اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در سال جاری؛

13 اردوی جهادی در چهارمحال و بختیاری برگزار شد

خبرگزاری فارس: سرپرست بسیج سازندگی سپاه قمر بنی هاشم(ع ) گفت: از ابتدای سال‌جاری تاکنون 13 اردوی جهادی خارج از استانی در مناطق محروم این استان برگزار شده است.

13 اردوی جهادی در چهارمحال و بختیاری برگزار شد
به گزارش خبرگزاری از شهرکرد، علی صادقی بعدازظهر امروز در نشست هماهنگی برگزاری اردوهای هجرت این استان، اظهار داشت: مجموع نفرات شرکت کننده در اردوهای هجرت این استان افزون بر 30 تا 120 نفر بودند که این افراد از یک تا سه دوره در این استان مستقر شدند.
صادقی با اشاره به دانشجویان شرکت کننده در این طرح گفت: دانشجویان شرکت کننده در طرح بسیج سازندگی از دانشگاه‌های پیام نور شاهین‌شهر، دانشگاه دولتی اصفهان و بقیه‌الله اعظم در این استان حضور داشتند.
سرپرست بسیج سازندگی سپاه قمر بنی هاشم(ع ) همچنین با اشاره به اقدامات صورت گرفته توسط بسیج سازندگی در این استان، گفت: مرمت مساجد، دارالقرآن، خانه عالم و خدمات درمانی از جمله فعالیت‌هایی بود که توسط بسیج سازندگی در این استان صورت پذیرفت.
وی با بیان اینکه اردوی‌های بسیج سازندگی تنها در فصل تابستان اجرا می‎شود، افزود: براساس برنامه‌ریزی‌ها انجام گرفته به دنبال فراهم کردن شرایط مطلوب برای انجام اردوهای هجرت در طول سال هستیم.
صادقی با اشاره به اجرای 12 اردوی جهادی درون استانی به مناطق محروم این استان، گفت: چهارمحال و بختیاری در مسیر حرکت به سمت پیشرفت است که برهمین اساس برگزاری اردوهای جهادی با همکاری و تعامل دستگاه‌های اجرایی می‌تواند تسریع بخش این هدف باشد.
وی آموزش و پرورش را دستگاه نمونه در همکاری با بسیج سازندگی دانست و گفت: آموزش و پرورش نقش خود را به نحو احسن در اردوهای هجرت ایفا کرده و مکان اسکان همه اردوها را فراهم کرده است.
سرپرست بسیج سازندگی سپاه قمر بنی هاشم(ع )  ایجاد روحیه اشتغال و کارآفرینی با کمترین امکانات را در میان جوانان از مهمترین عرصه‌هایی دانست که می‌تواند از طریق بسیج سازندگی پیگیری شود و ادامه داد: در بسیاری از مناطق محروم روستایی از جمله استان چهارمحال و بختیاری نیروی جوان بیکار و امکانات طبیعی مناسب برای ایجاد مشاغل پایدار وجود دارد اما قدرت تصمیم‌گیری و خطر پذیری در میان افراد دیده نمی‌شود.
وی افزود: فعالیت گروه‌های مرتبط برای انجام مشاوره شغلی می‌تواند به‌‎عنوان عاملی در راستای از میان برداشتن موانع بازدارنده و نهایتاً اشتغالزایی در مناطق محروم روستایی مؤثر باشد.
انتهای پیام‌/ش20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول