اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

تهیه‌کننده برنامه ضیافت نور مطرح کرد

مسلمانان جهان میزبان جزءخوانی آستان هلال(ع)

خبرگزاری فارس: تهیه‌کننده برنامه تلویزیونی ضیافت نور گفت: این برنامه با پخش زنده مراسم جزءخوانی قرآن کریم در روزهای ماه مبارک رمضان از حرم محمد هلال بن علی(ع) میهمان خانه‌های تمامی مسلمانان جهان است.

مسلمانان جهان میزبان جزءخوانی آستان هلال(ع)

به گزارش خبرگزاری فارس از کاشان، میثم آقابیگی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: با پخش زنده مراسم جزء‌خوانی در حرم حضرت محمد هلال بن علی(ع) ویژه ماه مبارک رمضان از شبکه بین‌المللی قرآن و معارف سیما، در بهترین ساعات شبانه‌روز میهمان مسلمانان و عاشقان کلام وحی در سراسر جهان هستیم.

وی هدف از ساخت این برنامه تلویزیونی را ایجاد فضای معنوی قرآن در بین مردم و ختم روزانه یک جزء از کلام‌الله مجید در ماه نزول کلام وحی بر پیامبر خاتم(ص) عنوان کرد و افزود: مسئولان سیمای قرآن با مشاهده استقبال چشمگیر مردم شهر نمونه قرآنی آران و بیدگل طی دو سال گذشته و درخواست و همکاری سازمان اوقاف و امور خیریه کشور در سال‌جاری تصمیم به پخش زنده آئین جزءخوانی و ترتیل‌خوانی قرآن کریم پس از نماز صبح در آستان محمد هلال بن علی(ع) برای دومین سال متوالی گرفتند.

تهیه‌کننده برنامه تلویزیونی ضیافت نور با اشاره به اینکه پس از پخش زنده این مراسم از شبکه استانی اصفهان در سال 89 تصمیم به برگزاری جزءخوانی قرآن از حرم هلال بن علی(ع) ‌طی سال‌های 90 و 91 و پخش زنده این مراسم از شبکه بین‌المللی قرآن و معارف سیما گرفته شد بیان داشت: امسال با انتخاب قاریان و تالیان قرآن کریم توسط شورای عالی قرآن و کسب نمره قبولی توسط سه تن از قاریان شهرستان، ‌شاهد رشد چشمگیری در سطح تلاوت قاریان این مراسم هستیم.

آقابیگی مهم‌ترین تفاوت برنامه تلویزیونی ضیافت نور با سایر جزءخوانی‌های قرآن کریم که از شبکه‌های سیما پخش می‌شود را پخش زنده اذان از نخستین روز این برنامه از مأذنه آستان مقدس دانست و با تأکید بر اهمیت پخش زنده اذان از شبکه‌های سیما تصریح کرد: به دلیل حساسیت فراوان در رعایت قواعد تجویدی، با اعلام شورای عالی قرآن، تنها چند تن از قاریان این مراسم موفق به کسب مجوز لازم برای اذان گفتن در مأذنه حرم مطهر حضرت محمد هلال بن علی(ع) و پخش زنده آن از شبکه قرآن و معارف سیما شده‌اند.

تهیه‌کننده برنامه تلویزیونی ضیافت نور، حضور قاریان بین‌المللی و زبده کشور در این مراسم و نظم خیره‌کننده شرکت کنندگان در این برنامه را از جمله مهم‌ترین نقاط قوت جزءخوانی قرآن کریم در حرم هلال بن علی(ع) عنوان کرد و افزود: شهرستان آران و بیدگل تنها شهرستانی است که با استفاده از حضور قاریان برجسته توانسته برنامه‌های خود را تا سطح ملی ارتقا دهد و موفق به کسب مجوز پخش زنده برنامه در سطح ملی شود.

وی وجود نظم و انضباط خیره‌کننده بین حاضران، رعایت حجاب و پوشش اسلامی بانوان شرکت‌کننده در مراسم جزءخوانی قرآن در حرم حضرت محمد هلال بن علی(ع) و نحوه ویژه چیدمان رحل‌های قرآن کریم با ظرافت و دقت خاص را از جمله مهم‌ترین تفاوت‌های جزءخوانی قرآن در این بقعه متبرکه با سایر جزءخوانی‌های در حال پخش از سیمای جمهوری اسلامی ایران ذکر کرد و گفت: کمتر بیننده‌ای است که به شکوه حضور مردم و نظم موجود در بین صفوف حاضران در مراسم اشاره نکند.

آقابیگی، معماری سنتی و اسلامی منحصر به فرد آستان مقدس حضرت محمد هلال بن علی(ع)، زیبایی بی‌بدیل گنبد و گلدسته‌های این آستان مقدس و استقبال باشکوه مردم آران و بیدگل از این مراسم را از مهم‌ترین جاذبه‌های برنامه تلویزیونی ضیافت نور و مهم‌ترین دلیل رضایت مسئولان صدا و سیما و مردم کشورمان از این برنامه تلویزیونی دانست.

مراسم جزءخوانی و ترتیل‌خوانی قرآن کریم از نجف ایران، حرم حضرت محمد هلال بن علی(ع) ویژه روزهای ماه مبارک رمضان با همکاری شورای عالی قرآن، سازمان اوقاف و امور خیریه کشور، گروه تلاوت سیمای قرآن و شورای معارف سیمای رسانه ملی، همزمان با اذان صبح هر روز از شبکه بین‌المللی قرآن و معارف سیما و 10 شبکه استانی به صورت زنده پخش می‌شود.

انتهای پیام/ن10/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول