اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان خبر داد

آب آشامیدنی جنگل النگدره گرگان کاملاً بهداشتی است

خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان گلستان گفت: آب آشامیدنی جنگل النگدره گرگان از اسفندماه طبق اعلام کارگروه شورای سلامت استان، شرب و کاملاً بهداشتی است.

آب آشامیدنی جنگل النگدره گرگان کاملاً بهداشتی است

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان عبدالله عباسی صبح امروز در جمع مدیران شهرستان گرگان با اشاره به شایعاتی مبنی برای آلوده بودن این آب اظهار داشت: سلامت آب آشامیدنی جنگل النگدره احراز شده و حتی نیاز به کلرزنی ندارد.

وی در خصوص خانه‎های بهداشت در استان تصریح کرد: 164 خانه بهداشت در طرح شکوفایی شروع به ساخت شده که حدود 114 مورد آن صددرصد به اتمام رسیده و از حالت استیجاری خارج شده‎اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان بیان داشت: پیشرفت فیزیکی باقیمانده خانه‎های بهداشت گلستان 50 تا 80 درصد عنوان شده است.

عباسی خاطر نشان کرد: اگر این تعداد باقیمانده خانه‎های بهداشت تکمیل شوند تقریباً می‎توان گفت که هیچ خانه بهداشت استیجاری در گلستان نداریم.

این مسئول ابراز داشت: بیماری‎های قلب و عروق، حوادث و سرطان‎ها به ترتیب بیشترین مرگ و میر را در استان حادث می‎شوند و درصد این بیماری‎ها بر اساس آمار سال 1389 در استان به ترتیب 41 درصد، 12 درصد و 10 درصد گزارش شده و این آمارها در سال 1390 باید آنالیز شوند.

وی در خصوص اینکه برای داشتن سالمندان سالم باید محورهای مختلفی مدنظر قرار گیرند عنوان کرد: از دوران جنینی تا سالمندی باید روش زندگی را بر اساس تغذیه مناسب برنامه‎ریزی کرد چرا که بی‎تحرکی، مصرف نمک زیاد، افزایش مصرف چربی، استفاده زیاد از گوشت قرمز مواردی است که سلامتی را تهدید می‎کند لذا تغذیه مناسب در سالمندی سالم بسیار تاثیرگذار است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان متذکر شد: در سال 2006 جمعیت دنیا حدود 11 درصد سالمند داشت و اگر به همین منوال پیش برود در سال 2050 بالای 22 درصد جمعیت دنیا از افراد سالمند تشکیل می‎شود.

انتهای پیام/ن20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول