویسان مهم‏ترین برجستگى‏هاى اخلاقى آن حضرت را بخشنده‏ترین، بزرگمنش‏ترین، با سخاوت‏ترین، حلیم‏ترین، زاهدترین، راستگوترین، پارساترین، عابدترین، گرامى‏ترین، پرگذشت‏ترین و داراى گشاده‏ترین سینه در میان مردم ثبت و ضبط کرده‏اند.

واضحی بیان داشت: شیخ صدوق در کتاب امالى از حضرت امام جعفرصادق(ع) و آن حضرت از پدرانش می‌فرماید که امام حسن مجتبی(ع) در میان مردم زمان خود، عابدترین، پارساترین و گرامى‏ترین افراد بود.

استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه امام مجتبی راستگوترین و رساترین مردم بود، افزود: هرگاه به در درب مسجدى مى‏رسید، سر خود را بلند و عرض می‌کرد، بارالها مهمان تو به حضورت رسیده، اى احسانگر، بنده تباهکارت به درگاهت شتافته، پس از زشتی‌هایى که مرتکب شده، به خاطر زیبایی‌هایى که نزد تو است، در گذر.

واضحی ادامه داد: امام مجتبی(ع) برای عزیمت به حج پیاده مى‏رفتند و گاهى پاى خود را برهنه مى‏کردند و هیچ‌گاه دست به کارى نمى‏زدند مگر اینکه با یاد خدا باشد.

این مبلغ ادامه داد: امام حسن اوج انسانیت را کنترل خشم و عصبانیت می‌داند و همواره انسان‌ها را به این امر سفارش کرده است که این از نشانه‌های فروتنی و بزرگ‌منشی ایشان است.

واضحی گفت: این امام بزرگوار همواره از افراد مورد احترام زمان خود بوده و مردم سعی می‌کردند با الگو قرار دادن امام حسن مجتبی(ع) بتوانند در رفتار و کردار مانند او عمل کنند.

انتهای پیام/ش20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول