اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو مرکز تحقیقات طب سنتی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان:

دیر خوابیدن سبب بیماری افراد می‌شود

خبرگزاری فارس: عضو مرکز تحقیقات طب سنتی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: امروزه به دلیل تکنولوژی دیر خوابیدن مسئله عادی برای بسیاری از افراد و خانواده‌ها شده است که این مسئله سبب به هم ریختن اخلاط (مزاج) بدن و بیماری می‌شود.

دیر خوابیدن سبب بیماری افراد می‌شود

مجتبی معتمدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان، اظهار کرد: اگر عامه مردم عادت کنند که برحسب طبیعت بدن خود بین طلوعین از خواب بیدار شوند و با غروب آفتاب به خواب روند بسیاری از بیماری‌ها و رنج‌هایی که بر افراد عارض می‌شود، با تنظیم خواب برطرف می‌شود.

وی افزود: در حال حاضر بسیاری از افراد و خانواده به طور معمول بین ساعت 24 تا یک نصف شب و حتی بیش از این ساعت می‌خوابند که چون برخلاف میل طبیعی بدن این کار صورت گرفته سبب فاسد شدن اخلاط بدن و تخریب جسم می‌شود.

پژوهشگر و محقق طب سنتی در اصفهان با اشاره به اینکه فاسد شدن اخلاط بدن تنها توسط پزشک امکان‌پذیر است، تصریح کرد: مصرف غذاهای ناصالح ُترکیبی و پیچیده از دیگر عوامل ایجاد کننده مزاج فاسد در بدن انسان است.

معتمدی، بی‌حوصلگی، سنگینی و لخت شدن بدن، کسالت، کج خلقی، انواع دردها، سردردهای مکرر را از نشان‌های وجود مزاج فاسد در افراد نام برد و ادامه داد: ماه رمضان بهترین زمان برای پاک‌سازی بدن از تمام تدابیر غلط رفتاری و تغذیه‌ای است.

وی با اشاره به اینکه تاکنون در ارتباط با دیر خوابیدن و وجود بیماری تحقیقات پایه‌ای از سوی مسئولان سلامت کشور صورت نگرفته است، اضافه کرد: این موضوع نیاز به تحقیقات ندارد و مسئله‌ای که تمام مسئولان حوزه بهداشت و درمان بر آن واقفند و بر آنها محرز است که دلیل چربی خون بالا، افسردگی و کبد خراب به خاطر به هم خوردن ساعات خواب و بیداری و بد غذا خوردن است.

وی که مدیرگروه طب سنتی پژوهشکده طب صادق کانون هم‌اندیشی استان اصفهان نیز هست، تاکید کرد: در طب سنتی غذاها به دو گونه تقسیم‌بندی شده است، غذاهای صالح و ناصالح و غذاهای لطیف و کثیف که غذاهایی مثل برخی از سوسیس و ‌کالباس‌های نامرغوب و ترکیبی ناصالح و گوشت بره یک ساله یک غذای لطیف است.

انتهای پیام/ح20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول