اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

کارشناس دانشگاه علوم پزشکی گیلان:

15 درصد جمعیت حاشیه رشت آب بهداشتی ندارند

خبرگزاری فارس: کارشناس مسئول بهداشت محیط دانشگاه علوم پزشکی گیلان گفت: 15 درصد جمعیت حاشیه شهرهای رشت و لنگرود آب آشامیدنی بهداشتی ندارند.

15 درصد جمعیت حاشیه رشت آب بهداشتی ندارند

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، محمدصادق اسلامی عصر امروز در جلسه کمیته ساماندهی فرهنگی اجتماعی مناطق ویژه گیلان به آخرین وضعیت بهداشتی این مناطق اشاره کرد و اظهار داشت: شبکه جمع‌آوری فاضلاب حاشیه شهرهای لنگرود و رشت باید کامل شود.

وی با بیان اینکه 15 درصد جمعیت حاشیه شهرهای رشت و لنگرود آب آشامیدنی بهداشتی ندارند، افزود: سال گذشته از مغازه‌های مناطق حاشیه‌نشین گیلان نمونه‌برداری شد و 10 درصد نمونه‌ها تاریخ گذشته بود.

اسلامی بر آموزش فروشندگان مواد غذایی در مناطق حاشیه‌نشین گیلان تاکید کرد و بیان داشت: سال گذشته 80 تن مواد غیرقابل مصرف در استان معدوم شد.

کارشناس مسئول بهداشت محیط دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به اینکه بیشترین بیماری‌های انگلی و روده‌ای در مناطق حاشیه‌نشین رشت و لنگرود دیده شده است، تصریح کرد: سال گذشته موارد اولیه بیماری وبا بیشتر در حاشیه شهرها گزارش شده بود.

وی از طرح تشدید کنترل بهداشتی در حاشیه شهرهای گیلان خبر داد و بیان کرد: 44 گروه پزشکی کنترل بهداشت را در استان بر عهده دارند.

به گفته اسلامی دفع فاضلاب انسانی مناطق حاشیه‌نشین شهرها در کاهش آلودگی‌های روده‌ای تاثیرگذار است.

معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان نیز در این جلسه بر راه‌اندازی کانون امور مساجد در مناطق حاشیه‌نشین شهرهای رشت و لنگرود تاکید کرد و گفت: نگاه فرهنگ و ارشاد اسلامی مسجد محور است.

محمد حسن‌پور کانون‌های امور مساجد را در اجرای برنامه‌های فرهنگی و ورزشی موفق خواند و افزود: ایجاد خانه فرهنگ در حاشیه شهرها در کاهش معضلات فرهنگی تاثیرگذار است.

وی به مطالعات در حوزه فرهنگی در حاشیه شهرهای رشت و لنگرود اشاره کرد و بیان داشت: دستگاه‌های فرهنگی باید در مناطق ویژه فعالیت بیشتری داشته باشند.

حسن‌پور با تاکید بر ایجاد کتابخانه در مناطق حاشیه‌نشین شهرها اذعان کرد: بیشترین استقبال از کانون مساجد در مناطق محروم است.

انتهای پیام/آ20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول