اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در کهگیلویه و بویراحمد

فیلم کوتاه "گا و گا" ساخته می‌شود

خبرگزاری فارس: کارگردان جوان دهدشتی و بازیگر مطرح فیلم‌های کوتاه کشور از ساخت فیلم کوتاه "گا و گا" با حمایت اداره ارشاد شهرستان کهگیلویه خبر داد.

فیلم کوتاه "گا و گا" ساخته می‌شود

سعید یکتا امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کهگیلویه اظهار داشت: کار ساخت فیلم کوتاه "گا و گا" با هزینه شخصی و با همکاری اداره فرهنگ و ارشاد شهرستان کهگیلویه طی یک ماه آینده به پایان خواهد رسید.

وی افزود: این فیلم به یکی از سنت‌های قدیمی ازدواج در استان کهگیلویه و بویراحمد می‌پردازد و داستان زندگی دو خانواده را با موضوع ازدواج "گا و گا" روایت می‌کند.

وی با اشاره به اینکه در رابطه با این موضوع تا به حال فیلمی ساخته نشده، اظهار داشت: هدف اصلی ما به تصویر کشیدن فرهنگ غلطی است که در این استان مرسوم بوده که البته به مرور کمرنگ‌تر می‌شود.

این فیلمساز جوان خاطرنشان کرد: هم‌اکنون در مرحله انتخاب لوکیشن هستیم و سعی ما بر این است که در یک ماه آینده فیلم‌برداری این فیلم تمام شود.

یکتا خاطرنشان کرد: سعی خواهیم کرد از بازیگران چهره استانی و کشوری در این فیلم استفاده کنیم تا این اثر بتواند اثرگذاری فرهنگی مناسبی داشته باشد.

یکتا ابراز داشت: متاسفانه در استان ما به کارگردانان و نیروی‌های بومی در حوزه سینما و کارگردانی اعتماد ندارند و همین امر باعث شده که بستر مناسبی برای استعدادهای بالقوه این استان وجود نداشته باشد.

وی افزود: قطعا اگر امکانات کافی در اختیار جوانان این استان قرار گیرد و مسئولان استانی آن‌ها را زیر پوشش و چتر حمایت خود قرار دهند در سطح کشور حرف‌های زیادی برای گفتن خواهند داشت.

گفتنی است این هنرمند که نخستین تجربه کارگردانی خود را با این فیلم پشت سر می‌گذارد سابقه بازیگری در سریال تلویزیونی مثل "هیچ کس" به کارگردانی عبدالحسین برزیده، فیلم‌های کوتاه من هادی، سکوت، راز و نیاز و دستیار کارگردانی تله فیلم برادران سرزمین من را در کارنامه خود دارد.

"گا و گا" رسمی دیرینه و البته غلط و تقریبا منسوخ شده در کهگیلویه و بویراحمد بوده که طی آن اگر از خانواده‌ای دختری به خانه بخت می‌رفت خانواده داماد نیز مجبور بود دختری از خانواده خود را به برادر عروس بدهد که در این میان رضایت عروس و داماد ملاک این وصلت قرار نمی‌گرفت و تقریبا ازدواج و وصلت اجباری به شمار می‌رفت.

انتهای پیام/و20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول