اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مشاور امور عمرانی مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان خبر داد

بهره‌برداری از 20 اسکله مردمی در هرمزگان تا پایان سال

خبرگزاری فارس: مشاور امور عمرانی مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان از پیشروی عملیات 20 اسکله مردمی (بندر چند منظوره) در نقاط مختلف این استان خبر داد.

بهره‌برداری از 20 اسکله مردمی در هرمزگان تا پایان سال

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، رحیم ناصری‌فخر صبح امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به کاربردهای بنادر چند منظوره مردمی در ساحل جنوبی کشور اظهار داشت: ساماندهی تردد شناورها، ایجاد اشتغال پایدار، رونق اقتصادی در منطقه و پدافند غیر‌ عامل و ایجاد محیطی امن برای شناورها از مهم‌ترین اهداف طرح بزرگ احداث بنادر چند منظوره است.

وی با بیان اینکه سازمان بنادر و دریانوردی کشور، 58 درصد از کل بنادر چند منظوره مدنظر در کشور را در هرمزگان احداث می‌کند، از پیشرفت 95 درصدی هفت باب بندر چند منظوره در استان خبر داد.

ناصری‌ فخر افزود: دولت ساخت بنادر چند منظوره را از سال 89 در سواحل جنوبی کشور آغاز کرد که در استان هرمزگان 43 منطقه شناسایی شده است و از این تعداد 20 بندر چند منظوره در حال ساخت بوده و هفت بندر چند منظوره از پیشرفت فیزیکی 95 درصدی برخوردار هستند.

وی اضافه کرد: عملیات اجرایی 13 بندر چند منظوره دیگر نیز از پیشرفت 86 درصدی برخوردار است.

این مسئول با بیان اینکه بیش از 5 میلیارد تومان برای هر بندر چند منظوره هزینه می‌شود، گفت: هر بندر با وسعت 5.5 هکتار، سه متر عمق و ظرفیت پهلودهی 50 قایق و 20 لنج باری ساخته می‌شود.

ناصری‌فخر با بیان اینکه هر بندر برای 70 نفر ایجاد شغل کرده است، اظهار داشت: هفت بندر چند منظوره آماده بهره‌برداری بوده و این مشروط به تصمیم‌گیری مسئولان است که در هفته دولت یا ایام دهه فجر به بهره‌برداری برسد.

مشاور امور عمرانی مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان با بیان اینکه سایر بنادر چند منظوره در دست احداث نیز تا پایان سال‌ جاری به بهره‌برداری می‌رسد، افزود: ایجاد این بنادر از درخواست‌های همیشگی مردم ساحل‌نشین بوده چرا که نگه‌داری شناورهای آنها در محل‌هایی که بدون حفاظت بوده همیشه خساراتی را به دنبال داشته است.

طبق اطلاعات سازمان بنادر و دریانوردی هرمزگان، طول ساحل این استان بیش از 2 هزار کیلومتر است، با توجه به این رقم و زندگی مردم به ویژه در روستاهای پراکنده ساحلی و بسته بودن اقتصاد آنها به دریا، احداث این اسکله‌ها می‌تواند بخش قابل توجهی از نیازها را در این زمینه برطرف کند.

هرمزگان در حال حاضر ده‌ها بندر تجاری، صیادی، مسافری و یا چند منظوره فعال دارد.

بنادر شهید رجایی و شهید باهنر از بنادر بزرگ این استان به شمار می‌روند.

انتهای پیام/ز20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول