اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شهردار رشت:

میراث گذشتگان رشت هویت‌بخشی می‌شود

خبرگزاری فارس: شهردار رشت با اشاره به اجرای طرح مدیریت شهری، از بازسازی بافت سنتی و هویت‌بخشی به میراث گذشتگان در مرکز اصلی این شهر خبر داد.

میراث گذشتگان رشت هویت‌بخشی می‌شود

محمدعلی ثابت‌قدم امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت با اشاره به مسدود کردن مرکز اصلی شهر رشت در حدفاصل بین خیابان اعلم‌الهدی و سبزه‌میدان به دلیل سنگفرش کردن این مسیر و ایجاد مشکلات در تردد مردم، اظهار کرد: این پروژه با رویکرد ایجاد فضای عمومی و اجتماعی و هویت‌بخشی به میراث شهر در مرکز رشت شکل گرفته است و می‌خواهیم میراث‌ساز آیندگان باشیم و تنها به نگهداری میراث‌ گذشتگان فکر نکنیم.

وی حوزه ارتباطی بین مردم و نگاه میراثی به هویت شهروندی، تاریخ‌سازی و نگاه به تاریخ برای آیندگان را یک اصل مهم دانست و تصریح کرد: این نگاه راهبرد ما در اجرای پروژه مذکور است.

شهردار رشت با بیان اینکه مکان‌گزینی این پروژه که در طرح جامع ترافیک دیده شده، جزو مصوبات استان است، افزود: این طرح برای تدوین به وزارت کشور ارسال شده اما عملا در طرح جامع استان مورد تصویب قرار گرفته است.

وی ادامه داد: در این طرح جامع، معماری پیاده‌روها منتهی به بافت مرکزی و میراثی شهرداری رشت دیده شده است، ضمن اینکه فضای اجتماعی و عمومی تنها برای طبقه خاصی نیست و برای تمام مردم ایجاد می‌شود و با اجرای پروژه هویت‌بخشی به میراث گذشتگان از تبعیض در این فضای عمومی و اجتماعی جلوگیری به عمل می‌آید.

ثابت‌قدم با اشاره به اینکه مدیریت شهری در تمام نقاط کشورهای مختلف دنیا انجام می‌شود، گفت: باید این پروژه را اجرایی کنیم.

وی درباره نگرانی‌ها از نیمه تمام ماندن پروژه مدیریت شهری رشت اذعان کرد: بسیاری از پروژه‌ها در شهر ممکن است نیمه‌کاره مانده باشد و باید دید چرا نیمه‌کاره مانده‌اند.

شهردار رشت با تصریح بر اینکه باید برآورد ریالی پروژه‌های نیمه تمام مورد تحلیل قرار گیرد، اضافه کرد: پروژه مذکور می‌تواند موجب همگرایی و رضایت‌مندی مردم در پروسه‌ای نسبتا کوتاه تا پایان سال شود.

به گفته وی، در این پروژه فضای عمومی و یکسری المان‌ها و مبلمان‌های شهری و محل‌های نشست طراحی شده است.

ثابت‌قدم خاطرنشان کرد: ارتباط با فضای همجوار و بهبود فضای محیطی در منطقه «راسته‌بازار» به نحو مطلوب می‌تواند در نحوه جذب مشتری و افزایش میزان رضایت آنها در این بافت تاثیر‌گذار باشد.

وی درباره میزان اعتبار اجرای پروژه مذکور در مرکز شهر رشت یادآور شد: برآورد این پروژه 2.5 میلیارد تومان اعتبار است که بستگی به پرداختن جزئیات آن دارد.

این مسئول درباره تامین این بودجه افزود: بودجه‌ای که برای شهرداری مصوب شده بسیاری از مباحث آن تامین نشده است.

وی با بیان اینکه در سال‌های گذشته بودجه پایدار برای پروژه تعریف نشده است، خاطرنشان کرد: با وجود این مسئله، تلاش می‌شود تا پایان سال جاری پروژه مذکور به اتمام برسد.

ثابت‌قدم همچنین از شهروندان رشت خواست صبور باشند و در اجرای پروژه مذکور با شهرداری همراهی کنند.

انتهای پیام/ز20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول