اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس جهاد دانشگاهی استان اردبیل خبر داد

راه‌اندازی بانک خون دولتی در اردبیل

خبرگزاری فارس: رئیس جهاد دانشگاهی واحد استان اردبیل گفت: از ابتدای امسال بانک خون ناف بخش دولتی نیز در کنار بخش خصوصی راه‌اندازی شده که عضویت در آن رایگان است.

راه‌اندازی بانک خون دولتی در اردبیل

اکبر قاسمی امروز در گفت‌و گو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار داشت: در صورت استقبال مردم به ویژه زنان باردار به هنگام زایمان، کارشناسان ما در بیمارستان حاضر شده و از بند ناف نوزادان خون موردنظر را دریافت می‌کنند که با جمع‌آوری 5 نمونه از این خون بند ناف امکان ارسال این نمونه‌ها به تهران وجود دارد که انتظار داریم در این زمینه همراهی خانواده‌ها را شاهد باشیم تا در بانک خون ناف دولتی بدون پرداخت هزینه نمونه‌برداری‌ها نگهداری شود.

وی خاطرنشان کرد: ما پیش از این بانک خون ناف بخش خصوصی را راه‌اندازی کرده بودیم که تاکنون 117 نفر در آن عضو شده‌اند که در آن این زمینه باید هزینه‌های مورد نظر پرداخت شود که رقم آن بیش از یک میلیون تومان است.

رئیس جهاد دانشگاهی واحد استان اردبیل یادآور شد: ما در حوزه پژوهشی اقدامات خوبی را در استان آغاز کردیم به طوری که نیروهای ما 70 درصد دوره‌های تخصصی و نوین را در این حوزه گذرانده‌اند و ما امروز با وجهه علمی و پژوهشی شناخته شده هستیم.

قاسمی در خصوص فعالیت‌های پژوهشی در استان به صورت اختصاصی و بی‌نظیر در کشورمان در حوزه گیاهان دارویی و مهندسی بافت استخوان گفت‌: ما اقدام به راه‌اندازی مرکز درمان ناباروری قفقاز کردیم که در این مرکز بهترین خدمات در حوزه ناباروری و نازایی به مراجعان ارائه می‌شود.

این مسئول تأکید کرد:‌ این مرکز بعد از فعالیت محدود کلینیکی از اواخر سال گذشته با قدرت تمام فعالیت خود را آغاز کرده به طوری که در این مرکز در هشت بخش نظیر زنان و زایمان، اورولوژی، تشخیص طبی، آزمایشگاه ژنتیک، اتاق عمل محدود و سرپایی ، جنین شناسی و ... خدماتی به مراجعان ارائه می‌شود.

رئیس جهاد دانشگاهی واحد استان اردبیل  با یادآوری اینکه تاکنون در این مرکز 581 زوج نابارور پرونده تشکیل داده‌اند، به خبرنگار فارس بیان داشت: 223 پرونده از این تعداد به شکل انفرادی از سایر استان‌ها و کشورهای همسایه بوده است.

قاسمی با اعلام اینکه برای تعداد 52 نفر عملیات IUI انجام شده است، افزود: با ثمر‌بخش شدن این عمل جراحی ظرف ماه‌های آینده نوزادان این زوج‌های نابارور از این طریق به دنیا می‌آیند.

‌ وی با اعلام اینکه آخرین مراحل اعمال جراحی نازایی بر روی 348 نفر با عنوان IVF انجام شده است، تصریح کرد: 25 نفر وارد چرخه مصرف دارو شدند و تا یک ماه آینده قرار است مورد عمل جراحی قرار گرفته و از خدمات این مرکز بهره‌مند شوند.

رئیس جهاد دانشگاهی واحد استان اردبیل از فعالیت مرکز رشد و فناوری خبر داد و گفت: از محل اعتبارات دور سوم سفرها قرار بود برای راه‌اندازی این مرکز اعتباری اختصاص یابد که تاکنون چنین اعتباری به جهاد دانشگاهی اختصاص نیافته است.

قاسمی ادامه داد: اگر این اعتبارات تزریق شود شاهد راه‌اندازی این مرکز با هدف حمایت از مخترعان، مبتکران و نخبگان واحدهای فناوری و تکنولوژی‌های دارویی خواهیم بود.

این مسئول از تکمیل 11 طرح پژوهشی در استان خبر داد و ابراز داشت: در حال حاضر مستندنگاری احیای شال‌بافی، طرح خوشه‌های صنعتی لبنیاتی، طرح مطالعاتی و تحقیقاتی در خصوص طرح هادی روستایی و امکان‌سنجی واردات کالاهای خارجی متناسب با بازار و ... انجام شده است که در این زمینه پنج مقاله نیز به چاپ رسیده است که تعدادی از آنها در کنفرانس‌های داخلی و بین‌المللی ارائه شده و سه مورد نیز در ISI به چاپ رسیده است.

رئیس جهاد دانشگاهی واحد استان اردبیل با اعلام اینکه آموزش‌های ما پژوهش محور می‌باشد، گفت: چندین کارگاه تخصصی در حوزه مطالعات شهری، کشت سلولی و در حوزه اقتصادی و عمرانی را برگزار کردیم که ادامه این روند را نیز شاهد خواهیم بود.

قاسمی در پایان سخنان خود به ثمر‌بخشی مزرعه کشت داروهای گیاهی مغان اشاره کرد و در گفت‌و گو با خبرنگار فارس اظهار داشت: ما در حوزه ترویج و فرهنگ‌سازی کشت و زرع گیاهان دارویی حرکتی انقلابی داشتیم به طوری که قرار است با انجام ماموریت و رسالت محوله ادامه کار را به بخش خصوصی واگذار کنیم تا کشت الگویی گیاهان دارویی را در این منطقه داشته باشند.

انتهای پیام/خ10/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول