اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار گیلان خبر داد

حضور 50 سرمایه‌گذار خارجی در گیلان

خبرگزاری فارس: استاندار گیلان از حضور قطعی 50 سرمایه‌گذار خارجی در همایش بین‌المللی سرمایه‌گذاری گیلان تاکنون خبر داد.

حضور 50 سرمایه‌گذار خارجی در گیلان

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت مهدی سعادتی ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به جایگاه ایران در جذب سرمایه‌گذار در منطقه اظهار کرد: ایران در منابع ذخایر زیرزمینی جزو کشورهای ویژه است.

وی به منابع محدود دولتی برای اجرای پروژه‌ها در گیلان اشاره کرد و افزود: توسعه استان نیازمند جذب سرمایه‌های داخلی و خارجی است.

سعادتی برگزاری همایش بین‌المللی سرمایه‌گذاری در گیلان مبنی بر جذب سرمایه‌گذاران را مؤثر خواند و تصریح کرد: سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی برای سرمایه‌گذاری در استان به این همایش دعوت شده‌اند.

استاندار گیلان بر اطلاع‌رسانی در استان‌های مختلف برای حضور سرمایه‌گذاران در همایش مذکور تاکید کرد و گفت: استفاده از توانمندی‌های شرکت‌های بیمه، بانک‌ها و ... برای توسعه استان مدنظر است.

وی استفاده از منابع مالی خارجی و داخلی و انتقال تکنولوژی‌های جدید به کشور و استان را از جمله اهداف برگزاری همایش بین‌المللی سرمایه‌گذاری در گیلان عنوان کرد و افزود: ارتقای قدرت رقابت‌پذیری و تولید ثروت از دیگر اهداف برگزاری همایش مذکور است.

سعادتی اثر روانی حضور سرمایه‌گذاران خارجی در مقطع کنونی را تاثیرگذار دانست و ابراز کرد: ایجاد اشتغال گسترده با سرمایه‌گذاری در استان محقق می‌شود.

استاندار گیلان از حضور قطعی 50 سرمایه‌گذار خارجی در همایش بین‌المللی سرمایه‌گذاری تاکنون در این استان خبر داد و بیان کرد: رشد کیفی و سرمایه‌گذاری اثربخش در اجرای پروژه‌ها مدنظر است.

وی با اشاره به معرفی 370 طرح به همایش بین‌المللی سرمایه‌گذاری در گیلان خاطر نشان کرد: تعداد 100 طرح به ارزش 3 هزار میلیارد تومان تاکنون آماده شده و بهره‌برداری از آنها موجب اشتغالزایی مستقیم 5 هزار و 500 نفر می‌شود.

سعادتی گیلان را دارای قابلیت‌های بسیار در امر سرمایه‌گذاری نامید و یادآور شد: ستاد راهبری همایش بین‌المللی سرمایه‌گذاری گیلان تشکیل شده است.

استاندار گیلان زمان برگزاری همایش بین‌المللی سرمایه‌گذاری استان را 15 و 16 مهر ماه سال جاری در زیباکنار اعلام کرد و افزود: نمایشگاهای تخصصی طرح‌ها در کنار همایش مذکور دایر می‌شود.

وی بازدید از ظرفیت‌های گیلان را از برنامه‌های جانبی همایش بین‌المللی سرمایه‌گذاری در این استان برشمرد و اذعان کرد: توانمندی‌های گیلان در اختیار سرمایه‌گذاران گذاشته می‌شود.

سعادتی با اشاره به مذاکره با سفارتخانه‌های کشورهای مختلف در ایران اظهار کرد: سفیران ایران در کشورهای مختلف برای جذب سرمایه‌گذاران در حال رایزنی هستند.

استاندار گیلان از شناسایی مجموعه‌های دارای قابلیت سرمایه‌گذاری در این استان خبر داد و تصریح کرد: ایران آزادترین کشور دنیا در چارچوب شرع و قانون است.

وی شیلات، کشاورزی، صنایع تبدیلی در حوزه‌های برنج، چای و زیتون و همچنین توسعه منطقه آزاد انزلی، پروژه‌های فناوری‌های پیشرفته، صنایع نفت و گاز و گردشگری را از مواردی عنوان کرد که تاکنون 50 سرمایه‌گذار خارجی برای سرمایه‌گذاری اعلام آمادگی کرده‌اند.

انتهای پیام/غ10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول