اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده ولی‌فقیه در کردستان با اشاره به تاثیرات انقلاب اسلامی ایران

حرکت آزادی‌خواهان جهان به سمت ریشه‌کن کردن حکومت‌های ظالمانه تغییر کرد

خبرگزاری فارس: نماینده ولی‌فقیه در کردستان گفت: در سایه تاثیرات انقلاب ارزشی ایران حرکت و مسیر همه مسلمانان و آزادی‌خواهان در سراسر جهان به سمت ریشه‌کن کردن دولت‌ها و حکومت‌های ظالمانه تغییر کرده است.

حرکت آزادی‌خواهان جهان به سمت ریشه‌کن کردن حکومت‌های ظالمانه تغییر کرد

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، حجت‌الاسلام سیدمحمد حسینی‌شاهرودی عصر امروز در مراسم گرامیداشت یاد و خاطره شهدای 15 خرداد 63 شهرستان بانه و همچنین گرامیداشت ارتحال امام(ره) که با حضور جمعی از مسئولان و خانواده‌های شهدای این شهرستان برگزار شد، اظهار کرد: نهادینه کردن آموزه‌ها و اهداف شهدای انقلاب جامعه را در مقابل هجمه‌های فکری دشمنان بیمه خواهد کرد.

به گفته وی، استان کردستان در زمان جنگ تحمیلی و حتی قبل از آن بیش از 5 هزار و 400 شهید را در راستای حفظ ارزش‌های این نظام مقدس الهی تقدیم کرد که این مهم نشان از ولایت‌مداری آنان است.

نماینده ولی‌فقیه در کردستان زنده‌ نگهداشتن یاد و خاطره شهدا را ضروری دانست و گفت: حرکت در مسیر اهداف شهدا بهترین راه برای زنده‌ نگهداشتن یاد و خاطره آنان است.

حجت‌الاسلام حسینی‌شاهرودی از خون شهدا به‌عنوان عامل اصلی پیروزی انقلاب اسلامی نام برد و افزود: پرچم عزتی که بر بام جهان اسلام برافراشته شده مرهون ایثارگری و از خودگذشتگی شهداست.

وی در ادامه بیداری اسلامی شکل‌گرفته در جهان را متاثر از خون شهدا و انقلاب شکوهمند ایران اسلامی دانست و خاطرنشان کرد: بیداری اسلامی شکل‌گرفته در جهان در حقیقت تحقق سخنان امام راحل(ره) مبنی بر صدور انقلاب اسلامی به سراسر جهان است.

نماینده ولی‌فقیه در کردستان با بیان اینکه به گفته امام راحل(ره) زمانی که انقلاب اسلامی به جهان صادر شود کار خود را انجام خواهد داد، تصریح کرد: امروز انقلاب ایران به جهان صادر شده و بیداری اسلامی و حرکت‌های بزرگی را شکل می‌دهد که هرکدام موجب سرنگونی حکومت‌های ظلم می‌شوند.

حجت‌الاسلام حسینی‌شاهرودی خاطرنشان کرد: خوشبختانه در سایه تاثیرات انقلاب ارزشی ایران حرکت و مسیر همه مسلمانان و آزادی‌خواهان در سراسر جهان به سمت ریشه‌کن کردن دولت‌ها و حکومت‌های ظالمانه تغییر کرده است.

به گفته وی، امروز هدف و خاستگاه بسیاری از انقلابیون در سراسر جهان تشکیل حکومتی بر پایه اصول اسلام همچون نظام مقدس جمهوری اسلامی است و این مهم در شعارها و حرکت‌هایشان به‌خوبی دیده می‌شود.

وی تصریح کرد: اگر ایران اسلامی به‌عنوان یکی از مقتدرترین حکومت‌ها منشا و الگوی بیداری‌های اسلامی در جهان است به‌دلیل حرکت این نظام بر پایه و اصول اسلامی و توجه به ارزش‌های والای انسانی است.

نماینده ولی‌فقیه در کردستان انقلاب ایران اسلامی را ادامه‌دهنده انقلاب پیامبر(ص) خواند و ادامه داد: انقلاب اسلامی ایران منشا و نقطه آغاز حرکت‌های بزرگ برای احیای ارزش‌های دین پیامبر(ص) بعد از نهضت امام حسین(ع) است.

به گفته حسینی‌شاهرودی، امام راحل(ره) با الگوگیری از نهضت سالار شهیدان انقلابی را پایه‌گذاری کرد که زمینه احیای ارزش‌های دین الهی اسلام را نه‌تنها در ایران بلکه در بسیاری از کشورهای جهان به‌وجود آورد.

وی در پایان بر توسعه و ترویج افکار و آموزه‌های شهدا در جامعه به‌ویژه شناساندن هرچه بیشتر شهدا به نسل جوان تاکید کرد و گفت: برگزاری این یادواره‌ها و برنامه‌ها تنها زمانی می‌تواند ارزشمند باشد که خروجی آن موجب افزایش سطح شناخت افراد جامعه از شهدا و اهداف آنان باشد.

گفتنی است؛ در 15 خرداد سال 63، هواپیماهای رژیم صدام با حمله به اجتماع عظیم راهپیمایان 325 نفر از آنان را شهید و 400 نفر را زخمی کردند.

15 خرداد به‌عنوان سرآغاز انقلاب اسلامی برای صدام نگران‌کننده بود چراکه نیک می‌دانست گرامیداشت این روز در واقع بیعت مجدد پابرهنگان با انقلاب است.

صبح روز 15 خرداد سال 63 برابر با پنجم رمضان نیز اقشار مختلف مردم در پارکی به همین نام اجتماع کرده بودند تا حماسه‌سازان خرداد 42 را ارج نهند، اما چندی نگذشت که خود به حماسه‌ای ماندگار تبدیل شدند.

آفرینندگان این اثر جاودانه، مردم بی‌دفاعی بودند که گرد هم آمده بودند تا یکی از روزهای پاک خدا را به پاس همه خون‌های ریخته شده انسان‌های پاک و مجاهدت‌هایشان پاس بدارند.

جنایت بمباران 15 خرداد سال 63 بانه، رهاورد مدافعان دروغین حقوق بشر و سند آشکاری بر نسل‌کشی و تضعیف حقوق بشر است.

بمباران مردم بانه در 15 خرداد 63 یکی از نخستین واکنش‌های انفعالی ارتش بعث در مقابل شکست‌های متعدد در جبهه‌های غرب و جنوب بود که 325 شهید و 400 مجروح به همراه داشت.

15 خرداد 63 و بمباران شهر بانه یکی از سیاه‌ترین ورق‌های حیات سیاسی و نظامی رژیم بعثی عراق است و بی‌شک یکی از دلایل این جنایت وحشیانه، شکست صدامیان در منطقه دشت شیلر بود که در آن طی عملیاتی که با رمز مقدس یا قائم آل محمد(عج) صورت گرفت، ارتفاعات آن از لوث متجاوزان پاک شد.

شهر بانه و خون شهدای این شهر، عامل بزرگ‌ترین عملیات مقابله به مثل ایران علیه رژیم صدام و سرآغاز عملیات‌های مهم و ظفربخش در طول دوران جنگ تحمیلی و موجب ارتقای روحیه رزمندگان و مردم و در هم شکستن روحیه متجاوزان شد و این روند که تا آخرین روزهای جنگ ادامه داشت، رزمندگان اسلام حملات ددمنشانه مهاجمان به مناطق مسکونی را مردانه در میدان نبرد پاسخ می‌دادند.

جالب آنکه غوغاسالاران و سینه‌چاکان مدافع حقوق بشر که همواره دم از حقوق بشر می‌زنند، با سکوت معنادار خود در دوران جنگ تحمیلی با وجود دیدن چنین جنایاتی، راه ادامه این روند را برای صدام هموار می‌کردند و بدون هیچ عکس‌العملی رژیم بعثی صدام را در ادامه قتل عام مردم بی‌گناه همراهی می‌کردند.

باید گفت که هدف دشمن از حملات وحشیانه به مناطق مسکونی جز تزلزل در بین صفوف رزمندگان و یاس و ناامیدی در مردم و دلسردی آنان از انقلاب اسلامی چیز دیگری نبود که برخلاف تصور آنان هر وقت شهر یا نقطه‌ای در کشور بمباران می‌شد مردم بلافاصله بعد از حادثه به خیابان‌ها می‌ریختند و شعارهای مرگ بر آمریکا و مرگ بر صدام سر می‌دادند.

انتهای پیام/ش10/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول