اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل باشگاه الوند همدان:

فردوسی‌پور فوتبال همدان را تحقیر کرد / در فوتبال سرمایه‌گذاری کردم

خبرگزاری فارس: مالک باشگاه فوتبال دسته اولی الوند همدان گفت: فردوسی‌پور فوتبال همدان را به چالش کشید و تحقیر کرد، برایم سنگین بود و این سبب شد که وارد سرمایه‌گذاری در فوتبال شوم.

فردوسی‌پور فوتبال همدان را تحقیر کرد / در فوتبال سرمایه‌گذاری کردم

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، بهرام یدی مالک باشگاه فوتبال دسته اولی الوند همدان درباره اختلافاتی که روزهای اخیر با مسئولان پاس داشت، اظهار داشت: ما پاس را برادر بزرگ خود می‌دانیم و مطمئن باشید که کسی به برادر بزرگ خود بی‌ادبی نخواهد کرد.

فارس: چطور شد در فوتبال سرمایه‌گذاری کردید؟

یدی: یک دلیل عمده آن صحبت‌های آقای فردوسی‌پور بود که فوتبال همدان را به چالش کشید و برای منی که سال‌ها در این شهر در رده نوجوانان و جوانان باشگاه‌ها فوتبال بازی می‌کردم، خیلی سنگین بود همدانی که در زمان ما و قبل ما در فوتبال کشور جزو برترین‌ها بوده تحقیر شود و این باعث شد که وارد سرمایه‌گذاری در فوتبال شوم.

 

فارس: با چه توافقنامه‌ای شما پاس نوین را تحویل گرفتید؟

یدی: ما پاس نوین را از پاس به دو شرط تحویل گرفتیم که تا دو سال امتیاز این باشگاه به ما تعلق داشته باشد و به هیئت فوتبال تحویل ندهیم و در صورتی اگر نخواستیم تیم‌داری کنیم و این تیم یا سقوط کرد یا به دسته بالاتر رفت یک تیم لیگ دو در برابر این امتیاز تحویل هیئت فوتبال استان دهیم. همچنین در توافقنامه‌ای که با باشگاه پاس داشتیم امکانات اتوبوس و خوابگاه برای بازیکنان غیر بومی و زمین رایگان و هتل دادند البته به سختی و با اذیت غذا هم دادند البته کیفیت غذاها فوق‌العاده پایین بود و در روزهای آخر لیگ به خاطر اینکه روحیه بچه‌ها خراب نشود غذا از بیرون می‌گرفتیم، همچنین قرار شد هشت جلسه اتوبوس در اختیار ما بگذارند. 

هزینه‌هایی که هیئت و پاس برای ما تقبل کرد فقط 25 میلیون تومان شد و اگر منتی هم باشد حاضریم برگردانیم. ما از تبعیض‌ها بسیار ناراحت هستیم و از این ناراحتیم که رئیس هیئت فوتبال استان در جایی گفته کل هزینه این تیم را ما دادیم که اصلاً اینطور نیست و تمام هزینه‌های این باشگاه از جیب شخصی خودم بوده و یک ریال کسی به ما کمک نکرده است.

 

فارس: چقدر هزینه کردید تا پاس نوین را به لیگ یک برسانید؟

یدی: تقریبا حدود 740 میلیون تومان هزینه کردیم.

 

فارس: درباره تغییر نام باشگاه پاس نوین هم توضیح بدهید.

یدی: طی فراخوانی که دادیم بیش از 3 هزار و 700 ایمیل به دستمان رسید که بیشترین اسمی که مردم به ما پیشنهاد دادند الوند بود و گزینه‌های بعدی هگمتانه بعد اکباتان؛ و به این نتیجه رسیدیم که الوند یک عقبه فوتبالی هم دارد و من خودم بازیکن تیم الوند بودم بعد بهترین شناسه در ایران الوند است و وقتی می‌گوییم الوند دیگر نیازی نیست بگوییم الوند همدان چون الوند مشخص است کجاست و شد بهترین اسم و نام این تیم از پاس نوین به الوند همدان تغییر کرد.

 

فارس: درباره اینکه عباس صوفی مسئولان باشگاه الوند را زیاده‌خواه دانستند حرفی دارید؟

یدی: مگر چه خواسته بودیم که ایشان ما را زیاده‌خواه بدانند، بحث پولی به آقای صوفی ارتباط پیدا نمی‌کنید مگر آقای صوفی مقسم پول در این شهر است چرا ایشان خود را سپر می‌کند در مقابل مسئولان، چه ارتباطی بین ایشان و مسئولان است، اگر قرار باشد کسی به من زیاده‌خواه بگوید استاندار یا سرپرست استانداری است، شما رئیس هیئت فوتبال هستید و در جایگاهی نیستید که این حرف‌ها را به بما بزنید و این بی‌ادبی و توهین است و تنها جوابی که ما دادیم گفتیم ما زیاده‌خواه نیستیم بلکه این مدیران پاس هستند که زیاده‌خواه هستند، مربی منشوری می‌گذارند و میلیاردی خرج می‌کنند.

تنها صحبت ما با مسئولان رده بالای استان این بوده که پول رایگان به ما ندهید، بلکه پولی بدهید تا سرمایه‌گذاری کنیم، کارخانه تاسیس و در کنار آن اشتغال‌زایی کنیم و از سود حاصله هم خرج باشگاه‌داری را دهیم و هم اصل پولی که از شما گرفته‌ایم پس ‌دهیم.

 

فارس: نظر شما درباره این که آقای صوفی هم رئیس هیئت فوتبال استان بود و هم مدیرعامل پاس، چیست؟

یدی: ما مشکلی با آقای صوفی نداریم اما رئیس هیئت فوتبال نباید مدیرعاملی باشگاه فوتبال باشد این می‌تواند سبب اجحاف در حق سایر تیم‌ها شود و رئیس هیئت فوتبال نگاه ویژه‌تری به باشگاه خود داشته باشد که البته دیگر این بحث موضوعیتی ندارد.

 

فارس: می‌خواستید باشگاه الوند را بفروشید، چه شد که منصرف شدید و ادامه دادید؟

یدی: از مردم خجالت کشیدم، دیدم همه از ما می‌خواستند این تیم در همدان حفظ شود و مردم همدان این تیم را از گوشت و پوست خود می‌دانستند، حیفم آمد این تیم از هم گسیخته شود.

با درخواست‌های متعددی از جانب مسئولان استان، مربیان و بازیکنان الوند که تیم‌شان را با پشت سر گذاشتن فراز و نشیب بسیار به لیگ دسته اول رسانده بودند و همچنین شادی زاید‌الوصف همدانی‌ها از داشتن یک تیم کاملاً بومی در لیگ دسته اول، تصمیم گرفتیم با قدرت در دسته اول شرکت کنیم و از فروش امتیاز باشگاه منصرف شدیم.

 

فارس: چند درصد از بازیکنان فصل قبل خود را حفظ خواهید کرد و چه برنامه‌ای برای یارگیری دارید؟

یدی: ما همه بازیکنان خود را به جز دو یا سه مورد حفظ می‌کنیم و بالغ بر 90 درصد شاکله تیم همین است. مذاکراتی داشتیم، تست هم داریم و از بازیکنان بومی که توان بازی در لیگ یک را هم دارند جذب خواهیم کرد و نیت ما در مرحله اول استفاده از بازیکنان بومی استان است.

 

فارس: با توجه به اینکه در این فصل در لیگ یک چهار تیم سقوط می‌کنند چه برنامه‌هایی برای تقویت تیم خود دارید؟

یدی: امسال فصل بسیار سختی است و تیم‌های زیادی خطر سقوط را احساس می‌کنند ما هم سعی خواهیم کرد تیم خوبی ببندیم، در چهار نقطه از زمین ضعف داریم و سعی داریم بازیکنان خوب و با کیفیتی جذب کنیم و این اطمینان را به هواداران و مردم همدان می‌دهیم که ممکن است جزو صعودکننده‌ها نباشیم ولی مطمئن باشید سقوط‌کننده هم نیستیم، تیم همدان بضاعت بسیار بالایی دارید و ثابت می‌کنیم که همین بومی‌های همدان لیاقت این را دارند که در سطح بالای فوتبال بازی کنند.

 

فارس: سرمربی فصل آینده شما چه کسی خواهد بود؟

یدی: آقای رضا طلایی

 

فارس: وضعیت فوتبال استان را چگونه ارزیابی می‌کنید؟

یدی: اگر شما تیم‌های جوانان و نوجوانان را ببینید متوجه می‌شوید فوتبال همدان در حال رشد است فقط به نظرم فوتبال ما صاحب ندارد اگر فوتبال این شهر صاحب داشته باشد و از جنس خود فوتبالی‌های این شهر باشد پیشرفت فراوانی خواهد داشت.

شما ببینید کجای ایران 90 تیم در لیگ محلات شرکت می‌کند، با 11 بازیکن هر تیم می‌شود نزدیک به هزار بازیکن، از این جمع ما نمی‌توانیم چهار تا باشگاهی در لیگ داشته باشیم؟

 

فارس: با بازیکنان فصل قبل خود تسویه حساب کرده‌اید؟ بودجه این فصل شما چقدر است؟

یدی: تقریباً میانگینی که از پرداخت‌های خود داریم چیزی حدود 68 درصد است. بودجه این فصل باشگاه الوند بین یک‌میلیارد و 200 تا 1.5 میلیارد تومان و حداقل بودجه برای بقا نیز همین اندازه است.

 

فارس: به نظر شما در کشور ما فوتبال خصوصی قدرت مقابله با بخش دولتی را دارد؟

یدی: نه خیلی سخت است البته باید این اتفاق بیفتد.

 

فارس: بازی‌های این فصل شما در کدام استادیوم شهر برگزار می‌شود؟

یدی: آقای افتخاری مدیرکل ورزش و جوانان استان دید مثبتی داشتند و نگاه ایشان به دو تیم الوند و پاس فرق نمی‌کند و به عنوان متولی ورزش سعی کرده هر دو تیم را به یک چشم ببیند و بازی‌های ما حتماً در استادیوم قدس برگزار می‌شود.

 

فارس: به نظر شما فوتبال استان ظرفیت حضور دو تیم در لیگ را دارد؟

یدی: بله 100 درصد، چرا نداشته باشد مگر خوزستان شش تیم لیگ یکی ندارد؟ چه شده تبریز سه تیم دارد، اصفهان دو تیم لیگ برتری و اصلا مشکلی ندارد.

 

------------------------------------

گفت‌وگو: محمدرضا بهرامی‌صفت

------------------------------------

انتهای پیام/صا10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول