اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر‌عامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری بندرعباس:

بومی‌سازی المان‌های شهری مورد توجه قرار گیرد

خبرگزاری فارس: مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری بندرعباس گفت: المان‌های شهری از جمله بناهای مهم در طراحی معماری شهری محسوب می‌شوند لذا باید مورد توجه ویژه قرار گیرد.

بومی‌سازی المان‌های شهری مورد توجه قرار گیرد

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، شهره معظمی‌گودرزی ظهر امروز در نشست خبری اظهار داشت: با توجه به اینکه بندرعباس یک شهر ساحلی و توریستی محسوب شده و به عنوان یکی از مهم‌ترین مناطق گردشگری شناخته می‌شود باید در ساخت المان‌های شهری به نمادهای بومی توجه شود.

وی افزود: در مورد طراحی المان‌های شهری باید ابتدا دانست که این فضا‌ها برای چه فرهنگی قرار است طراحی شود، مثلاً اگر قرار است یک المان برای شهر بندرعباس طراحی شود باید ابتدا اصول فرهنگی و اجتماعی حاکم بر این شهر مورد مطالعه قرار گیرد، زیرا ممکن است اگر بدون توجه به ویژگی‌های بارز این شهر از دیگر شهر‌ها الگوبرداری کنیم، آن الگو‌ها در بندرعباس جواب ندهد.

مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری بندرعباس تاکید کرد: المان شهری ضمن اینکه باید توجه ویژه‌ای به فرهنگ هر منطقه داشته باشد، باید برای همه قابل‌ فهم باشد چون برای مخاطبانی با سنین، سواد و سلیقه متفاوت طراحی می‌شود.

گودرزی در ادامه با اشاره به طراحی تندیس میدان دفاع مقدس شهر بندرعباس تصریح کرد: با توجه به در دستور کار قرار گرفتن بومی‌سازی المان‌های شهری این سازمان طی فراخوانی از میان 10 اثر فرستاده شده پس از بازبینی آثار توانست طرحی شامل هفت نماد را برگزیند.

وی با بیان اینکه این طرح 12 متر ارتفاع دارد، اضافه کرد: این طرح از هفت نماد "بادگیر" به عنوان نمادی خاص از معماری جنوب،"لاله" نمادی از جوانی و شهادت،"نام شهدا" نشان گواه دفاع و پاسداری،"آیات قرآن" مزین به واسطه بازتاب دهنده بُعد مذهبی،"سه رنگ پرچم" به نشانه ملی بودن این مفهوم و تعلق داشتن به اقلیم ایران،"پرچم سرخ رنگ" اشاره‌ای به پرچم سرخ امام حسین(ع) که یکی از مفاهیم مطرح در طول دوران دفاع مقدس بود و "کبوتر" اشاره به ارواح مقدس شهدا، تشکیل شده است.

گودرزی در پایان با اشاره به اینکه سایر آثار ارسالی برای المان‌سازی در بوستان‌های شهر بندرعباس در نظر گرفته خواهند شد، خاطرنشان کرد: سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری بندرعباس در نظر دارد تا المان‌های سایر میادین شهر را در راستای بومی‌سازی طراحی و جانمایی کند که در این راستا از تمام هنرمندان برای ارسال آثار طراحی خود دعوت به عمل می‌آید.

انتهای پیام/ز20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول