اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت گناباد خبر داد

جمع‌آوری 5 هزار سیگار قاچاق در گناباد

خبرگزاری فارس: رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت گناباد گفت: از ابتدای امسال تاکنون، 5 هزار و 960 نخ سیگار وارداتی قاچاق از پنج واحد صنفی به ارزش 2 میلیون و 277 هزار ریال در گناباد جمع‌آوری شده است.

جمع‌آوری 5 هزار سیگار قاچاق در گناباد

به گزارش خبرگزاری فارس از گناباد، محمدرضا رادفر ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: وزارت صنعت، معدن و تجارت به‌ عنوان متولی اصلی بخش تجارت و شبکه توزیع کالا، برای مبارزه با توزیع کالای قاچاق و جعلی، سامانه شبکه نظارت مردمی (شبنم) را ایجاد کرده است.

وی افزود: در طرح رهگیری کالاهای وارداتی در سطح عرضه که به طرح شبنم موسوم است، شش گروه کالا شامل لوازم خانگی، رایانه و ملحقات آن، انواع اسباب‌بازی، تجهیزات پزشکی، لوازم بهداشتی و آرایشی و انواع مکمل‌های دارویی و غذایی مشمول دریافت و الصاق کد رهگیری شبنم در مرحله نخست اجرای این طرح می‌شوند.

رادفر با بیان اینکه فرم‌های خوداظهاری دریافت کد رهگیری شبنم از حدود دو هفته پیش در بین واحدهای صنفی شهرستان گناباد توزیع شده است، تصریح کرد: از آغاز اجرای این طرح، چنانچه هر کدام از این کالاهای وارداتی خارجی بدون کد رهگیری و شناسایی باشد به ‌عنوان کالای قاچاق جمع‌آوری می‌شود.

وی بیان داشت: طرح شبکه بازرسی نظارت مردمی در مراحل بعدی ایجاد سامانه‌ای را دنبال می‌کند که در آن همه مردم می‌توانند تنها با داشتن یک گوشی تلفن همراه دارای دوربین و با استفاده از نرم‌افزاری که در اختیار ایشان قرار گرفته است علاوه بر اطمینان از اصالت کالای خریداری شده و یاری دولت در شناسایی عوامل توزیع کالای قاچاق و جعلی، از مشوق‌های اعتباری نیز برخوردار شوند.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت گناباد گفت: از ابتدای امسال تاکنون، کالاهای قاچاق 12 واحد صنفی متخلف توسط بازرسان اداره صنعت، معدن و تجارت گناباد جمع‌آوری شده است که از این تعداد، هفت واحد از صنف لوازم بهداشتی و آرایشی بوده که 159 قلم کالای وارداتی قاچاق به ارزش ریالی 2 میلیون و 363 هزار ریال از آنها جمع‌آوری و 5 هزار و 960 نخ سیگار وارداتی قاچاق از 5 واحد صنفی به ارزش 2 میلیون و 277 هزار ریال جمع‌آوری شده است.

وی در ادامه گفت: شهرستان گناباد تنها شهرستانی بود که در سفر چهارم هیئت دولت و ریاست جمهوری به استان خراسان‌رضوی مصوبه‌ای در زمینه صنایع داشت و آن ساخت کارخانه کاشی و سرامیک در شهرستان بود که با این همه، متولی ساخت این واحد تولیدی مشخص نشده و باید در استان نهایی شود.

رادفر افزود: از اقدامات دیگری که باید در بخش صنعت شهرستان گناباد پی‌گیری شود گازرسانی به شهرک صنعتی شهرستان و نیز ناحیه صنعتی کوثر است.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت گناباد گفت: در صادرات محصولاتی هم‌چون زعفران، پسته و قالی نیز باید فعالیت و تلاش بیشتری صورت گیرد.

رادفر گفت: باید تلاش شود دو طرح نیمه‌تمام صنعتی بزرگ مجتمع سیمان فجر و شرکت فولاد کاویان به سرانجام مطلوبی رسانده شود.

وی گفت: مجتمع سیمان فجر که در زمینه سیمان سفید فعالیت خواهد کرد با 80 میلیون تومان سرمایه‌گذاری به میزان استفاده از تسهیلات طرح آمایش صنعت و معدن معرفی شده و قرارداد سیمان سفید با بانک صنعت و معدن منعقد شده است، از پیشرفت شرکت فولاد کاویان که قرار است در زمینه شمش و مقاطع آهنی فعال باشد در سطح شهرستان رضایت وجود ندارد.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت گناباد در پایان گفت: راه‌اندازی شعبه اتاق بارزگانی و نیز بانک صنعت و معدن از تقاضاهای بخش صنعت، معدن و تجارت در گناباد است.

انتهای پیام/ح10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول