اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل دفتر حقوقی وزارت کشور:

حقوق شهروندی رکن اصلی مشارکت در مدیریت شهری است

خبرگزاری فارس: مدیرکل دفتر حقوقی وزارت کشور گفت: حقوق شهروندی رکن اصلی در مشارکت با عناصر مدیریت شهری است.

حقوق شهروندی رکن اصلی مشارکت در مدیریت شهری است

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، عزیز پدرام بعد از ظهر امروز در همایش شهرداران چهارمحال و بختیاری در شهر بروجن، اظهار داشت: حقوق شهروندی رکن اصلی در مشارکت با عناصر مدیریت شهری است که برای رفع مشکلات و پیشگیری از برخی عدم همکاری‌ها باید آموزش‌های عمومی ویژه مردم انجام داد.

وی افزود: بهبود روش‌ها و فرآیندها، تدوین و ایجاد بانک اطلاعات مدیران، آموزش کارکنان، بهره‌وری از مهم‌ترین اولویت‌های برنامه‌ریزی شهرداران باید باشد.

پدرام گفت: شهروندی و جامعه مدنی دو مفهومی است که همواره با یکدیگر همراه بوده‌اند، بنابراین قهرمان اصلی جامعه مدنی، شهروندی است که مشارکت از جمله حقوق اساسی وی به شمار می‎رود.

مدیرکل دفتر حقوقی وزارت کشور با اشاره به تعریفی از مفهوم شهروندی، گفت: سطح برقراری ارتباط با نهادهای جامعه و توانایی تحلیل مسایل اجتماعی، سیاسی، فرهنگی و اقتصادی همراه با مراقبت از محیط زندگی خود است.

وی در ادامه با بیان اینکه یکی از مهم‌ترین عواملی که به تداوم حیات بشر یاری رسانده است، همکاری و مشارکت میان انسان‌ها است، گفت: مشارکت شهروندان در اداره شهر و تصمیم‌گیری محلی همواره به‌عنوان یکی از شیوه‌های انسجام اجتماعی مطرح شده است.

پدرام با تأکید بر اینکه فعالیت شهری برای مردم است، شهروندان باید در آن مشارکت داشته باشند، گفت: سازمان دادن هر فعالیت شهری بدون مشارکت مردم در هر جای دنیا به شکست منجر می‌شود.

همایش شهرداران چهارمحال و بختیاری با حضور 32 شهردار این استان با حضور جمعی از مسئولان استانی در راستای بررسی نیازمندی‌ها و مشکلات شهرداری‎ها در شهر بروجن برگزار شد.

انتهای پیام/ح20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول