اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل باشگاه مثبت مشهد:

به دنبال توانمندسازی بیماران مبتلا به اچ‌ای‌وی هستیم

خبرگزاری فارس: مدیرعامل باشگاه مثبت مشهد گفت: به دنبال توانمندسازی بیماران مبتلا به اچ‌ای‌وی هستیم.

به دنبال توانمندسازی بیماران مبتلا به اچ‌ای‌وی هستیم

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، عصمت مومنی ظهر امروز در حاشیه مراسم افتتاح نخستین نمایشگاه صنایع‌دستی همیاران مثبت خراسان‌رضوی در نمایشگاه اشراق مشهد در جمع خبرنگاران در خصوص این نمایشگاه اظهار کرد: به دنبال توانمندسازی بیماران مبتلا به اچ‌ای‌وی هستیم.

مدیرعامل باشگاه مثبت مشهد در ارتباط با ویژگی باشگاه مثبت و چگونگی فعالیت در این باشگاه افزود: باشگاه یاران مثبت با هدف بهبود کیفیت زندگی و افزایش امید در بیماران مبتلا به ویروس HIV فعالیت می‌کند و فعالیت‌های این باشگاه عبارتند از آموزش، اطلاع‌رسانی و پیشگیری از اچ.آی.وی در جامعه و همچنین حمایت روانی، اجتماعی و حتی مادی افرادی که با اچ.آی.وی زندگی می‌کنند، است.

وی در ارتباط با نمایشگاه برپا شده، گفت: در این نمایشگاه بالغ بر 100 اثر در حوزه صنایع‌دستی از قبیل فرش، گلیم، گبه، تابلو‌های سنتی و مدرن، نقاشی، خطاطی، معرق‌کاری، مشبک و حصیربافی به مدت 10 روز در معرض دید عموم مردم است.

وی افزود: این آثار مربوط به 20 نفر از بیماران اچ‌ای‌وی مثبت مشهدی است که در کلاس‌های توانمندسازی باشگاه مثبت و موسسه خیریه ریحانه النبی شرکت کرده‌اند.

مومنی خاطرنشان کرد: کارگاه‌های مجهزی برای آموزش و توانمندسازی این دسته از بیماران فراهم شده است و امیدوارم به زودی آثار بیشتری از این بیماران به نمایش در بیاید.

وی افزود: در نمایشگاه‌های بعدی بحث فروش آثار را نیز خواهیم داشت، اکنون بخشی از هنرجویان باشگاه مثبت و موسسه خیریه ریحانه النبی در حال ارائه صنایع دستی با کیفیت جهت صادرات هستند.

مدیر عامل باشگاه مثبت مشهد در خصوص اهداف این نمایشگاه تاکید کرد: باید شرایطی را ایجاد کنیم که مردم از بیماران اچ ای وی گریزان نباشند، اگر این اتفاق نیافتد این بیماری رشد بیشتری پیدا می‌کند و اثرات منفی آن به خودمان باز می‌گردد.

وی افزود: باید با بیماران ‌اچ‌آی‌وی مثبت برخوردی منطقی و علمی داشته باشیم تا آسیب این بیماری را کم کنیم، این بیماران به هر دلیلی درگیر این بیماری شده‌اند می‎توانند راحت در جامعه مشغول به کار شوند و با برخورد منطقی می‎توان آنها را از سقوط وحشتناک نجات داد.

مدیرعامل موسسه خیریه ریحانه‌النبی با بیان اینکه به جای کمک بلا عوض باید نیازمندان را توانمند کنیم، تصریح کرد: مدلی آموزشی در حیطه کارآفرینی ابداع کرده‎ایم که بازدهی 100 درصد دارد و با آموزش مددجوانان و بیماران خاص به دنبال این هستیم تا به شان و جایگاه اصلی خود دست یابند و حرمت و کرامتشان زیر سوال نرود.

وی افزود: بر اساس این مدل دوره‎های آموزشی برپا کرده‎ایم و 6 هزار نفر جویای کار سال گذشته در آن ثبت نام کردند که با حضور آنها 95 تعاونی تشکیل دادیم که این تعاونی‎ها کاربردی و عملی هستند.

انتهای پیام/ح20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول