اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به منظور هدفمندی مبارزه با بیماری "سیاه زخم"

کارگروه تخصصی بیماری شاربن در کرمان تشکیل شد

خبرگزاری فارس: رئیس اداره بررسی و مراقبت از بیماری‌های دامی اداره کل دامپزشکی استان کرمان از تشکیل کارگروه تخصصی بیماری شاربن برای هدفمندسازی مبارزه با این بیماری در استان کرمان خبر داد.

کارگروه تخصصی بیماری شاربن در کرمان تشکیل شد

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان کرمان، صدیقه کاظمی‌نیا در کارگروه علمی و فنی بیماری شاربن گفت: این کارگروه به دنبال موافقت سازمان دامپزشکی کشور مبنی بر حضور اداره کل دامپزشکی استان کرمان در طرح ملی ایجاد زون و قطع واکسیناسیون شاربن تشکیل شد.

وی در مورد مزایای اجرای این طرح عنوان کرد: اجرای طرح ملی ایجاد زون و قطع واکسیناسیون شاربن علاوه بر صرفه‌جویی در هزینه‌ها موجب کاهش استرس‌های ناشی از واکسیناسیون‌های غیر هدفمند و بی‌مورد می‌شود.

کاظمی‌نیا ابراز داشت: در نواحی و واحدهایی که قطع واکسیناسیون شاربن اجرایی شود، نیرو و هزینه‌های واکسیناسیون صرف مراقبت و برخورد کانونی با موارد احتمالی بیماری می‌شود.

وی افزود: برای سال نخست اجرای این طرح در هشت شهرستان بم، ریگان، نرماشیر، فهرج، کرمان، سیرجان و رفسنجان واکسیناسیون طبق روال ادامه پیدا می‌کند و در سایر شهرستان‌ها قطع می‌شود.

رئیس اداره بررسی و مراقبت از بیماری‌های دامی اداره کل دامپزشکی استان کرمان در مورد شرح وظایف کار گروه تخصصی بیماری شاربن عنوان کرد: وظیفه اصلی این کار گروه بررسی وضعیت موجود بیماری در جمعیت دامی و انسانی  همچنین سیاست‌گذاری و تعیین اولویت‌های عملیاتی در اجرای بهینه و مطلوب طرح است.

کاظمی‌نیا افزود: کارگروه علمی و فنی بیماری شاربن برای هدفمندسازی مبارزه با بیماری شاربن "سیاه زخم" در استان کرمان تشکیل شد.

در نخستین جلسه این کار گروه تخصصی که با حضور مدیر کل، معاون فنی و تعدادی از مدیران ستادی اداره کل دامپزشکی استان کرمان تشکیل شد با بررسی آخرین وضعیت بیماری در استان و اقدامات صورت گرفته مقرر شد، جلسات کارگروه تخصصی بیماری شاربن به صورت ماهانه تشکیل و گزارش اقدامات به دفتر بهداشت و مدیریت بیماری‌های دامی سازمان دامپزشکی کشور ارسال شد.

انتهای پیام/ب20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول