اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس انجمن سینمای جوان استان قم خبر داد

حضور 11 فیلمساز قمی در جشنواره فیلم اولی‌ها

خبرگزاری فارس: رئیس انجمن سینمای جوان استان قم گفت: 11 نفر از فیلمسازان جوان قمی که به تازگی دوره آموزشی فیلمسازی خود را به پایان رسانده‌اند در جشنواره فیلم اولی‌ها در تهران شرکت می‌کنند.

حضور 11 فیلمساز قمی در جشنواره فیلم اولی‌ها

علی بیطرفان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم از حضور فیلمسازان جوان قم در جشنواره فیلم اولی‌ها خبر داد و اظهار کرد: جشنواره فیلم اولی‌ها مخصوص فیلمسازان جوانی است که دوره آموزشی خود را به تازگی در انجمن سینمای جوان به پایان رسانده‌ و پایان‌نامه دوره آموزشی خود را در قالب فیلم به جشنواره می‌برند.

وی ادامه داد: شرکت‌کنندگان در این جشنواره، بهار سال گذشته در انجمن سینمای جوان دوره آموزشی فیلمسازی خود را گذرانده‌اند و اکنون که این دوره پس از چهار ترم به پایان رسیده است نتیجه این آموزش‌ها را به صورت عملی در قالب یک فیلم به جشنواره ارائه می‌دهند.

رئیس انجمن سینمای جوان استان قم با بیان اینکه نکات آموزشی در این دوره با دوره‌های پیش از آن بسیار متفاوت برگزار شد تصریح کرد: در دوره‌های آموزشی پیشین سر فصلی مدون و مشخص وجود نداشت ولی با جا به جایی صورت گرفته سرفصل‌های آموزشی به صورت یکسان در سراسر کشور تدوین شد.

وی با تاکید بر اینکه فیلمسازان جوان قمی در شهریور ماه با دیگر فیلمسازان جوان سراسر کشور در این جشنواره آشنا می‌شوند گفت: فیلم‌های ساخته شده فیلمسازان جوان در تهران توسط داوران ارزیابی و به بهترین آثار هدایایی داده می‌شود.

بیطرفان افزود: در دوره آموزشی سراسری فیلمسازی انجمن سینمای جوان که به صورت سراسری در قم برگزار شد 40 نفر شرکت کردند که پس از گذشت چهار ترم از این دوره آموزشی به دلایل گوناگونی ریزش داشتند و تنها 11 نفر توانستند با موفقیت دوره فیلمسازی را به پایان برسانند.

وی عنوان کرد: کسانی که موفق به اتمام این دوره آموزشی می‌شوند افرادی هستند که چشم‌های امید برای ساختن آینده سینمای استان به آنان دوخته شده است.

رئیس انجمن سینمای جوان استان قم با بیان اینکه بسیاری از فیلمسازان قمی توانسته‌اند در عرصه کشوری قدم بردارند، ابراز کرد: امیدوارم فیلم اولی‌ها با تجربه‌ای که در نخستین جشنواره کسب می‌کنند بتوانند با ساختن آثار فاخر موجب بلندآوازی سینمای قم در سطح ملی شوند.

وی با تبیین چرایی ریزش دوره‌های آموزش فیلمسازی در انجمن سینمای جوان گفت: استقبال از برگزاری دوره‌های آموزشی فیلمسازی بسیار بالاست ولی به دلیل اینکه برخی افراد به صورت ناآگاهانه و بدون تحقیقات میدانی از سینما و فیلمسازی،‌ نداشتن تحصیلات کافی و وجود هیجانات کاذب و تخیلاتی که هیچ‌گاه محقق نمی‌شود در این راه قدم بر می‌دارند شاهد ریزش بسیاری از شرکت‌کنندگان در این دوره‌های آموزشی هستیم.

بیطرفان با ابراز نگرانی از ورود برخی افراد بدون مطالعه قبلی به عرصه فیلمسازی تصریح کرد: وقتی این افراد در کنار فیلمسازان بزرگ قرار می‌گیرند به این مهم دست پیدا می‌کنند که این وادی جایی برای فعالیت آنان نیست و برای ورود به این عرصه باید آگاهی‌های میدانی ویژه‌ای داشته باشند.

رئیس انجمن سینمای جوان قم ابراز کرد: امیدواریم 11 فیلم اولی قمی که در این جشنواره شرکت می‌کنند حائز امتیازات لازم شده و برای قم افتخارآفرین شوند.

انتهای پیام/و20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول