اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو کمیسیون سیاست خارجی:

قطع صادرات نفت ایران صدها پالایشگاه نفتی اروپا را متضرر خواهد کرد

خبرگزاری فارس: عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: نمایندگان مجلس به ویژه اعضای دو کمیسیون انرژی و امنیت ملی مصمم هستند که قانون قطع صادرات نفت به اروپا را به تصویب نهایی برسانند و این اقدام به طور قطع صدها پالایشگاه نفتی در اروپا را متضرر خواهد کرد.

قطع صادرات نفت ایران صدها پالایشگاه نفتی اروپا را متضرر خواهد کرد

محمداسماعیل‌ کوثری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اسلامشهر اظهار کرد: رفتارهای آمریکا، انگلیس و رژیم صهیونیستی طی ماه‌های اخیر به نحوی پیش رفته که دیگر جای تحمل و مماشات برای مابقی نگذاشته است.

وی تصریح کرد: متاسفانه برخی کشورهای اروپایی نیز فریب بازی آمریکا و رژیم صهیونیستی را خورده و در اقدامی غیرعقلانی و غیرقابل تحلیل به طرح تحریم‌های نفتی ایران در اتحادیه اروپا رأی دادند.

نماینده مردم تهران، ری،‌ شمیرانات و اسلامشهر در مجلس شورای با اشاره به مفاد تحریم‌های جدید علیه کشورمان در اتحادیه اروپا گفت: کشورهایی که رأی به تحریم ایران دادند از تاثیرات این اقدام علیه خود بی‌اطلاع بوده و از درک خسارات هنگفت اقتصادی که در این شرایط بحرانی متحمل می‌شوند، ناتوان هستند.

کوثری تاکید کرد: نمایندگان مجلس شورای اسلامی پس از تصویب نهایی تحریم‌های غیرمنطقی اتحادیه اروپا، طرحی را آماده و در مرحله تصویب قرار دادند که به طور قطع پاسخ مناسبی به اقدامات خصمانه غرب علیه ایران است.

وی افزود: با تصویب و عملیاتی شدن این طرح که نمایندگان مردم در مجلس برای تحقق آن مصمم هستند، پاسخی قاطع به اقدامات غربی‌ها علیه جمهوری اسلامی داده خواهد شد.

* تحریم‌های نفتی مانع پیشرفت‌های ایران نخواهد شد

نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این سؤال خبرنگار فارس در اسلامشهر که آیا تحریم‌های نفتی موجب اخلال در برنامه‌های توسعه‌ای جمهوری اسلامی خواهد شد،‌ گفت: ملت و مسئولان ایران همه این هزینه‌ها را پرداخت کرده و می‌کنند که از پیشرفت و توسعه محروم نباشند، بنابراین اگر این تحریم‌ها تاثیری هم داشته باشد، به طور قطع محدود و مقطعی خواهد بود.

کوثری تاکید کرد: ملت ایران راه خود را یافته و برای تحقق آرمان‌ها و اهدافش از پرداخت هیچ هزینه‌ای روی‌گردان نخواهد بود.

وی در پایان گفت: مهم‌ترین اشتباه کشورهای غربی این است که روحیه ملت ایران را نشناخته و تلاشی‌ هم برای رسیدن به حقیقت از خود نشان نمی‌دهند.

انتهای پیام/ج10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول