اکبر حیدری امروز در گفتوگو با خبرنگار فارس در قم با اشاره به فعالیتهای اداره کل آموزش و پرورش استان قم برای توسعه مدارس فنی و هنرستانهای قم اظهار کرد: در حال حاضر 53 واحد هنرستانی در آموزش و پرورش قم وجود دارد که در زمینه تعلیم و تربیت دانشآموزان برای فراگیری مهارتهای مختلف فعال هستند.
وی افزود: از این 53 واحد، 24 مدرسه فنی و حرفهای و 29 مدرسه رشتههای کار و دانش را برای دانشآموزان ارائه میکنند.
معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان قم با اشاره به سیاستهای آموزش و پرورش در زمینه توسعه آموزشهای عملی و مهارتی اضافه کرد: برای سال تحصیلی جدید پنج هنرستان به این 53 واحد اضافه شده و مهارتآموزی به دانشآموزان را در دستور کار خواهند داشت.
وی گفت: هنرستان نمونه دولتی ایثار نیز در استان قم در عرصه تربیت دانشآموزان نخبه در عرصههای مهارتی فعالیت میکند.
حیدری با اشاره به اینکه در سال گذشته تحصیلی 9 هزار و 400 دانشآموز در رشتههای فنی در استان قم تحصیل میکردند عنوان کرد: در سال تحصیلی جدید این تعداد افزایش پیدا خواهد کرد.
وی با اشاره به اهمیت توسعه رشتههای فنی در مقطع متوسطه عنوان کرد: یکی از مهمترین مسائلی که در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش به آن اشاره شده است، توسعه رشتههای فنی است.
معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان قم ادامه داد: توسعه مهارتهای فنی در دانشآموزان هم به اشتغالزایی کمک کرده و هم با کاهش درصد بیکاری در جامعه آسیبهای اجتماعی را کنترل میکند.
وی گفت: بر اساس برنامه پنجم توسعه تا پایان مهلت این قانون باید نیمی از دانشآموزان مقطع متوسطه جذب هنرستانها شده باشند.
حیدری اضافه کرد: بسیاری از بندهای سند تحول نیز به این موضوع اشاره کرده است که آموزش و پرورش باید دانشآموزان را به مهارتآموزی تشویق کند و این موضوع اثرات بسیار مثبتی در زمینه ارتقای تولید ملی و پیشرفت اقتصادی جامعه خواهد داشت.
وی ابراز داشت: یکی از مهمترین مزایای تشویق دانشآموزان به تحصیل در مدارس فنی این است که معمولاً فارغالتحصیلان این مدارس به سرعت جذب بازار کار شده و بسیاری از آنها میتوانند به عنوان یک کارآفرین برای جامعه اشتغالزایی کنند.
انتهای پیام/ی20/د1000