اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری خبر داد

تولید 55 هزار تن انگور در چهارمحال و بختیاری

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: پیش‌بینی می‌شود در سال جاری 55 هزار 227 تن انگور از باغات این استان برداشت شود.

تولید 55 هزار تن انگور در چهارمحال و بختیاری

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، صفدر نیازی بعد از ظهر امروز در نشست شورای اداری این سازمان اظهار داشت: برداشت غوره از باغ‌های انگور این استان آغاز شده است.

وی گفت: استان چهارمحال و بختیاری به واسطه شرایط آب و هوایی و اقلیمی مستعد برای کشت انواع باغات بوده و هیچ محدودیتی در این زمینه وجود ندارد.

نیازی با بیان اینکه ترویج صحیح کشاورزی در پیشبرد اهداف توسعه‌محور کشور نقش بسزایی را به دوش می‌کشد، افزود: مدیریت صحیح منابع خدادادی به‌ویژه آب و خاک جزو اولویت‌هایی است که مسئولان و مدیران این عرصه باید همواره در هر سال زراعی به آن توجه داشته تا مقدمات تولید بیشتر محصولات کشاورزی در کشور مهیا شود.

وی با بیان اینکه چند نوع انگور در این استان کشت می‌شود، افزود: انگور کشت شده در این استان شامل انگور عسگری و میزان کمی رقم قرمز بی‌دانه قزوین است که از باغ‌های انگور عسگری در تولید آبغوره استفاده می‌شود.

وی سطح باغ‌های انگور این استان را 5 هزار و 129 هکتار دانست و گفت: کل تولید انگور در این استان 55 هزار و 227 تن است.

رئیس جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه در این استان از هر هکتار 11 هزار 612 کیلوگرم انگور برداشت می‌شود، بیان داشت: 20 درصد تولید باغ‌های انگور این استان به آبغوره تبدیل می‌شود.

نیازی با بیان اینکه 30 درصد انگور این استان به فرآورده‌هایی نظیر شیره، مویز و کشمش تبدیل می‌شود، افزود: 50 درصد انگور تولیدی این استان به صورت تازه خوری در این منطقه مصرف می‌شود.

وی تاکید کرد: بیشترین سطح زیر کشت انگور در استان چهارمحال و بختیاری در منطقه گهرو از توابع شهرکرد مرکز استان چهارمحال و بختیاری کشت شده است.

انتهای پیام/ش20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول