اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون اداره بندر و دریانوردی شهید باهنر:

توسعه بنادر شرقی هرمزگان در اولویت قرار دارد

خبرگزاری فارس: معاون فنی و مهندسی اداره بندر و دریانوردی شهید باهنر با اشاره به اجرای چند پروژه بندری در شرق هرمزگان گفت: توسعه بنادر این حوزه از استان برای سازمان بنادر از اهمیت بالایی برخوردار است.

توسعه بنادر شرقی هرمزگان در اولویت قرار دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، سید حسن بنادری پیش از ظهر امروز در نشستی پیرامون وضعیت پروژه‌های بندری دریایی شرق هرمزگان با بیان اینکه توسعه زیرساخت‌ها در این بخش همواره از دغدغه‌های سازمان بنادر بوده است، اظهار داشت: این منطقه از استان همواره به دلیل قرارگیری در ساحل دو دریای خلیج فارس و دریای عمان از اهمیت بالایی برخوردار است.

وی با بیان اینکه این منطقه از ساحل جنوبی کشور، دارای ظرفیت‌های متعددی در مباحث تجاری، گردشگری و شیلاتی است، افزود: در واقع با توسعه امکانات و تجهیزات بندری است که می‌توان ظرفیت‌هایی را از بالفعل به بالقوه تبدیل کرد و زمینه استفاده جوامع مجاور دریا را از آنها به وجود آورد.

معاون فنی و مهندسی اداره بندر و دریانوردی شهید باهنر هرمزگان افزود: بنادری همانند سیریک و جاسک در شرق هرمزگان از دیرباز به عنوان بنادر تاریخی جنوب شناخته می‌شوند که لزوم احیا و توسعه امکانات موجود در این بنادر با توجه به توسعه جمعیتی و نیاز‌ها، ‌محسوس است و در همین راستا بنادر و دریانوردی در سال‌های اخیر پروژه‌های متعددی را در ساحل این منطقه آغاز کرده است.

وی با برشمردن پروژه‌های عمرانی اداره بنادر و دریانوردی باهنر و ذکر مشخصات آنها، افزود: عملیات اجرایی بندر سیریک یکی از پروژه‌های مهم سازمان بنادر است که شامل نصب اتصالات، ضخیم کردن دیوارهای خارجی، تعیین مسیر لایروبی، شن‌ریزی شیب دیوار، دایک سنگی و ایجاد ضلع شرقی موج شکن است.

به گفته این مسئول، این طرح در حال حاضر 18 درصد پیشرفت فیزیکی دارد که امید است طی ماه‌های آتی به بهره‌برداری برسد.

بنادری، بندرتیاب واقع در شهرستان میناب را نیز از دیگر بنادر مهم هرمزگان در قدیم خواند و گفت: پروژه ساماندهی و احیای بندر تیاب با اتمام عملیات لایروبی ضلع شمالی و ضلع جنوبی، لایروبی هسته مرکزی و عملیات هیدروگرافی فاز دو، 37 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

معاون فنی و مهندسی اداره بندر و دریانوردی شهید باهنر هرمزگان در ادامه از آغاز مطالعه چند پروژه بندری دیگر در بندر جاسک خبر داد و گفت: نیاز به توسعه زیرساخت‌های بندری در جاسک باید مدنظر باشد.

اداره بنادر و دریانوردی شهید باهنر هر چند که در بندرعباس واقع شده است، اما کار نظارت و مدیریت بر بنادر مسافری این شهر و بنادر تحت نظر سازمان بنادر واقع در شرق هرمزگان را به عهده دارد.

بنادر جاسک، سیریک، کوهستک، تیاب و بندر شهید حقانی در کنار بندر شهید باهنر از جمله بنادر مهم تحت مدیریت اداره بنادر و دریانوردی شهید باهنر است.

انتهای پیام/ز10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول