اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مستندساز و پژوهشگر اصفهانی:

فیلم کوتاه فاقد منابع مکتوب است

خبرگزاری فارس: مستندساز و پژوهشگر اصفهانی گفت: فیلم کوتاه فاقد منابع مکتوب مانند مقالات و آثار تألیفی و ترجمه‌ای است.

فیلم کوتاه فاقد منابع مکتوب است

شهرام بیگی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان اظهار داشت: فیلم کوتاه به دلیل دسترسی به بازار رسانه نیازمند حمایت‌های مالی و معنوی است و عدم حمایت مناسب از فیلم کوتاه و سازندگان این‌گونه آثار لطمه بزرگی را بر پیکره فیلم کوتاه کشور وارد می‌کند.

وی افزود: فیلم‌سازان فعال در عرصه فیلم کوتاه، این رسانه را به عنوان پلی برای رسیدن به دنیای فیلم بلند می‌پندارند و همین تفکر مشکلی اساسی است که پیش روی فیلم کوتاه قرار گرفته است.

مستندساز و پژوهشگر اصفهانی در ادامه بیان داشت: فیلم کوتاه سازان پس از چند فیلم کوتاه تجربه کافی برای کار می‌یابند و زمان مناسب برای ساختن آثار شاخص فیلم کوتاه را در آرزوی فیلم بلند و سینما رها می‌کنند.

وی ادامه داد: رها کردن فیلم کوتاه و رو آوردن به سینما به معنای محروم بودن سینمای کشور از فیلم‌های کوتاه است.

بیگی گفت: حاصل بی‌توجهی به فیلم کوتاه همواره، آثار خام فیلم‌سازانی با تجربه نه چندان کافی در عرصه فیلم کوتاه کشور است که خروجی آن فیلم‌هایی با کیفیتی پایین است.

وی با بیان اینکه نیاز به حمایت از آثار کوتاه از طرف نهادها و سازمان‌های دولتی و مشارکت بخش خصوصی ضروری است، گفت: فیلم کوتاه برخلاف فیلم بلند ظرفیت فراوانی به منظور یافتن اسپانسر صنعتی دارد زیرا فیلم کوتاه به راحتی می‌تواند به تبلیغ برای محصولات تجاری با خدمات اجتماعی بپردازد.

مستندساز و پژوهشگر اصفهانی تأکید کرد: فیلم کوتاه رسانه‌ای ارزان قیمت و دارای امکان کسب تجربیات در زمینه سینما همچنین ارائه دیدگاه متفاوت در مضامین خود و رسانه‌ای قانونمند است و از نظر ساختاری و تکنیکی قابلیت آموزش دارد.

وی در پایان گفت: نبود منابع مکتوب کافی مانند مقالات و آثار تألیفی و ترجمه‌ای کمبود این رسانه است و امید است با توجه متولیان کتاب‌هایی در زمینه فیلم کوتاه را در اختیار فیلم‌سازان جوان قرار گیرد.

انتهای پیام/خ20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول