اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شهردار شیروان:

نخستین کتابخانه استاندارد در شیروان به بهره‌برداری می‌رسد

خبرگزاری فارس: شهردار شیروان اعلام کرد: نخستین کتابخانه استاندارد خراسان‌شمالی در این شهر در صورت تأمین اعتبار تا دهه فجر امسال به بهره‌برداری می‌رسد.

نخستین کتابخانه استاندارد در شیروان به بهره‌برداری می‌رسد

به گزارش خبرگزاری فارس از شیروان، ابراهیم کوهستانی بعد از ظهر امروز در جریان بازدید استاندار خراسان‌شمالی از پروژه کتابخانه در دست ساخت این شهر اظهار کرد: شهرداری شیروان پیمانکار این پروژه بوده که از مرداد سال قبل آن را اجرایی کرده است.

وی تصریح کرد: این کتابخانه با 3 هزار متر زیربنا در حال احداث بوده و شامل بخش‌های مختلف، مخزن کتاب، سالن‌های مطالعه آقایان و بانوان و ... است.

کوهستانی اعتبار اجرای این پروژه را 25 میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: بخشی از این اعتبار اختصاص یافته و بخشی نیز باید در سال جاری برای تکمیل این پروژه اختصاص یابد.

شهردار شیروان همچنین در جریان بازدید استاندار خراسان‌شمالی از پارک آبی این شهر افزود: این پارک دارای 1.5 هکتار بوده که در آن فضاهای مختلفی مثل جزایر مصنوعی،‌ قایق سواری و ... پیش‌بینی شده است.

وی با بیان اینکه تاکنون 21 هزار متر مکعب خاک‌برداری شده است، گفت:‌ برای اجرای این پروژه 10 میلیارد ریال اعتبار مورد نیاز است.

نماینده شیروان نیز در این بازدید بر اختصاصی شدن این پارک به عنوان نخستین پارک بانوان خراسان‌شمالی تاکید کرد.

به گزارش فارس، استاندار خراسان‌شمالی در ادامه ساخت واحدهای مسکن مهر در کوی وحدت شیروان را مورد بازدید قرار داد.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان‌شمالی در این بازدید با بیان اینکه این شهرک با یک‌هزار و 712 واحد مسکونی در حال احداث است، گفت:‌ برای احداث این واحدهای مسکونی از توان 11 انبوه‌ساز استفاده شده است.

عطاءالله قادری میزان پیشرفت فیزیکی این پروژه 45 درصد عنوان کرد و افزود: محوطه‌سازی نیز در این پروژه در حال انجام است.

وی با بیان اینکه یک باب مسجد در این پروژه ساخته شده است، گفت: یک باب مسجد دیگر نیز در قسمت شرقی این شهرک اقماری پیش‌بینی شده است.

به گفته قادری 12 واحد تجاری هم جانمایی شده که ساخت آن پس از مناقصه اجرا خواهد شد.

وی همچنین از خلع ید سه انبوه‌ساز در این پروژه خبر داد و یادآور شد: برای ادامه این پروژه از توان سایر پیمانکاران استفاده می‌شود.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان‌شمالی با بیان اینکه یک‌هزار و 400 واحد از این واحدهای مسکونی در اسفند امسال آماده افتتاح خواهد شد، گفت:‌ 400 واحد دیگر از این شهرک نیز خرداد سال آینده به متقاضیان تحویل می‌شود.

وی متراژ هر واحد مسکونی را 85 متر عنوان کرد و افزود: در هر بلوک شش واحد سه طبقه‌ای احداث شده است.

قادری همچنین سیستم فاضلاب این شهرک را جذبی برشمرد و گفت: زیرساخت‌های لازم در این پروژه باید تأمین شود.

به گزارش فارس، استاندار خراسان‌شمالی همچنین بیمارستان 200 تختخوابی در حال احداث این شهر را از نزدیک مورد بازدید و بررسی قرار داد.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان‌شمالی زیربنای این پروژه را 17 هزار متر مربع در پنج بلوک عنوان کرد و گفت:‌ این اداره کل صرفاً مرحله اسکلت را بر عهده داشته و بقیه پروژه بر عهده دانشگاه علوم پزشکی است.

وی با بیان اینکه تاکنون 64 درصد از پروژه در قالب اسکلت انجام شده است، افزود: البته میزان پیشرفت فیزیکی این بیمارستان در مجموع 10 درصد بوده که بر اساس برنامه امسال 25 میلیارد تومان برای اجرای این پروژه اعتبار اختصاص یافته است.

قادری در عین حال تکمیل بیمارستان 200 تختخوابی شیروان را نیازمند 300 میلیارد ریال اعتبار برشمرد.

استاندار خراسان‌شمالی همچنین با حضور در شهرک صنعتی و نیروگاه برق شیروان از نزدیک روند اجرای طرح‌های صنعتی و پروژه‌های بهره‌برداری شده را مورد بازدید قرار داد.

به گزارش فارس، واحدهای صنعتی پارت آوا، مجتمع تولیدی آلیاژی، ترش کامان از جمله واحدهای مورد بازدید استاندار خراسان‌شمالی در شهرک صنعتی شیروان بود.

انتهای پیام/آ10/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول