اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امسال؛

26 اردوی جهادی در چهارمحال و بختیاری برگزار می‎شود

خبرگزاری فارس: مدیرعامل جمعیت هلال احمر چهارمحال و بختیاری گفت: تا پایان امسال 26 اردوی جهادی در این استان برگزار می‎شود.

26 اردوی جهادی در چهارمحال و بختیاری برگزار می‎شود
محمد فروغی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد اظهار داشت: اردوهای جهادی یکی از طرح‌های موفق جمعیت هلال احمر استان است که به ‌منظور مهرورزی و خدمت‌رسانی به قشر آسیب جامعه برگزار می‎شود.
فروغی با اشاره به برگزاری 24 اردوی جهادی در سال گذشته در این استان استقبال جوانان از این طرح را مطلوب ارزیابی کرد و افزود: فراهم کردن زمینه رشد و توسعه آموزشی، فرهنگی و بهداشتی در روستاها و مناطق کمتر توسعه یافته از دیگر اهداف برگزاری این اردوها به ‌شمار می‎رود.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: در اردوهای جهادی از خودگذشتگی دنیوی در مسیر قرب الهی رخ می‌دهد، یعنی خدامحوری در مقابل خودمحوری مطرح می‌شود و به خلاف مدرنیته، «من» جایگاه خود را از دست می‌دهد.
وی ایجاد روحیه اشتغال و کارآفرینی با کمترین امکانات را در میان جوانان از مهم‌ترین عرصه‌هایی دانست که می‌تواند از طریق اردوهای جهادی پیگیری شود و ادامه داد: در بسیاری از مناطق محروم روستایی از جمله استان چهارمحال و بختیاری نیروی جوان بیکار و امکانات طبیعی مناسب برای ایجاد مشاغل پایدار وجود دارد اما قدرت تصمیم‌گیری و خطرپذیری در میان افراد دیده نمی‌شود.
فروغی افزود: فعالیت گروه‌های مرتبط برای انجام مشاوره شغلی می‌تواند به‌‎ عنوان عاملی در راستای از میان برداشتن موانع بازدارنده و نهایتاً اشتغالزایی در مناطق محروم روستایی مؤثر باشد.
وی آشنایی نسل جوان با فلسفه جهاد در راه خدا با توجه به مقتضیات زمان و حفظ و ارتقای روحیه جهاد، ایثار و از خودگذشتگی را امری ضروری برشمرد و اظهار کرد: همین روحیه جهادی دشمن را نگران کرده و آنان را بر آن داشته که به دنبال تضعیف هویت دینی، ملی و ارزش‌های اسلامی بروند.
فروغی با تاکید بر فضا سازی، حساسیت، خلاقیت، فعالیت و تلاش در مقابل حرکت دشمن، یکی از راه‌های مقابله با جنگ نرم دشمنان را برگزاری اردوهای جهادی عنوان کرد و گفت: با توجه به آشنایی بیشتر شرکت کنندگان با زمینه‏های فعالیت در حرکت‏های جهادی و تبلیغات صورت گرفته، امیدواریم برنامه‏های جهادی در آینده از نظر کمی و کیفی با جهش چشمگیری همراه است.
انتهای پیام/آ30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول